Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fange hans interesse?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er sammen med en gutt som jeg er utrolig glad i. Men det er en ting, han er utrolig avhengig av spill. Med engang det blir ferie, så gidder han såvidt å ta kontakt med meg. Vi har avstandsforhold akkurat nå, og blir ikke å møtes før sommeren. Uansett, jeg har prøvd mange ting for å fange oppmerksomheten hans. Jeg har sagt at jeg gjerne kan begynne å spille sammen med han, kjøpe spillene han generelt spiller, og spille med kompisene hans. Det vil han tydeligvis ikke, for han bruker unnskyldninger som at jeg har mac så er ikke vits å prøve. Eller at han kan behandle meg som han behandler kompisene hans visst han føler det er noe press, men nei. Når det er skoledager og sånt, har han ikke så mye tid til gaming fordi kompisene hans mest sannsynlig gjør lekser og sånt. Da kan han være veldig veldig kosete, og utrolig herlig mot meg. Føler at vi alltid blir nyforelsket selv om det er vondt å ikke få møte han før sommeren. Han kan bli fort såret og er veldig følsom når det gjelder romantikk. Så jeg prøver å la være å lage drama for det har han allerede hatt nok av med eks dama for noen måneder tilbake. Det verste er at han er den romantiske i dette forholdet, og tar godt hånd om meg. Men så kommer jo de tidene der han får sjansen til å spille, og da spiller han hele dagen, og kan plutselig ty til å ringe meg midt på natta selv om han vet at jeg ligger og sover. Hver gang jeg tar kontakt med han når han evnt. gjør noe som har med spill å gjøre så blir han veldig care, må nesten bare vente hver gang på at han skal kontakte meg. Og han sier jeg er care, og aldri gidder å ta kontakt med han osv. Noe som ikke gir noe mening når jeg prøver så hardt. Poenget mitt her er at jeg vil henge med han, og bli enda bedre kjent med han. Vil at han skal ta meg med på ting som han liker å drive på med, og ikke bare bruke meg som en kjæreste når enn han vil, men at han kan ha meg som en kompis. Noen som har noen råd til hvordan jeg kan fange hans oppmerksomhet?

 

(redigert pga. skrivefeil)

Endret av Emma.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva som er problemet, men kjenner meg litt igjen i typen din.

For det første, hvor "mye" spiller han? Er det snakk om hele dagen, hver dag hele uken? Eller er det mesteparten av helgen, og ingenting ellers i uken?

 

Selv om dere er i forhold, så må dere også respektere hverandres interesser og valg av tidsfordriv, med mindre det tar helt overhånd. Han, som alle oss andre, trenger å ha litt tid alene uten andre der.

 

Du sier han gamer med kompiser, og det er jo sosialt. Hadde du reagert om han var på besøk hos venner og var like lite "care" som du sier? Jeg tror en del av problemet er at du regner han som "tilgjengelig" når han sitter å gamer, mens han i sitt mindsett ikke er det, og han kunne like godt vært ute på jakt, skitur, eller å spillt fortball, for å sammenligne det med mer aksepterte aktiviteter. Så du må slutte å tenke på han som tilgjengelig da. For selv om han sitter hjemme, fremfor PCn, så er fokuset en helt annen plass.

 

Menn fungerer fundamentalt forskjellig fra kvinner på akkurat dette punktet. Menn har et mye sterkere forusk på den ene tingen de gjør, og stenger ute alt annet. Når man er i denne tilstanden så slapper de fleste menn av. Kvinner derimot liker å ha flere ting å holde på med samtidig, og bytte mellom disse. (Generalisering ja, men det er dette forskningen viser)

 

Som du sier så er han jo super kjæreste resten i uken, og da synes jeg du burde gi han "fri" et par dager i uken til å game med venner. Han bryr seg nok uten tvil om deg, men de fleste trenger å ha litt tid alene, og gjøre det man selv vil, uten å måtte tenke så mye på andre.

 

Og når du tilbyr deg å spille sammen med han, men han ikke vil det, så tyder jo det på at det er hans "fristed", der han kan få litt pause fra "dere" og bare slappe av helt alene med kompiser.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva som er problemet, men kjenner meg litt igjen i typen din.

For det første, hvor "mye" spiller han? Er det snakk om hele dagen, hver dag hele uken? Eller er det mesteparten av helgen, og ingenting ellers i uken?

 

Selv om dere er i forhold, så må dere også respektere hverandres interesser og valg av tidsfordriv, med mindre det tar helt overhånd. Han, som alle oss andre, trenger å ha litt tid alene uten andre der.

 

Du sier han gamer med kompiser, og det er jo sosialt. Hadde du reagert om han var på besøk hos venner og var like lite "care" som du sier? Jeg tror en del av problemet er at du regner han som "tilgjengelig" når han sitter å gamer, mens han i sitt mindsett ikke er det, og han kunne like godt vært ute på jakt, skitur, eller å spillt fortball, for å sammenligne det med mer aksepterte aktiviteter. Så du må slutte å tenke på han som tilgjengelig da. For selv om han sitter hjemme, fremfor PCn, så er fokuset en helt annen plass.

 

Menn fungerer fundamentalt forskjellig fra kvinner på akkurat dette punktet. Menn har et mye sterkere forusk på den ene tingen de gjør, og stenger ute alt annet. Når man er i denne tilstanden så slapper de fleste menn av. Kvinner derimot liker å ha flere ting å holde på med samtidig, og bytte mellom disse. (Generalisering ja, men det er dette forskningen viser)

 

Som du sier så er han jo super kjæreste resten i uken, og da synes jeg du burde gi han "fri" et par dager i uken til å game med venner. Han bryr seg nok uten tvil om deg, men de fleste trenger å ha litt tid alene, og gjøre det man selv vil, uten å måtte tenke så mye på andre.

 

Og når du tilbyr deg å spille sammen med han, men han ikke vil det, så tyder jo det på at det er hans "fristed", der han kan få litt pause fra "dere" og bare slappe av helt alene med kompiser.

 

 

Joda, jeg er forøvring enig med alt du skriver, men han sier at jeg ikke tar kontakt med han. At jeg er så care når jeg faktisk lar han få spille i fred. Så blir skylda lagt på meg. Så jeg skjønner ikke helt hva han vil at jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Du får snakke med han om akkurat det. Om du tar kontakt, men han ikke responderer så er jo det hans problem, og da må du si klart fra om at du føler det slik. Og da er jeg enig at det er urettferdig om han legger alt på deg.

 

Men, slik er det av og til, da virkeligheten til hver enkelt ikke bestandig harmonerer med hverandre, og da må dere snakke om tingene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...