Gå til innhold

Husker du da spill kom med store manualer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel mer eller mindre slutt på manualer nå for tiden. Består stort sett kun av en kort beskrivelse av hvordan gamepaden skal brukes, og hva de forskjellige knappene gjør. Utenom det er det stort sett bare en liste med advarsler om ditt og datt.

Husker boka som fulgte med Falcon 4.0 i 98/99. Var vel også på en 500 sider. Rene pensumet. Ikke uvanlig at en manual var på 100-150 sider på den tiden. Men kanskje årsaken er at Prima games og andre utgivere av såkalte "guides" gir noe av inntjeningen til utviklerne av spillet.

Lenke til kommentar

Brukermanualen til Hexen var veldig detaljert. Der fant man bilder og fakta om monstrene man møtte, om våpnene og en kort beskrivelse av grunnen til at du var der. Til det første GTA spillet fulgte det ved siden av brukermanual også med kart over byene.

Endret av FreemanG
Lenke til kommentar
Husker når jeg ble større og fikk velge spill selv, (broren min som alltid fikk velge) Han valgte gode spill da.


Men den gode følelsen når vi var på vei hjem fra byen og jeg hadde kjøpt Breath of Fire 4, hadde ikke peiling på hva det var bare digget coveret og stilen, leste manualen og gledet meg sykt til og komme hjem.

Vil aldri glemme det spillet der.

Samme med FF 9 men da visste jeg hva det var jeg hadde kjøpt, men Manualen der ver kjempebra, mye fine bilder og artwork.


Var bare noe digg med spill som liten, du fikk ikke mange spill så man måtte holde seg til et spill kjempe lenge. det gjorde at man satte mer pris på spillet, nå har jeg 100 forskjellige spill på Vita, 3ds, Wii, Steam og Ps3 som jeg ikke har fullført.

Og det gjør at jeg ikke klarer og sette meg inn i spillene nok lenger, med mindre de er så bra at jeg ikke spiller noe annet den perioden.



  • Liker 1
Lenke til kommentar

mmmmm... Facon 4. Har det stående her i hytta.. Sånn, foreviget i ett litt mørkt bilde. Likevel noe annet enn dagens digitale nedlastinger (eller metallboksen med 10 DVD'er til Xplane)

 

Edit: Manualen til Falcon 4 står på venstre side. Fyldig og god

post-11931-0-50167900-1382738728_thumb.jpg

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

mmhmm... husker eg satt på do og leste manualen til Baldur's Gate. Gode minner, men samtidig ønsker jeg ikke å gjøre det samme. Merkelig det. Har vi elvovert til...noe annet?

Vil vel heller tro at vi ikke vil lese så mye, men i hemmelighet vil vi ha det.

Det er jo fremtiden, alt skal gjøres enklere.

Men som sagt, i hemmelighet, vil vi ha utfordring.

 

Husker jeg testet pokemon blue når det kom ut som unge, klarte spillet og alt.

Nå det eneste andre pokemon spillet jeg har testet etter det er det nyeste Pokemon X, Nå går alle opp i level etter hva din beste pokemon gjør. men før måtte man levle alle opp. visst en var glemt måtte man gå tilbake og kjempe mot de første fiendene.

 

Nå er det en knapp i det nye spillet hvor jeg kan skru det av. men selv om jeg har lyst til mer utfording så skrur jeg den ikke av. skulle ønske det ikke var et valg :tease:

 

Litt ute av forklaringen her men, føler det blir som, når du får valg av sjefen om og gå tidlig hjem eller bli igjen med arbeidere og gjøre noe. visst du går hjem tidlig får du en dårlig følelse når du kommer hjem. men du nyter det selv om.

 

Jesus nå går jeg langt her, skal legge meg nå :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...