Gå til innhold

Among the Sleep kom i mål på Kickstarter (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde fokusere på å lage et bra spill, ikke bruke tid og penger på å lage støtte og tilrettelegge for noe som er totalt bortkasta. Oculust Rift er bare en gimmick og kommer til å begrense spillbarheten i årene som kommer, om det slår til, og ikke øke spillbarheten. Det passer bedre for interaktive filmer enn spill, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så i vinden for tiden med tanke på spill hvor de ikke kommer til å tilføre noe som helst. Det vitner om dårlig forståelse for spilldesign når man på død og liv skal endre spillet til sitt å funke med disse brillene, og da blir det ingen penger fra meg.

 

Nå er det mulig at Among the Sleep faktisk er en interaktiv film da, men da virker ikke spillet spesielt interessant.

Lenke til kommentar

Det er mogleg å lage eit bra spel samtidig som det støttar OR. Eg ser eit enormt potensiale i OR, og då kanskje spesielt for denne typen spel. No har ikkje eg prøvd Among the Sleep, men er det i nærheten av Amnesia på stemning og form trur at eg absolutt at OR kan tilføre mykje. Uansett tullete å ikkje kjøpe eit bra spel fordi det har ein funksjon ein ikkje likar. Gitt at det blir bra då, det veit vi jo ikkje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det sa

Single-player spill, useless.

 

Det samme er min mening om multiplayer. Fint at vi er forskjellige.

 

Det neste bra, norske spillet kan bli Among the Sleep. Jeg håper i alle fall at de lykkes i å få til et skikkelig bra spill basert på dette temaet. Å se verden fra et barns øyne er noe jeg ofte kunne tenke meg å gjøre igjen.

Lenke til kommentar

Jess, godt å høre!

 

Jeg begynte å bli litt nervøs for at spillet ikke skulle nå målet sitt. Jeg har ikke prøvd alfa-en enda, men det er virker som et spennende og originalt spill, så pengene tror jeg de fortjener.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett tullete å ikkje kjøpe eit bra spel fordi det har ein funksjon ein ikkje likar.

 

Kickstarter handler ikke om å kjøpe spill. Hvis spillet blir bra så kan det jo hende jeg kjøper det, men mine penger skal de ikke få kaste bort på Oculust Rift.

 

Synes forøvrig det er mer tullete å kjøpe et spill hvor utviklerne bryr seg mer om visuell gimmick enn spilbarhet, men spillfans er jo stort sett som Justin Bieber-fans. Om de mot formodning klarer å lage det perfekte spill for 200000 dollar (som er småpenger for å lage et spill) så kjøper jeg det gladelig når det kommer ut.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Du har en veldig kynisk måte å tenke på, radiohodet. Har du selv prøvd Oculust Rift?

 

De aller fleste som har prøvd det sier vel at det faktisk er men enn kun en visuell gimmick. Jeg leser jo overalt at det gir mer innlevelse og flere gameplay-muligheter.

Endret av Coffey
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kickstarter handler ikke om å kjøpe spill. Hvis spillet blir bra så kan det jo hende jeg kjøper det, men mine penger skal de ikke få kaste bort på Oculust Rift.

 

Eg missforsto deg litt i første innlegget. I mitt hovud, sidan dei har nådd målet sitt, var det no berre snakk om å støtte spelet ved å faktisk kjøpe det. Når du snakkar om å støtte dei som selskap ved å gje pengar til utviklinga på førehand kan eg forstå argumentasjonen din meir, sjølv om eg er helt ueinig i at OR ikkje kan tilføye noko her og at dei på grunn at det fokuset ikkje fortener støtte.

 

Synes forøvrig det er mer tullete å kjøpe et spill hvor utviklerne bryr seg mer om visuell gimmick enn spilbarhet, men spillfans er jo stort sett som Justin Bieber-fans. Om de mot formodning klarer å lage det perfekte spill for 200000 dollar (som er småpenger for å lage et spill) så kjøper jeg det gladelig når det kommer ut.

 

Er spelet bra, så er spelet bra, uavhengig om det støttar OR, Kinect, Move eller Virtual Boy. Kva utviklarane bryr seg om har ikkje så mykje å seie for meg i alle fall. Vi får uansett berre vente å sjå, eg trur dette kan bli bra, uansett om det støttar OR eller ikkje.

Lenke til kommentar

Da lastes det ned.

Hva synes du om det så langt Andzel, bortsett i fra bugsene?

 

edit: da var det lastet ned, men får ikke startet det. Den bittelille introen i begynnelsen kommer opp, men etter det blir det helt svart.

Noen tips til å få det til å virke?

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Da lastes det ned.

Hva synes du om det så langt Andzel, bortsett i fra bugsene?

 

edit: da var det lastet ned, men får ikke startet det. Den bittelille introen i begynnelsen kommer opp, men etter det blir det helt svart.

Noen tips til å få det til å virke?

Det var svart hos meg også. Varte kanskje i 4-5 minutter så gikk spillet videre.

Lenke til kommentar

De burde fokusere på å lage et bra spill, ikke bruke tid og penger på å lage støtte og tilrettelegge for noe som er totalt bortkasta. Oculust Rift er bare en gimmick og kommer til å begrense spillbarheten i årene som kommer, om det slår til, og ikke øke spillbarheten. Det passer bedre for interaktive filmer enn spill, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så i vinden for tiden med tanke på spill hvor de ikke kommer til å tilføre noe som helst. Det vitner om dårlig forståelse for spilldesign når man på død og liv skal endre spillet til sitt å funke med disse brillene, og da blir det ingen penger fra meg.Nå er det mulig at Among the Sleep faktisk er en interaktiv film da, men da virker ikke spillet spesielt interessant.

 

Har du overhodet prøvd oculus rift eller snakker du bare fra stedet hvor sola aldri skinner? Det er mye som lanseres som kun er gimmicks (Kinect, PSMove + + ), men Oculus Rift kan faktisk revolusjonere måten vi opplever spill på. Har testet det ut selv og ble ekstremt positivt overrasket over hele opplegget, så hvis Krillbite legger til ekstra støtte for dette produktet (noe som faktisk bare tar rundt 5 minutter å gjøre i Unity for øyeblikket ;) ), så ser jeg ingen som helst grunn til å klage over dette.

 

Selvfølgelig vil det ikke gå utover spilldesignet, da 95% av spillerne nok aldri vil spille det med i VR-modus, men det vil gi de 5 prosentene en helt unik måte å oppleve spillet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...