Gå til innhold

Er det ulovlig å DDoS-e?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er riktig forum.

 

Min server har blitt DDoS-et i ca en uke konstant (til og med nå). Er dette ulovlig? Jeg vet ikke hvem det er fordi, disse IP-adressene er fra diverse land som Romania, USA, England, Australia, Cuba og sikkert flere, og altså serveren er 100% norsk. Dette ødelegger for min server veldig, og er veldig irriterende. Jeg driver ingen firma akuratt, jeg driver heller ingen forretninger. Kan jeg anmelde dette og hva er straffen for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener OP med DDoS? Sjansen er at en anmeldelse ikke vil gjøre døyten og at trafikken kommer fra zombie-servere som har blitt overtatt av forbryterne.

 

Jeg har hver dag flere hundre som prøver å koble seg til min server via SSH. Du må huske at Internett er en skitten plass, så om du legger en maskin ut på Internett så må du være klar for slike ting.

Lenke til kommentar

Hva mener OP med DDoS? Sjansen er at en anmeldelse ikke vil gjøre døyten og at trafikken kommer fra zombie-servere som har blitt overtatt av forbryterne.

 

Jeg har hver dag flere hundre som prøver å koble seg til min server via SSH. Du må huske at Internett er en skitten plass, så om du legger en maskin ut på Internett så må du være klar for slike ting.

 

Distributed Denial of Service attack

Lenke til kommentar

En server har bare kapasitet til å svare på så og så mange forespørsler samtidig.

 

DoS er bare å at noen sender så mange forespørsler til en server at den ikke lenger klarer å fullføre dem alle.

DDoS er det samme, bare at et større nettverk er involvert, ofte botnets.

 

Vet ikke om det er ulovlig, syntes ikke det burde være det heller.

Har du problemer med DDoS kan du svarteliste disse ip-adressene, kontakte deres ISP, eller installere diverse anti-DoS beskyttelse.

Lenke til kommentar

Hvem sier at det ikke trenger å være distribuert? Jeg har hatt servere som har gått under på grunn av massiv bruteforce på passord.

 

Men vet du hva? Jeg gidder ikke å bombe en tråd ved å diskutere dine definisjoner av DDoS.

 

Kan OP definere hva han mener med DDoS? Scrapers regnes ikke som DDoSing. Hvordan er lasten på serveren?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har du problemer med DDoS kan du svarteliste disse ip-adressene, kontakte deres ISP, eller installere diverse anti-DoS beskyttelse.

Svarteliste? Nei det kan du ikke, det må gjøres på ISP(T0/1 mind you)-nivå. Kontakte deres ISP hjelper ikke, du aner ikke hva deres ISP er. Alt du har er droner som ikke har den minste snøring at de tilhører et botnet. Ting som stopper et DDoS-angrep har en tendens til å koste litt, da det som oftest er prat om meget høye datastrømmer. Hvis du tror en simpel brannmur e.l. hindrer det så tar du grundig feil.

 

Gavekort: Som Rudde sa selv - Hvis server går ned pga. for mange requests iht. passord har angriper feilet, og eid seg selv. Da er det selvfølgelig definert som DoS, selvom det nok ikke var intensjonen til angriper,

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...