Gå til innhold

Så mye koster LGs 4K-monster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen sender om ingen kan se og ingen kan se om ingen sender.

En part må jo begynne.

 

Dette er vel technology push på sitt beste.

 

Det er forståelig og greit, men ikke til enhver pris. Å kjøpe tv til 100K+ for så å sitte å vente på 4k filmer o.l virker meningsløst for min del. Hadde det vært et stort marked der ute som tilbyr 4K så skjønner jeg at en slik tv vil være en spesiell opplevelse, men slik det er per dags dato....nope!

Endret av San22_
Lenke til kommentar

84" tommer skjermer har da altid kosta flesk. Men selvfolgelig så blir jo prisen en annen når det blir fler 4k tv-er på markeded

 

Antagelig vil OLED 4K skjermer også senke prisen på LED 4k skjermer når de kommer ut.

 

Det jeg egentlig venter på er en ordntlig 4k skjermkabel/skjermkort! Finnes det noen skjermkabel som klarer av 4k ved over 60hz? Som vanlig er det best å holde seg unna foerste generation, men jeg gleder meg fryktelig til 4k har tatt over 1080p som standard. Er faktiskt veldig rart at det har gått så sakte, mobilen min på 5,5" klarer jo allerde fullHD, så hvorfor ska da en diger tv på over 32-100" ha den samme opploesinga?

Lenke til kommentar

mobilen min på 5,5" klarer jo allerde fullHD, så hvorfor ska da en diger tv på over 32-100" ha den samme opploesinga?

 

Fordi på mobilen din har du nese trykt i skjermen, på en TV er avstanden større, og dermed er ikke behovet for så stor oppløsning tilstede. Regner med at alt under 80" blir unød. med 4K...

 

Innhold er det mye av, venter bare på H.265 codec. Slik at ikke filmene blir 150-200GB, fordi kinoer viser i 4K, så angående utvalg er nada problem, er bare å få det effektivt ut til forbrukerene :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som begynner å få litt tro på 4k tv, kanskje ca 55" som pc skjerm. I dag har jeg 2x 24" + 47" TV tilkoblet pcen, kunne godt tenkt meg å erstatte det med en 4k TV. Hvis du veggmonterer den over pulten så må vel det bli litt som et 4 skjerms oppsett, bare uten rammene.

 

Når prisen går endel ned da selvsagt:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...