Gå til innhold

Google har lansert Android 4.3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på når jeg får android 4.3 til nexus 7 ? Noe eksakt dato ?
Det virker som om man kan laste det ned via OTA allerede. Har ikke fått det selv pga. jeg bruker Custom ROM, men hvis du er ivrig kan du laste ned en offisiell image fra Google sin utviklerside her: https://dl.google.com/dl/android/aosp/nakasi-jwr66v-factory-d341d356.tgz

Jeg har en Htc one x som jeg har roota for første gang, og jeg er fortsatt newbie. Den kjører CyanogenMod 10.1.2 (android 4.2), og lurer på om det har kommet noen roms med 4.3 som jeg kan installere på Htc one x.

 

:D

 

Lenke til kommentar

Jeg har Note2, som enda ikke har fått 4.2... Er det NOEN som vet når det er sannsynlig at jeg får oppdatering til 4.2 (og evt. 4.3...) uten å roote telefonen min?

 

PS: Kjerringa har HTC One, og er rimelig irriterende fornøyd med å ligge foran meg i versjonsoppdateringene :-/

Lenke til kommentar

Det virker som om man kan laste det ned via OTA allerede. Har ikke fått det selv pga. jeg bruker Custom ROM, men hvis du er ivrig kan du laste ned en offisiell image fra Google sin utviklerside her: https://dl.google.co...ry-d341d356.tgz

 

Kan jeg sideloade elelr må jeg flashe for å bruke disse?

 

Filene som ble linket til tidligere kunne ikke installeres med sideload(tror jeg), og vil i alle fall slette alt av brukerdata på telefonen hvis du legger dem inn (Dette er mulig å unngå ved å bruke fastboot)

 

Hvis man følger denne guiden vil man ikke miste brukerdata, og såvidt jeg vet vil du få gjort akkurat det samme som hvis du ventet på å få OTA oppdateringen:

http://www.androidpo...t-it-right-now/

 

Sitter og installerer oppdateringen på min nexus 4 nå. OTA oppdateringene skal være i ferd med å rulle ut for Nexus 4, 7, 10 og galaxy nexus.

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filene som ble linket til tidligere kunne ikke installeres med sideload(tror jeg), og vil i alle fall slette alt av brukerdata på telefonen hvis du legger dem inn (Dette er mulig å unngå ved å bruke fastboot)

 

Hvis man følger denne guiden vil man ikke miste brukerdata, og såvidt jeg vet vil du få gjort akkurat det samme som hvis du ventet på å få OTA oppdateringen:

http://www.androidpo...t-it-right-now/

 

Sitter og installerer oppdateringen på min nexus 4 nå. OTA oppdateringene skal være i ferd med å rulle ut for Nexus 4, 7, 10 og galaxy nexus.

Takk. Gikk for metoden du linket til. Booter nå. og er litt spent på om alt intakt. :)

 

Alt ser ut til å virke som det skal. Kan ikke foreløpig si jeg har merket noen forskjell i ytelse, og av funksjonalitet er nok det jeg kommer til å bruke mest autocomplete ved telefon, som jeg har savnet siden jeg gikk fra HTC Sense (omtrent det eneste jeg har savnet og).

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Takk. Gikk for metoden du linket til. Booter nå. og er litt spent på om alt intakt. :)

 

Alt ser ut til å virke som det skal. Kan ikke foreløpig si jeg har merket noen forskjell i ytelse, og av funksjonalitet er nok det jeg kommer til å bruke mest autocomplete ved telefon, som jeg har savnet siden jeg gikk fra HTC Sense (omtrent det eneste jeg har savnet og).

Fint å høre at det gikk bra, det kan være litt kluss med drivere og installering av programvare på PCen, men den metoden virker veldig trygg etter min mening.

 

Det er jo ikke akkurat veldig mange iøynefallende endringer, så det er ikke veldig overraskende at du ikke ser dem. De endringeene jeg er mest fornøyd med til nå er det nye kameraet, som blant annet har forbedret photosfære-funksjon, og så tror jeg kanskje jeg kan få god nytte av muligheten til å endre hver enkelt tilgang til hver app manuelt (for eksempel å nekte facebook tilgang til posisjonsdata) (denne funksjonen er litt bortgjemt, og ikke helt finpusset ennå)

Lenke til kommentar

Fint å høre at det gikk bra, det kan være litt kluss med drivere og installering av programvare på PCen, men den metoden virker veldig trygg etter min mening.

 

Det er jo ikke akkurat veldig mange iøynefallende endringer, så det er ikke veldig overraskende at du ikke ser dem. De endringeene jeg er mest fornøyd med til nå er det nye kameraet, som blant annet har forbedret photosfære-funksjon, og så tror jeg kanskje jeg kan få god nytte av muligheten til å endre hver enkelt tilgang til hver app manuelt (for eksempel å nekte facebook tilgang til posisjonsdata) (denne funksjonen er litt bortgjemt, og ikke helt finpusset ennå)

Jeg har jo Android SDK inne fra før, og tilhørende drivere også.

 

Så kort oppsumert gjorde jeg bare følgende:

  1. Lastet ned offisiell image fra Google. I mitt tilfelle Android 4.3 (JWR66V) for GNex takju.
  2. Pakk ut alt på samme mappe. Inkludert arkiv i arkiv.
  3. Åpne kommandolinjen i samme mappe.
  4. Følge smørbrødlisten for adb/Fastboot:
    adb reboot bootloader
    fastboot flash bootloader bootloader*.img
    fastboot reboot-bootloader
    fastboot flash system system.img
    fastboot flash boot boot.img
    fastboot format cache
    fastboot reboot

Done.

 

Jeg har ikke merket noen problemer etter oppdatering.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...