Gå til innhold

Førsteinntrykk: Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig å se at det ikke lengre er Samsung som ligger på top på ytelses fronten! Har store forventninger til HTC One! Synd jeg ikke lider av for mye penger...

Jeg gleder meg også til å se hva disse telefonene skårer i AOSP Android uten bloatware... Jeg føler Samsung er eksperter på å legge til funksjoner og apper ingen har bruk for!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fins det tester per idag, dom skiller grafikk-, filopperasjons- og prossesorytelse resultater ? Når telefonene nærmer seg så blir vel dette å bli mer interessant?

Sjekk ut AnTuTu sine resultater! De viser både total score og en score for hver kategori i testen!

Her er en sammenligning mellom GS4 og min Nexus 7 (GPU OC):

 

Edit: Dette er "Samsung Galaxy S4 m/ Exynos 5 OCTA-prosessor!

screenshot2013032308324.png

Endret av Jeg er dum!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker da litt snodig at Galaxy SIV skal score lavere enn HTC One når de kjøre samme SoC bare HTC One er klokket til 1,7GHz og SIV er klokket til 1,9GHz (?)

 

Galaxy SIV kjører jo da også en nyere versjon av Android (v4.2.2) vs 4.1.2 på HTC One og jeg regner med at optimaliseringene i Android neppe blir dårligere med nye versjoner og jeg regner med at det ikke er store forskjellen på optimaliseringene gjort fra Android hos HTC kontra Samsung.

 

 

Er det da TouchWiz som trekker ting ned? Vet av erfaring at Samsung er så som så når det kommer til software, men det virker nå litt snodig at de skal klare å dra en 200MHz høyere klokket prosessor, av samme SoC såpass ned kontra HTC.

 

Uansett imponerende tall, men dette setter jo HTC One i enda bedre lys med sin byggekvalitet, gode kamera med bildestabilisator og dette med 200MHz høyere klokket prosessor uten at det gir bedre ytelse kontra HTC One må jo gå litt utover batteriet når vi skal sammenligne disse to, spørs om de ekstra 300 mHa har så alt for mye å si i praksis da og HTC har fordelen av å være i salg før SIV kommer i butikkene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg også til å se hva disse telefonene skårer i AOSP Android uten bloatware... Jeg føler Samsung er eksperter på å legge til funksjoner og apper ingen har bruk for!

 

Det kan se ut som de legger en del penger på det der ja.... Og så må man stresse noe helt fryktelig for å få det vekk etterpå...

Lenke til kommentar

Saken er oppdatert med nye ytelsestester. Vi kommer tilbake med flere bilder så fort vi kan - men sannsynligvis drøyer det til etter påske. Det er ikke mange av denne telefonen i Norge for øyeblikket - såvidt vi kjenner til er det bare én. Dermed har vi ikke full tilgang på den hele tiden. Forhåpentligvis drøyer det ikke lenge før det snubler et testeksemplar inn i redaksjonen :)

Lenke til kommentar

Open-Source: Telefonen blir et par millimeter tykkere med induksjonsdekselet på.

 

johnd2407: De har foreløpig ikke kommet til Norge. Vi håper så mye som mulig av tilbehøret er her når telefonen kommer til test. Forhåpentligvis drøyer det ikke så lenge etter påske før den dukker opp :)

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...