Gå til innhold

Samsung og Google slutter fred


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun jeg som ikke ser problemet med å saksøke andre selskaper på patentbrudd? Når et selskap har brukt mangfoldige millioner på å utvikle teknologi, er det da rett at et annet selskap skal kunne bruke denne teknologien uten å spørre engang?

Dette gjelder selvsagt kun skikkelige patenter, ikke tullepatenter som noen selskaper leker med.

 

Du mener teknologi som "plate med skjerm og avrundede kanter"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apropos tullepatenter, les hva Bill Gates skrev i 1991:

«Dersom folk hadde forstått hvordan patenter ville bli tildelt da dagens nyvinninger ble oppfunnet, og hadde tatt ut patent, ville industrien i dag stått bom fast. Jeg er sikker på at et stort selskap kommer til å patentere opplagtheter knyttet til brukergrensesnitt, objektorientering, algoritmer, programtilknytninger eller andre sentrale teknikker». Kilde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Så Google og Samsung har sluttet fred etter mange års krangling og søksmål og skal plutselig sitte på sin høye hest og være forbilder? Som om Nazistene nå skulle plutselig bli kompis med jødene og påpeke hvor "teit det er å forfølge jøder ass".

 

Uten å sammenligne noen av selskapene med hverken nazister eller jøder for den sakens skyld.

Lenke til kommentar

Så Google og Samsung har sluttet fred etter mange års krangling og søksmål og skal plutselig sitte på sin høye hest og være forbilder? Som om Nazistene nå skulle plutselig bli kompis med jødene og påpeke hvor "teit det er å forfølge jøder ass".

 

Uten å sammenligne noen av selskapene med hverken nazister eller jøder for den sakens skyld.

 

Hvorfor mener du de plutselig sitter på sin høye hest? Google & Samsung har vel heller ikke kranglet i mange år. Jeg håper dette gjør at flere blir med i en sånn avtale slik at all patentbråket som bremser utviklingen forsvinner. Stor fordel for oss forbrukere dersom Apple også blir med på denne deal'n.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Morsomt at så og si samtidig med denne avtalen så dukket det opp at Samsung skal lansere smartbriller med det kreative navnet "Galaxy Glass". Tipper det er noen hos Google som kommer til å angre bittert på denne avtalen etter å ha fått smake på kopimaskinen Samsung noen ganger...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...