Gå til innhold

God/Gøy sommerjobb


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sommeren nærmer seg med stormskritt, lommeboken er tom, og jeg har fått tankene på sommerjobb. Er det noen som har noen gode forslag til hvor en kan søke sommerjobb? Vil jo helst tjene en slump med penger, men det absolutt viktigste er at jobben ikke er grusomt kjedelig.

 

Jeg er heller ikke interessert i å jobbe mer enn ca fire uker. Hadde passet ypperlig om det også var et arbeidssted jeg kunne jobbe noen timer i uken til høsten.

 

Jeg bor forøvrig i Bergen og blir 18 år i starten av sommerferien om det skulle være av relevanse.

 

Alle forslag tas inn med en stor takk!

Endret av persundnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er du alt for sent ut til å søke på sommerjobb, de fleste jobbene er borte. Og sommerjobb føler jeg at du må heller ha innstillingen å skaffe deg en sommerjobb, det er få av de som er spesielt gøyale (spørs hva du mener med gøy).

Lenke til kommentar

1. Det er for sent å søke sommerjobb.

 

2. Du er 18 år og har sannsynligvis liten utdannelse og erfaring. Du bør derfor ikke regne med å få en jobb som er gøy. Da er du i så fall heldig.

 

3. Du kan i liten grad velge selv hvor mye du skal jobbe. Ingen arbeidsgivere er interessert i å bruke tid og penger på å lære opp flere personer enn nødvendig, så du må ta alt eller ingenting.

 

Lykke til neste år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du burde sjekke finn.no hvertfall:

http://www.finn.no/f...Id=20013&sort=1

 

Har du noen erfaring?

 

De fleste steder lyser ut sommerjobbene tidlig på våren, det må du huske til neste sommer. Det er også lurt å søke bredt. Selv om du har mest lyst å jobbe innen et spesielt fagfelt, er det lurt å søke flere steder, slik at du ikke må gå hele sommeren uten jobb.

 

EDIT: Som begge over meg har forklart, må du være superglad hvis du i det hele tatt får deg jobb så sent. Det er sommer allerede... Dersom en leder har to kandidater til stillingen, og den ene kan jobbe når som helst og hvor som helst, mens den andre bare skal jobbe mandag, onsdag og fredag, mellom halv tolv og tre, og ikke i fellesferien, sier det seg selv hvem de ansetter.

 

EDIT2: Sommerjobber for 18-åringer er generellt ganske kjedelig, så ikke forvent at du får jobbe med noe spesielt givende..

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Selv om du er sent ute er det fremdeles mulig å få en sommerjobb, men da blir det trolig en mindre attraktiv jobb. De spennende og godt betalte jobbene er naturlig nok de første som blir tatt, og det er de jobbene som det er størst konkurranse om å få. Så du kan ikke stille så mye krav til arbeidsgiver dersom du ønsker en slik jobb, ettersom det er nok av folk som ikke stiller noen krav.

Lenke til kommentar

1) Siden du er sent ute, få mora di eller faren din til å høre med bekjente om de vet om noe. De har nettverk, det har ikke du. (70-80% av alle ansettelser skjer gjennom nettverk)

 

2) Skriv en generell søknad og send rundt til alle bedrifter i nærheten. Det være seg Rimi, Shell eller hva det måtte være, kanskje du er heldig.

 

3) Prøv å få en jobb med kvelds/nattarbeid. $$$

 

4) Til neste sommer kan jeg anbefale å jobbe innenfor oppdrett, hvis du har det i nærheten! Grei grunnlønn (152kr/t ufaglært), jobbe ute i finværet, gode skiftordninger (enten 1/1 eller 37,5t uke), levering av fisk skjer som regel midt på sommeren = lange dager, som igjen betyr mye overtid og mye penger.

 

I fjor sommer tjente jeg nesten 80k på fire uker når jeg jobbet i et oppdrettsselskap.

Lenke til kommentar

akkurat det jeg trenger, en vil bare tjene penger i sommer. :w00t: det har seg sånn at firmaet mitt skal overlevere et nytt skip til en reder nå i sommer. som du sikker vet så er ikke elektrikere særlig flink til å rydde opp etter seg. :hrm: jeg rydder lite selv da jeg er i en stilling der jeg har mange elektrikere under meg som jeg styrer. de er som andre er ikke så flink til å rydde etter seg. liker ikke at verftet klager på strips ombord hele tiden. det går med ca 10 000 - 30 000 strips per dag. :woot: mangen av disse blir liggende strødd ombord. :love: rydding og litt logistikk arbeid så hadde det vert genialt. skipet skal levers om 1,5 måned ca.

 

jobben er i nærheten av bergen og da mener jeg ikke 10 min fra bergen sentrum (ikke det skipet BMV får nå i disse dager), men mer som 2 timer fra bergen.

 

alle elektrikerne vil blitt så glade (no affence). goder b.a. på kjøpet blir assistent for spenningsetting av det elektriske anlegget ombord. alt fra å se på en pc skjerm til å løpe rundt ombord å teste ting.

 

i år tenkte jeg også å få batman tilbake på himmelen. med fjernstyrte søkelyskastere med xenon og en sjablong i rustfritt står så blir det party på himmelen. kanskje lage et ? til erkefienden til batman. :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

akkurat det jeg trenger, en vil bare tjene penger i sommer. :w00t: det har seg sånn at firmaet mitt skal overlevere et nytt skip til en reder nå i sommer. som du sikker vet så er ikke elektrikere særlig flink til å rydde opp etter seg. :hrm: jeg rydder lite selv da jeg er i en stilling der jeg har mange elektrikere under meg som jeg styrer. de er som andre er ikke så flink til å rydde etter seg. liker ikke at verftet klager på strips ombord hele tiden. det går med ca 10 000 - 30 000 strips per dag. :woot: mangen av disse blir liggende strødd ombord. :love: rydding og litt logistikk arbeid så hadde det vert genialt. skipet skal levers om 1,5 måned ca.

 

jobben er i nærheten av bergen og da mener jeg ikke 10 min fra bergen sentrum (ikke det skipet BMV får nå i disse dager), men mer som 2 timer fra bergen.

 

alle elektrikerne vil blitt så glade (no affence). goder b.a. på kjøpet blir assistent for spenningsetting av det elektriske anlegget ombord. alt fra å se på en pc skjerm til å løpe rundt ombord å teste ting.

 

i år tenkte jeg også å få batman tilbake på himmelen. med fjernstyrte søkelyskastere med xenon og en sjablong i rustfritt står så blir det party på himmelen. kanskje lage et ? til erkefienden til batman. :mrgreen:

 

Jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier ?????? Hva var poenget med denne posten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier ?????? Hva var poenget med denne posten?

Dette var nok det første jobbtilbud on the go jeg har sett på diskusjon.no.

 

Liker spesielt godt delen med batman og hans erkefiende.

Endret av Arne
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...