Gå til innhold

– Snowden burde henges


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forræderi er å gjøre noe som undergraver intensjonene fra grunnloven å leve videre, det er ikke å gjøre noe som hindrer myndighetene å gjøre som de vil. USA sin grunnlov tillater til og med væpnet opprør mot myndighetene i situasjoner der det er nødvendig for å videreføre grunnlovens intensjoner om frihet fra tvang, likhet for loven, og rett til å søke sin egen lykke uten å holdes gissel til andre.

Det er nettopp fordi Snowden har sverget troskap til disse verdiene han gjorde som han gjorde. Det at de fleste (inkuldert CIA-sjefer), som også har sverget troskap til disse verdiene, ikke bryr seg, gir ikke de rett når de roper forrærderi. De bør holde godt kjeft, ellers er det de som plutselig henger der og dingler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det spørs om ikke ett par av cia-sjefene, kan pynte enda bedre opp i en galgerekke

 

 

 

Denne skarpe uttalelsen kommer til tross for at elementer i det amerikanske rettssystemet nå vurderer om NSAs omfattende overvåkning kan være et brudd på den amerikanske grunnloven.
Lenke til kommentar

Når det kommer til den subjektive vurderingen om hvem av disse partene som er forrædere, så er meningene ganske så delt, og polariseringen er stor.

 

I mine øyne virker det som at man har forsøkt gå opp en linje der man alltid skal ha en brukbar argumentasjon på at man holder seg på rett side av grunnloven samtidig som man er helt oppmerksom på at andre tolkninger vil plassere dem langt utenfor.

 

Når man systematisk bygger opp overvåkning som kun gjennom need-to-know prinsippet kan forsvares som lovlig, er det ganske klart for meg hvem som har sviktet sitt land.

 

Jeg er ikke for å henge landssvikere, men her er det CIA-lederne man kommer til å se tilbake på med misnøye om 15 og 20 år. Disse folkene er landsforrædere og forrædere av menneskerettighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...