Gå til innhold

Se hvordan han koblet et skjermkort til MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg fått en video om hvordan man kan bruke dette oppsettet til å få opp en 2skjermsløsning så hadde jeg vært mer fornøyd. En Macbook air som jeg kunne koble til ett eksternt skjermkort og fått 2skjermsløsning via thunderbolt (uten å daisy chaine 2 skjermer) hadde vært genialt.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått en video om hvordan man kan bruke dette oppsettet til å få opp en 2skjermsløsning så hadde jeg vært mer fornøyd. En Macbook air som jeg kunne koble til ett eksternt skjermkort og fått 2skjermsløsning via thunderbolt (uten å daisy chaine 2 skjermer) hadde vært genialt.

 

Kan du ikke bare skaffe en docking, høres mye enklere ut en dette oppsettet? Eller leverer de ikke slike ting?

Lenke til kommentar

I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.

Den kan kun brukes til det appel vil.

Likevel jubler brukerne.

Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?

Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.

Den kan kun brukes til det appel vil.

Likevel jubler brukerne.

Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?

Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.

 

Ultraportable er dyre maskiner per ytelse, om de kommer fra Apple eller ikke.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ultraportable er dyre maskiner per ytelse, om de kommer fra Apple eller ikke.

 

...og det gjør ikke noe, da de har mer enn nok ytelse for de aller fleste brukere. Jeg spiller ikke på mine laptoper, og en MBA er helt topp til fotoredigering i Aperture, som er det tyngste jeg bruker den til.

 

Drøye 10.000 er ikke dyrt for en kvalitetsmaskin man har i noen år, og mer ytelse hadde ikke forbedret min bruk på noen som helst måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...og det gjør ikke noe, da de har mer enn nok ytelse for de aller fleste brukere. Jeg spiller ikke på mine laptoper, og en MBA er helt topp til fotoredigering i Aperture, som er det tyngste jeg bruker den til.

 

Drøye 10.000 er ikke dyrt for en kvalitetsmaskin man har i noen år, og mer ytelse hadde ikke forbedret min bruk på noen som helst måte.

 

Det blir jo en individuell vurdering, men betaler for størrelsen, bryr man seg ikke så mye om det, så er 10k bortkastede penger. Men som sagt, dette er jeg ett segmentet av markedet som koster, uansett om det er apple eller ikke, hva som passer deg eller meg av maskiner har ikke så mye med det å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nettopp. Om man er ute etter rå ytelse er en ultrabook verdiløs uansett. Selv er jeg villig til å betale mye for størrelse, byggekvalitet og batterilevetid. Ytelsen trenger bare å være god nok til koding, surfing og fotoredigering. Andre har helt andre krav og bør kjøpe helt andre maskiner enn det jeg gjør.

 

Problemet kommer når folk (ofte de som vil ha ytelse) fnyser av alle maskiner som er optimalisert for noe annet enn tflops som "overpriset drit".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.

Den kan kun brukes til det appel vil.

Likevel jubler brukerne.

Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?

Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.

 

Noen ganger er det greiest å tie stille.

 

Siterte innlegg er et godt eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.Den kan kun brukes til det appel vil.Likevel jubler brukerne.Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.
Den koster ikke dobbelt så mye. Tilsvarende PC'er fra andre leverandører med ca samme specs og byggekvalitet/materialer koster bortimot like mye. (Samsung Ultrabook vs Macbook Air f.ex)Jeg er fan av PC platformen da, og jobber som IT teknikker opp mot Windows Server og Client. Har aldri brukt et mac produkt i hele mitt liv, men jeg er ikke ignorant nok til å påstå at de ikke leverer kvalitet.. og kvalitet koster penger.Vet ikke om du er helt klar over dette, men 90% av brukerne vet knapt hva en "nettleser" er, og de bruker PC'en til 2 ting og det er å surfe på internett og skrive mail/dokumenter. De trenger ikke en million funksjoner og et åpent operativsystem, da dette øker sjangsene for å de ødelegger noe. Det de trenger er en lett og portabel PC som alltid fungerer og skrur seg på fort.Personlig så foretrekker jeg åpne systemer som kan tilpasses, men det er fordi jeg vet å ikke ødelegge noe når jeg roter rundt i register og/eller endrer ting.Du må åpne øynene, og innse at det finnes flere typer datamaskinbrukere en typen du selv er.

 

Helt enig :) Så macbook pro og en annen ltrabook ligge ved siden av hverandre på elkjøp her om dagen: maccen var 2k dyrere men hadde langt bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Folk rapporterer at de kan hekte en skjerm på utgangene til det eksterne skjermkortet.

 

Dette kan faktisk være det som får meg til å kjøpe en MacBook Air. Jeg ønsker portabiliteten disse maskinene gir meg, men jeg har litt lyst å være occasional gamer.

 

Løsningene for dette er såpass store og dyre at jeg personlig hadde vurdert en fullverdig stasjonær ved siden av.

 

AtW

Lenke til kommentar

I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.Den kan kun brukes til det appel vil.Likevel jubler brukerne.Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.

 

Air serien var aldri annonsert til å være ment for spill, akkurat som alle andre Mac PCer. Apple har ikke satset på spill-PC, aldri før aldri nå og sikkert aldri i fremtiden... med mindre Angry Birds og Mahjong kan kvalifisere som "spill".

 

Hvorfor folk kjøper Apple sine PCer\laptoper derimot er like åpenbart som kommentaren din usakelig - kvalitet. Apple har hvis ikke "oppfunnet" - så i alle fall definert hva en "ultrabook" er og hvordan den skal være. De har vært ledende i både ytelse og nå batteritid også, samt er deres laptoper de mest kompakte med tanke på ytelsen de har.

 

"hva er feil med brukerne" bør du heller spørre deg selv. Har en Macbook Pro med retina skjerm som jeg bruker til kontor/diverse oppgaver, og har en fullblods spill PC jeg bygget for noen måneder siden. Alt har sitt bruk, men å dra en uskyldig liten kontor-laptop som Air inn i "men dette er ingen spill-pc" diskusjonen er rett og slett idiotisk.

Å betale mye for en problemfri, godt laget laptop er ikke "feil", med mindre man skal være kjip mot seg selv og kjøpe en eller annen billig plastgreie som enda bruker en koasial strømkabel og noen heftige krabbeklør bare for å holde skjermen lukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...