Gå til innhold

Test: AMD A8-5600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD sine A prosessorer er fantastiske. Har A8 selv i min HP G6 laptop og er meget fornøyd med den!

 

Hjalp min nabo med å bestille og bygge en ny pc her om dagen og den kom seg på kr 5500,- ink frakt og da var det med:

- AMD A10 prosessor

- Asus Hovedkort m-ATX

- 8gb kingston hyperx ram

- 128gb kingston SSD

- Zalman m-ATX kabinett

- Corsair 430w modulær psu

- Trådløs mus og tastatur fra microsoft

- 24" Samsung led skjerm

- Asus dvd brenner

 

Så pris kontra krefter er jo helt fantastisk når man går for FM2 platformen til AMD!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet når man kjøper en sånn maskin er jo at man betaler 5000 for nesten ingenting. Ved neste oppgradering som også kommer mye kjappere enn det man trenger hvis man bygger en som er bra på tidspunktet, vil man ikke kunne bruke om igjen deler som PSU, kabinett og diverse annet. Pga disse er utdatert. For ikke å snakke om støynivået på den der kontra en som er satt sammen med lydløs psu, støydempet kabinett og stor luftkjøler. Alle brukere har jo ikke like høy krav, og det er nok disse AMD bør gå etter. Jeg vil fortsatt si man får mindre for pengene enn en fornuftig satt opp Intel-maskin. Pris på CPU f.eks 800 kroner vs 2000 kroner utgjør svært lite for maskinens totalpris.

Lenke til kommentar

AMD sine A prosessorer er fantastiske. Har A8 selv i min HP G6 laptop og er meget fornøyd med den! Hjalp min nabo med å bestille og bygge en ny pc her om dagen og den kom seg på kr 5500,- ink frakt og da var det med:- AMD A10 prosessor- Asus Hovedkort m-ATX- 8gb kingston hyperx ram- 128gb kingston SSD- Zalman m-ATX kabinett- Corsair 430w modulær psu - Trådløs mus og tastatur fra microsoft- 24" Samsung led skjerm - Asus dvd brennerSå pris kontra krefter er jo helt fantastisk når man går for FM2 platformen til AMD!

 

Det er en ganske god pakke med tanke på skjer, mus/tastatur osv. Faktisk ganske imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pris på CPU f.eks 800 kroner vs 2000 kroner utgjør svært lite for maskinens totalpris.

 

Er 1200 svært lite?

Tror du vurderer opp mot en helt annen prisklasse enn det denne prosessoren er ment som.

 

For det andre gjelder kommentarene dine om PSU og kabinett som utdatert ved neste oppgradering bare dersom en ved neste oppgradering plutselig skulle få lyst på en mye kraftigere maskin, hvorfor skulle brukermønsteret endre seg slik at dette er nødvendig?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Problemet når man kjøper en sånn maskin er jo at man betaler 5000 for nesten ingenting. Ved neste oppgradering som også kommer mye kjappere enn det man trenger hvis man bygger en som er bra på tidspunktet, vil man ikke kunne bruke om igjen deler som PSU, kabinett og diverse annet. Pga disse er utdatert. For ikke å snakke om støynivået på den der kontra en som er satt sammen med lydløs psu, støydempet kabinett og stor luftkjøler. Alle brukere har jo ikke like høy krav, og det er nok disse AMD bør gå etter. Jeg vil fortsatt si man får mindre for pengene enn en fornuftig satt opp Intel-maskin. Pris på CPU f.eks 800 kroner vs 2000 kroner utgjør svært lite for maskinens totalpris.

 

Min nabo som jeg bygde denne maskinen for bruker den kun til facebook, epost, youtube, nettbank og avislesning samt noe kabal og lignende spill. Så dette er en pc som kommer til å holde i massevis i mange år for vedkommende. Lykke til å sette sammen en intel løsning som gir mer valuta for pengene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill, prøv en av testene med 1600 MHZ på minne også, da minne er stor begrensning for GPU

 

Testoppsettet er som beskrevet på side 1, med det dedikerte skjermkortet tatt bort. Minnemodulenes arbeidsfrekvens er dessuten justert fra 1333 MHz til 1600 MHz (8-8-8-24).

 

Var i grunn ikkje så vanskeleg å finne.

 

Men har sett på testar der dei bruker 1866MHz, og det virker som det er betydelig mykje betre det og.

Endret av tabbeber
Lenke til kommentar

"Det er tross alt bare en relativt liten andel av forbrukerne som kjører tunge regneoppgaver, konverterer store mengder film-materiale, og spiller de nyeste spillene med grafikk hvor en knapt kan skille mellom animasjon og filmopptak."

 

Man trenger ikke spille nye spill for at CPU skal være flaskehals. F.eks. 8 år gamle World of Warcraft krever sin CPU, og du er dum om du kjører AMD fremfor Intel.

 

Intel vil alltid passe best til alt som krever alt av prosessoren :)

Lenke til kommentar

Du er dum, som kommer med masse faktafeil.

Var det ukorrekt, det han sa? Desktop i3 duger for det meste untatt tunge spill, og den trekker lite strøm.

 

På den andre siden, er A10 og A8 sånn sett basert på samme idé, men den er litt svakere per kjerne, har dobbelt så mange kjerner og grafikk som er brukbar med lave settings i tunge spill - og det til en lavere pris enn i3.

 

De er på hver sin side av sitt spektrum - i3 er barebones og strømgjerrig, A10 er bedre på ytelse. Og ikke minst billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet når man kjøper en sånn maskin er jo at man betaler 5000 for nesten ingenting. Ved neste oppgradering som også kommer mye kjappere enn det man trenger hvis man bygger en som er bra på tidspunktet, vil man ikke kunne bruke om igjen deler som PSU, kabinett og diverse annet. Pga disse er utdatert. For ikke å snakke om støynivået på den der kontra en som er satt sammen med lydløs psu, støydempet kabinett og stor luftkjøler. Alle brukere har jo ikke like høy krav, og det er nok disse AMD bør gå etter. Jeg vil fortsatt si man får mindre for pengene enn en fornuftig satt opp Intel-maskin. Pris på CPU f.eks 800 kroner vs 2000 kroner utgjør svært lite for maskinens totalpris.

Fortell meg hvorfor man ikke kan bruke kabinett, PSU ved neste oppdatering på oppsettet som var satt opp. Hvis disken er SATA3, vil jeg tro at man kun trenger CPU+HK+evt minne ved neste oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...