Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prosedyren å kjøpe bruktbil privat på dagen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nå fått billappen og er klar for å kjøpe min egen bil. har nylig innvilget lån fra DnB på 80000. Spørsmålet er om det er i lovens navn mulig å få bilen på dagen etter kjøpekontrakten er signert og sendt til dnb.

Problemet er at den bilen jeg har lyst på er langt unna, og vil helst slippe 2 turer. 1 for å se på bilen, prøvekjører den og skrive kontrakt (om jeg skal kjøpe den) tur 2 lånet skal bli overført til selger og deretter hente bilen.

 

Og ifølge emailen jeg fikk fra dnb finans, så må bilen bli registrert under mitt navn, og forsikres før pengene blir utbetalt til selger.

 

Vil dere gjerne skrive punkt til punkt på åssen dette gjøres, slik at jeg får bilen på dagen. Hvis dette er mulig da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg si at det kommer litt an på personen du skal handle fra. Jeg ville tatt kontakt med selger på forhånd og forklart situasjonen, gjerne gi han telefonnummeret til saksbehandleren i banken din slik at han kan få verifisert at du er godkjent for lånet og at alt er på stell der. Alt kommer helt an på om selger er villig til å gi fra seg bilen uten å faktisk ha pengene på plass på sin konto først.

 

- Skriv kontrakt

- Tegn forsikring

- Omregistrer bilen på vegvesenet

- Send inn dokumentene til banken

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvem du kjøper av, en privatperson kan fort si nei til at su kjører av gårde uten at han har fått pengene.

 

Hva med at lånet blir utbetalt til selger, hvis vi f. Eks drar til banken sammen og bekrefter kjøpet, i tillegg gi eventuelle dokumenter. Kan lånet blir ført til selgeren der og da?

Lenke til kommentar

Da vil jeg si at det kommer litt an på personen du skal handle fra. Jeg ville tatt kontakt med selger på forhånd og forklart situasjonen, gjerne gi han telefonnummeret til saksbehandleren i banken din slik at han kan få verifisert at du er godkjent for lånet og at alt er på stell der. Alt kommer helt an på om selger er villig til å gi fra seg bilen uten å faktisk ha pengene på plass på sin konto først.

 

- Skriv kontrakt

- Tegn forsikring

- Omregistrer bilen på vegvesenet

- Send inn dokumentene til banken

 

Det med omregistrering og forsikring, blir eierskifte osv endret i samme dag? Hvis ikke, kan vell ikke kjøre bilen hjemmat med hans navn på forsikringen evt. Vognkortet?

Lenke til kommentar

Hva med at lånet blir utbetalt til selger, hvis vi f. Eks drar til banken sammen og bekrefter kjøpet, i tillegg gi eventuelle dokumenter. Kan lånet blir ført til selgeren der og da?

 

da skal du være der tidlig på dagen for prøvekjøring, banker stenger jo 15:00-16:00

 

Edit: jeg pleier å bare overføre via nettbank mens han ser på, greit og enkelt, men går vel kanskje dårlig når du faktisk ikke har pengene :p

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...