Gå til innhold

Avslørt: Kjøleskap sender nå ut spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange grunner til at IKKE mitt kjøleskap skal bestille noen ting i det hele tatt:
1: Når jeg blir lei en matvare og ikke spiser den lenger, skal den da likevel bestilles inn og ligge å råtne ?
2: Kjøleskapet klarer ikke lese listen av E-stofferi maten
3: Kjøleskapet bestiller nødvendigvis ikke inn beste pris i forhold til kvalitet.
4: Kjøleskapet kan ikke lese holdbarhetsdato
5: Kjøleskapet kan ha en firmware som er full av "spyware", skjult mikrofon og kamera, hacker seg inn på alle trådløse enheter den finner osv. (Slik "Smart meter" gjør)

Kort sagt, jeg skal ha kontroll, ikke en dum maskin ! Andre kan gjerne tenke dette er en god ide, men da må de finne seg i at jeg tenker de er redusert intelligente som ikke klarer å ta ansvar for seg selv.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Spennende framtid. At produsenter av slike ikke har tenkt på problemet, etter mange år med IT i hverdagen, det er ganske merkelig.

 

Å få kontroll med hele hjemmenettverket, eller småbedriftsnettverket gjennom router må vel være ønskedrømmen til disse "spammerne".

 

Nok en grunn til at jeg ikke ønsker å se særlig mye til Smart-TV. For det er / blir vel mange folks (neste) innkjøp tenker jeg.

 

At det er så mange kjøleskap på nett, det stiller jeg meg spørrende til. Det rimer liksom ikke (annet enn i kjøleskapet da, riming - avriming - riming - avriming).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2: Kjøleskapet klarer ikke lese listen av E-stofferi maten

Når ble estoffer farlige?

 

 

Når sa han at de var farlige?

 

Det kan være mange grunner til å vite om både antall E-stoffer, hvilke E-stoffer etc.

Noen fargestoffer f.eks. oransje, rødt er ikke særlig sunne. Og det er knyttet skepsis til om slike kan skape ADHD-barn. Og slikt finner man i en mengde forskjellige varer. Brus, godteri ...

Endret av G
Lenke til kommentar
=> Bokmålsordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet ‘værre’ i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.

=> Nynorskordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet ‘værre’ i nynorskdatabasen korkje i ordlistene eller i ordboka.


Sjekket kjøleskapet mitt nøye, men fant ikke spam der.

Lenke til kommentar

 

=> Bokmålsordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet ?værre? i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.

=> Nynorskordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet ?værre? i nynorskdatabasen korkje i ordlistene eller i ordboka.

 

Sjekket kjøleskapet mitt nøye, men fant ikke spam der.

http://no.wiktionary.org/wiki/værre

 

Verre er det ikke :)

 

 

Ikke verre en det nei. Genialt!

Lenke til kommentar

Telle E-stoffer? 2 kan være mer skadelig enn 16... noe mer bortkastet tid skal man se lenge etter. Hvis det skal være noe poeng bør man sette seg ned å finne ut hva hvert E-stoff er for noe, mengde i produktet og skadelighet, og helst ikke i form av Ld50.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Når sa han at de var farlige?

 

Det kan være mange grunner til å vite om både antall E-stoffer, hvilke E-stoffer etc.

Noen fargestoffer f.eks. oransje, rødt er ikke særlig sunne. Og det er knyttet skepsis til om slike kan skape ADHD-barn. Og slikt finner man i en mengde forskjellige varer. Brus, godteri ...

 

Rødfargen er laget av ormer...

Lenke til kommentar

 

Når sa han at de var farlige?

 

Det kan være mange grunner til å vite om både antall E-stoffer, hvilke E-stoffer etc.

Noen fargestoffer f.eks. oransje, rødt er ikke særlig sunne. Og det er knyttet skepsis til om slike kan skape ADHD-barn. Og slikt finner man i en mengde forskjellige varer. Brus, godteri ...

Rødfargen er laget av ormer...

 

 

Eller av røde lus. Nei nå generaliserer du noe voldsomt. Det finnes mange rødfarger å bruke. Hehe hehe

 

Tabell over noen fargestoffer (litt ned på siden).

 

Også blått fargestoff er i fokus.

 

Som et utgangspunkt så var det "syntetiske azo-fargestoffer" jeg hadde lest om for lenge lenge siden.

 

Mattilsynet har også litt å fortelle

 

Her er søket jeg brukte om dere vil lete mer.

 

Driver NrK med feilinformasjon? Ellers sikkert mye fornuftig i videoen. Jeg har fått med meg at sjokolademelk hindrer kalsiumopptaket fra melken (fra annet hold/en anne kilde).

 

Alt kan en jo stille seg kritisk til. Kanskje også sjokolade vs. kalsium påstanden (kilde: mayoclinic)

 

A friend told me that chocolate impairs absorption of calcium. Is this true?

 

Answers from Katherine Zeratsky, R.D., L.D.

Chocolate contains oxalate — a naturally occurring compound in cocoa beans — which can inhibit the absorption of calcium. The jury is still out, however, on whether chocolate causes problems for healthy people who eat calcium-rich diets.

 

The concern about calcium absorption and bone health comes from a 2008 study. It found that older women who ate one or more servings of chocolate a day had lower bone density and less strength than did women who ate fewer servings of chocolate. Researchers believe this may be due to oxalate inhibiting calcium absorption — but it could also be due to the chocolate's sugar content, which may increase calcium excretion.

 

On the plus side, dark chocolate (or cocoa) contains flavonoids, which are thought to be beneficial to health. Further research is needed to fully determine the role chocolate plays in calcium balance and bone health.

 

In the meantime, if you get the daily recommended amounts of calcium and vitamin D from food or supplements, and practice weight-bearing exercise, eating chocolate in moderation is unlikely to adversely affect your bone health.

 

With

 

Katherine Zeratsky, R.D., L.D.

 

Usunn mat og lavere IQ

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...