Gå til innhold

Nokias kamerakjempe kan få navnet Lumia 1020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Nokia skyter seg selv litt i foten hvis det er hvordan den blir seende ut. De fleste vil nok ha et så godt kamera som mulig, men jeg er skeptisk til om like mange godtar at det går så til de grader utover designet. Plutselig har man en dyr og stygg nisjemobil som ikke selger særlig bra.

Endret av Displayname
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne kjøpe kameradelen hvis jeg slipper å kjøpe Windows phone og samtidig får gode kontrollmuligheter over kameraet. (Råfiler og mulighet til å stille inn blender, lukker, ISO, eksponeringskompensasjon, blitsstyrke, blitskompensasjon, etc.) Synd, for disse kravene blir 99,9% sikkert showstoppere for min del.

Lenke til kommentar

Så var det det lille ordet som forklarer hvorfor denne aldri kommer til å bli noen suksess: Android

Jeg er ikke sikker. Men, skal ikke nekte for at du kan ha rett.

At dette blir nok en tlf for oss telefonkameraentusiaster.

Men, faktisk tror jeg den (om kameraet er veldig godt) kommer til å selge mer enn 808, som nærmest er ukjent blant de fleste.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på det som er brukt i artikkelen.
Bildet i artikkelen er av den nåværende "kamerakongen". Den over et år gamle Nokia 808.

 

Se litt lengre ned og til høyre for artikkelteksten. Der er det et bilde av en svart telefon med et svært kamera og med bildeteksten "Slik vil muligens Lumia 1020 bli seende ut - hvis det er det den heter.". Det samme bildet er også å finne i prisguiden, helt i bunnen av artikkelen.

Lenke til kommentar

Se litt lengre ned og til høyre for artikkelteksten. Der er det et bilde av en svart telefon med et svært kamera og med bildeteksten "Slik vil muligens Lumia 1020 bli seende ut - hvis det er det den heter.". Det samme bildet er også å finne i prisguiden, helt i bunnen av artikkelen.

Den ja...

Skjønner hva du mener.

Vel, vi får se hva det blir.

Lenke til kommentar

Jeg tror Nokia skyter seg selv litt i foten hvis det er hvordan den blir seende ut. De fleste vil nok ha et så godt kamera som mulig, men jeg er skeptisk til om like mange godtar at det går så til de grader utover designet. Plutselig har man en dyr og stygg nisjemobil som ikke selger særlig bra.

 

jasså? Nokia N8 solgte godt, og er kjent for å være knallsolide.

Designet er da bare blitt mer standard siden den gang, så hvorfor skulle utseende sette knekker?

Lenke til kommentar

Tror denne kan komme til å selge bra. Selv har jeg en N8 som jeg er veldig fornøyd med, og med tanke på at eneste kameramobilen som har kommet som er bedre er N808 stiller kameraet fortsatt bra. Siklet selv litt på 808 men kjente at jeg var lite interessert i å fortsatt sitte med Symbian. Selv om jeg fortsatt vil påstå at som telefon og kameratelefon var symbian bedre enn android. Men mye mer underholdning og løsninger i android. Så har sittet på pinebenken og ventet på en ny 41mp fra nokia med noe annet enn Symbian. Android hadde vært sweet men hører mye godt om Windows Phone

Lenke til kommentar

jasså? Nokia N8 solgte godt, og er kjent for å være knallsolide.

Designet er da bare blitt mer standard siden den gang, så hvorfor skulle utseende sette knekker?

 

Nå sitter jeg ikke med tallene, men "solgte godt" kan kanskje diskuteres. Jeg har aldri møtt noen som har eid en N8. Designet til Nokia har riktignok blitt mer standard siden 2010, men det har de øvrige telefonene på markedet også. Nokia skiller seg fremdeles ganske godt ut designmessig.

 

Poenget mitt er uansett at jeg tror Nokia kunne ha vært tjent med å lage et par mobiler med normal og god design. Det er supert at de tar sjansen på nisjeprodukter og tar mobilkamera alvorlig, men jeg tror de hadde tjent mer dersom ikke alle toppmobilene var like sære.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er uansett at jeg tror Nokia kunne ha vært tjent med å lage et par mobiler med normal og god design. Det er supert at de tar sjansen på nisjeprodukter og tar mobilkamera alvorlig, men jeg tror de hadde tjent mer dersom ikke alle toppmobilene var like sære.

og Lumia serien generelt har et "ikke normalt" design mener du?

en firkant med en trykkfølsom framside og ei lita linse på bakside til kamera?

kan vel ikke bli mer normalt design....

Lenke til kommentar

Nokia N8 var/er en knallsolid telefon.

Ja da.

Jeg hadde den, på grunn av det knallgode kameraet.

Den solgte vel også (ganske?) godt. Men ikke i voldsomme volum.

Jeg har sett N8 flere steder. Det har jeg. Men, det var opplagt ikke noe daglig syn.

 

Så kom 808. Også det en veldig solid telefon. Men så var det operativsystemet da, som allerede ved lanseringen var gammelt og avlegs.

Denne kan umulig ha solgt særlig mye.

Jeg reiser en del (også utenlands) og har til dd, aldri sett et annet eksemplar av denne. Utenom en jeg så utstilt i en liten butikk i Frankfurt for ca et år siden.

Men, jeg har nå hatt 808 ca 1 år. Igjen på grunn av verdens beste mobilkamera, som er prioritert høyt hos meg.

Mellom disse 2 tlf, hadde jeg en androidtlf (Galaxy SII), som etter min mening var langt over, på nesten alle måter, så nær som kamera.

Jeg kommer helt sikkert til å vurdere dette nye kameramonsteret til Nokia, til tross for windows systemet og er veldig spent på lanseringen 11 Juli.

 

Er det noen som har sett rykter om skjermstørrelsen. Håper på minst 4,5 – 4,7?

Lenke til kommentar

og Lumia serien generelt har et "ikke normalt" design mener du?

en firkant med en trykkfølsom framside og ei lita linse på bakside til kamera?

kan vel ikke bli mer normalt design....

 

Du mener da utenom at de er like tjukke som en iPhone fra 2007, og ser ut som en legokloss? Lumia skiller seg også ganske bra ut fra andre mer main stream telefoner vil jeg si. Lumia 925 endrer riktignok litt på dette, selv om "sexy" ikke akkurat er det første adjektivet som faller inn i hodet mitt når jeg ser på den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...