Gå til innhold

Nå får du sminkespeil på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uhm... dette er da vel ikke nytt i det hele tatt.

Skjermbeskyttelse som fungerer som speil når skjermen er avslått har da eksistert en god stund.

 

Søk etter mirror screen protector på ebay, så får du opp et par treff. (Revisjonsloggen på dem sier også at de har ligget der en stund.)

 

Hei! :-)

 

La inn et bilde som kanskje forklarer bedre hvordan dette - angivelig - skiller seg ut fra skjermfilm som ligner. Vi har ikke noe testprodukt, så her må jeg bare forholde meg til kilden:

 

"Well, it looks like a mirror when your smartphone is off but is so thin that it won?t block your display when your smartphone lights up. That?s kind of brilliant", skriver BoyGeniusReport, som så vidt jeg forstår både har fått prøve produktet og snakket med oppfinneren.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Selfiefunksjonen (muligheten til å ta bilde av seg selv) på dagens mobiltelefoner brukes allerede som sminkespeil. Bildet forhåndsvises nemlig speilvendt, som i et tradisjonelt sminkespeil, men bildet snus når det tas, slik at det blir rettvendt.

 

Selfiekameraet tar ofte elendige bilder, så best egnet til selvtillitsknekk :p

Lenke til kommentar

"Well, it looks like a mirror when your smartphone is off but is so thin that it won?t block your display when your smartphone lights up. That?s kind of brilliant", skriver BoyGeniusReport, som så vidt jeg forstår både har fått prøve produktet og snakket med oppfinneren.

 

Én ting er jo om den er så tynn at den ikke blokkerer skjermens bilde, men hva med sollys? Hvis det ikke er noe spesielt i denne filmen som gjør at den reflekterer mindre lys slik et speil gjør når skjermen er aktiv kan man fort få et liiite problem med reflekser om man har en lampe over seg eller er ute i sola...

Lenke til kommentar

Kunne ønske jeg også hadde HD-speil.... Er så forbanna lut lei av å stå på badet hver morgen og fikse håret mitt foran det gamle og dårlige 360p-speilet mitt :(

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billig HD-ready speil, helst pent brukt?

Endret av hestepose
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen? Selfiefunksjonen (muligheten til å ta bilde av seg selv) på dagens mobiltelefoner brukes allerede som sminkespeil. Bildet forhåndsvises nemlig speilvendt, som i et tradisjonelt sminkespeil, men bildet snus når det tas, slik at det blir rettvendt.

 

Selfiekameraet tar ofte elendige bilder, så best egnet til selvtillitsknekk :p

 

 

Du misforstår. Poenget er ikke å ta et selfiebilde og se på dette, men å sette på funsjonen. Før du tar noen bilder, så fungerer mobiltelefonskjermen nemlig omtrent som et speil og kan også brukes som dette.

 

Litt slik en veldig lys mobilskjerm kan brukes som ei (dårlig) lommelykt. Den er heller ikke ment som det, men det fungerer likevel.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...