Gå til innhold

TEST: Hyundai Q17S og LG 1710B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teksten under bildet:

Q17S til høyre og L1710B til venstre. Klikk for å forstørre.

 

 

Her bør dere vel bytte litt om...

Men ellers bra test! :)

Ble litt mer skeptisk til å kjøpe en q17s nå, selv om alle har skrytt så sinnsykt av den...

 

hehe, pirke:D

 

Lcd er nok for fjernt or budsjettet mitt uansett :roll:

 

Bra test. sånt vil jeg se mer av på hw.no, sånn som den acer sjermen som en bruker nevnte over.

Lenke til kommentar

På oppsummeringen skriver dere under LG L1710B:

+ Gjengir hvitfarge bra

- Litt tykk til å være LCD-skjerm

 

Så hvorfor står ikke

+ Gjengir mørke farger bra

+ Slank og sexy skjerm

under Hyundai Q17S, når dere skrev det i testen?

 

Og hvor lang tid tar det å skifte mellom innsignalene på skjermene? Siden jeg har to pcer koblet til min LCD-skjerm (Dell 1503FP) så hadde det vært gøy å vite hvordan andre skjermer takler dette..

Lenke til kommentar

Bra test dette. Men en ting jeg synes er rart, er hvorfor folk er så skeptiske til CRT. Jeg tør vedde en god del penger på at de aller fleste ikke ville merket noen forskjell, og ville blitt storfornøyd (fått vekk den gigantiske CRT skjermen fra pulten/bordet).

Nå er det nok noen som er uenige i det, men må huske at folk har forskjellige synspunkter, og når det gjelder hardware så vet de fleste hvordan de vil ha ting.

Lenke til kommentar

"Vi testet også skjermene med programmet LCD-Test og begge skjermene gjorde det bra her også, utenom at det var en litt streaking (moire-mønstre)"

 

Kan hende jeg tar feil, men pytt pytt. Streaking og moire mønster har vel ingenting med hverandre å gjøre? Streaking er når bilder klipper seg ved raske bevegelser ? moire mønster er mønster en ser på skjermen når bilde er rolig, noe som irriterer meg litt på min CRT Hansol 920eF. På min skjerm er det nemlig en innstilling som lar en justere moire, men jeg får ikke mønstrene helt bort. Sykler jeg nå :shrug:

 

Poenget mitt er at om streaking da er det samme som min skjerm kaller moire da er det vel ikke noe å bry seg om?

 

[edit] fant 1/x trykkleifer :cry:

Lenke til kommentar
Veldig grundig og bra test :yes:  

 

Personelig er jeg veldig veldig nyskjerrig på Acer AL732 17". koster i skrivende stund 4405 og har om ikke enda bedre specs, enn de to dere har testet.  

 

Dere kunne ikke (Pleace Pleace) Tatt en test av denne også

 

Vi kan prøve å få til noe etterhvert, men det er et par skjermer som planlagt før den. Men aldri si aldri.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Flott test!!

 

Mere slike. Dette gjør at www.hw.no har meg som leser.

 

Ser at dere kårer en vinner til allround bruk. Hva kårer dere til gamere?  

Og holder disse skjermen for "harcore" gamere?

 

Av disse to så ville jeg selv valgt Q17S til spillbruk fordi den er bedre enn L1710B til å skille mørke farger fra hverandre.

 

Er en "hardcore" gamer en som spiller mye eller er det en som er meget kresen på etterslep?

I siste tilfelle er nok personen ikke helt fornøyd med noen av disse skjermene vil jeg tro.

Men jeg måtte se nøye etter mot en CRT for å se noe særlig til etterslepet på noen av disse to.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Savner at man setter opp en oversikt i tabellform..

Slik http://www.tomshardware.com/display/200309.../19_lcd-14.html

 

Det ville da bli lettere å dra sine egne konklusjoner.

 

Det forsåvidt bare å gidde å samle inn spesifikasjonene til mange skjermer i en tabell. Men for to skjermer så er det jo ikke særlig interessant å lage en tabell. Da er det bare å gå en side fram og tilbake og sammenligne specsene.

 

Forøvrig mener jeg at man trekker konklusjonene best ved å teste skjermene.

 

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Teksten under bildet:

Q17S til høyre og L1710B til venstre. Klikk for å forstørre.

 

 

Her bør dere vel bytte litt om...

Men ellers bra test! :)

Ble litt mer skeptisk til å kjøpe en q17s nå, selv om alle har skrytt så sinnsykt av den...

 

Byttet om.

 

Q17S er en meget god skjerm til prisen og er ikke et dårlig kjøp.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...