Gå til innhold

Apple bekrefter Macbook Air-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 11" 2013 MBA har ingen problemer, bruker 40MHz 802.11n 100% stabilt. Jeg har også hatt iPhone 4 siden launch, aldri hatt problemer med dekning uansett hvordan jeg holder den.

 

Apple haterne elsker jo å krisemaksimere sånne ting, mens det i realiteten ikke er så mange som har problemer. Antageligvis er det like mange som har problemer med wifi i Samsung/Dell/Sony laptoper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Apple haterne elsker jo å krisemaksimere sånne ting, mens det i realiteten ikke er så mange som har problemer. Antageligvis er det like mange som har problemer med wifi i Samsung/Dell/Sony laptoper.

 

Er enig med deg!! :) Sitter på følgende utstyr; MBA 2013 mod, iMac 2011 mod, MBP 2010 mod, MB 2008, iPhone 4s x 2, iPhone 3G, iPad 3. gen, iPod Classic, iPod touch. Og jeg har til dags aldri hatt problemer, selv ikke oppgraderinger av OSX i fra 10.7 -> 10.8 e.l. eller f.eks i fra 10.8.0 -> 10.8.1.

 

Det virker like bra i dag, som den dagen jeg pakket ut maskinvaren. :) Er jeg en Apple fanboy? Nope, men jeg har penger til å kjøpe det som virker og virker, og samtidig har et stilig og enkelt design!! Liker bare at tingene mine virker sånn uten videre.. :)

 

Det eneste som kan måle seg med OSX i stabilitet er Linux, og der er Linux Mint min favoritt, alt viker rett ut av CD/DVD'en, og bare viker og virker år etter år.. slikt liker vi.. :)

Lenke til kommentar
Problemet kan være mot visse routere (evt chipset) og ikke andre. Det er derfor ikke sikkert at alle opplever problemstillingen. Jeg har lest at med 802.11ac så hadde en slik maskin under halv hastighet med IOS, mens Windows fungerte normalt. Det tyder på at problemet med 11ac ikke er hardwareproblem.

 

Har ikke dette stadig vært ett problem med macer? Det er jo flere tidligere modeller som også har att problemer mot spesifike rutere. Jeg tror heller ikke det er noe hardware-problemer, for de bruker jo helt standard hardware til trådløst i maskinene sine.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ikke dette stadig vært ett problem med macer? Det er jo flere tidligere modeller som også har att problemer mot spesifike rutere. Jeg tror heller ikke det er noe hardware-problemer, for de bruker jo helt standard hardware til trådløst i maskinene sine.

 

AtW

 

Jepp, korrekt.

 

Min to år gamle MacBook Pro er svært ustabilt på nettet hjemme. Etter “hvile” har jeg stabilt nett i én til fire timer. Så dette jeg av nettet, men det tar ikke lang tid før jeg får koblet til igjen. Fra nå av mister jeg nettet to til seks ganger i timen. Hver gang er maskinen frakoblet i 1-5 minutter. Maksimalt 10min, men det er sjeldent!

 

Ingen andre maskiner/mobiler på nettet opplever disse problemer. Bruker AirPortExtreme som trådløs router btw.

 

Jeg har fundert på om feilen kan skyldes varme, eller annen form “slitasje” eller overbelastning. Det morsomme er at jeg ALDRI har hatt disse problemene på jobben. Mao virker det som at enkelte aksess-punkter ikke snakker så godt sammen med maksina mi etter en stund..

 

(Restart av trådløs router hjelper ikke)

 

--

 

Etter at jeg formaterte og la inn OS X Mavericks for et par dager siden, har jeg ikke merket noe til problemet. Så vil tiden vise om det var driver-relatert eller ei …

Lenke til kommentar

Har ikke dette stadig vært ett problem med macer? Det er jo flere tidligere modeller som også har att problemer mot spesifike rutere. Jeg tror heller ikke det er noe hardware-problemer, for de bruker jo helt standard hardware til trådløst i maskinene sine.

 

AtW

 

Har hatt hver eneste generasjon av Macbook siden den første Intel modellen, og har aldri hatt problemer med trådløst.

 

Nå er det jo en gang slik at trådløst generelt er problematisk da folk kanskje sitter for langt unna routeren eller har dårlig dekning / støy på 2.4 GHz osv. Er ofte maskina som får skylda når problemet har andre årsaker.

Lenke til kommentar
Har ikke dette stadig vært ett problem med macer? Det er jo flere tidligere modeller som også har att problemer mot spesifike rutere. Jeg tror heller ikke det er noe hardware-problemer, for de bruker jo helt standard hardware til trådløst i maskinene sine.AtW
Har hatt hver eneste generasjon av Macbook siden den første Intel modellen, og har aldri hatt problemer med trådløst.Nå er det jo en gang slik at trådløst generelt er problematisk da folk kanskje sitter for langt unna routeren eller har dårlig dekning / støy på 2.4 GHz osv. Er ofte maskina som får skylda når problemet har andre årsaker.

Det er også ofte maskina som et problemet. Som når du sitter med både mobil og PC og det bare er en av dem som ikke vil logge på. Og at du har hatt mange Macer er egentlig verdiløst i denne sammenhengen, med mindre du har hatt en haug med rutere også.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg har mange Apple dingser, og jeg har hatt en 5 - 6 rutere, og jeg har til dags dato aldri hatt det problemet. Kan være bare flaks, eller så er mange av problemene brukerrelaterte. :)

Lenke til kommentar

Jeg har mange Apple dingser, og jeg har hatt en 5 - 6 rutere, og jeg har til dags dato aldri hatt det problemet. Kan være bare flaks, eller så er mange av problemene brukerrelaterte. :)

 

Hva slags brukerfeil er det egentlig du tenker på? Det er ikke akkurat noe der man typisk gjør særlig mye som bruker, velger nettverk og skriver inn passord....

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også ofte maskina som et problemet. Som når du sitter med både mobil og PC og det bare er en av dem som ikke vil logge på. Og at du har hatt mange Macer er egentlig verdiløst i denne sammenhengen, med mindre du har hatt en haug med rutere også.

 

Har hatt en haug med routere også i løpet av samme tidsperiode, og har alltid telefon og annet utstyr pålogget. Bytter router som andre bytter undertøy, driver litt med OpenWRT utvikling. Bor i blokk så det er mye støy på 2.4GHz i tillegg. Siste 1-2 årene har jeg utelukket brukt 5GHz for MBA.

 

Hva med deg, har du en Mac med trådløse problemer eller? Nå har jo forøvrig Apple så og si innrømt software feil i kombinasjon med siste 802.11ac hw, men kan ikke huske at det har vært noe utpreget trøblete tidligere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei henger meg på en litt eldre post, der jeg lurer på om noen som har tips til hvordan takle problemet med ny Macbook Retina 13» som er dårlig på wifi,jeg vil si ubrukelig (opplevelse) etter som den ikke klarer å nå godstolen som jeg sitter i, der den gammle hvite macbooken gikk som det suste. Jeg har en overføringshet som er på på 450Mbit tett opp mot ruteren, men bare noe meter så faller den til det halve og i stolen med en vegg i mellom så detter den til 5-7Mbit.

Saken er da at jeg sliter med spotify og youtube, det gjør at jeg får ny maskin opp i halsen med tanke på at den koster jo litt. Jeg har snakket en gang med support men de masser bare om router(asus RT-N66) som jeg kan så pass at jeg greier å sjonglere med innstillingene hvis nå MBP skulle slå evt. dårlig ut på wifi pga. støy/forsturelser.
Jeg har ingen problem med å nå soverommet med alle andre nettbrett/mobiler/laptop/etc. men MBP når ikke frem. Og 5GHz er ekstra ille på rekkevidde, har også prøvd den hos andre venner og like dårlig, MBP er oppdatert.
Men har nå hatt den noen uker så får vel ikke levert den i retur, vil heller ikke ha den inn til undersøkelse før jeg er sikker på at maskinen ikke kommer i retur, for jo den virker jo er ofte svaret fra slike service senter.
griffin.
Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...