Gå til innhold

Piratkopier og mist Internett i 24 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piratkopiering er livsfarlig for markede og må slåes hardt ned på! Jeg er redd alle må legge ned om ikke piratkopieringen tar slutt nå. Tallene viser hvertfall det.[/ironi]

 

Kopiering av informasjon skulle man jo tro var en bra ting.

 

Når de selv stjeler (edit: kopierer) idèer og får inspirasjon fra andre, så er det helt greit, ingen skal belønnes for hardt arbeid? Jeg blir aldri klok på hvordan samfunnet fungerer i dag.

Endret av Antoweif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig der Craxmerax, men det er uansett bortkastede ressurser! man slipper unna hvis man vil :p lurer på hvor mye penger\ trusler de internettleverandørene har fått for å gi ut slik dårlig reklame for seg selv...

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Piratkopiering er livsfarlig for markede og må slåes hardt ned på! Jeg er redd alle må legge ned om ikke piratkopieringen tar slutt nå. Tallene viser hvertfall det.[/ironi]Kopiering av informasjon skulle man jo tro var en bra ting.Når de selv stjeler (edit: kopierer) idèer og får inspirasjon fra andre, så er det helt greit, ingen skal belønnes for hardt arbeid? Jeg blir aldri klok på hvordan samfunnet fungerer i dag.

 

Har jo vært bevist at piratkopiering har bedredt salget. Og det er ofte mer pirater som kjøper en de som ikke kopierer. Har vært saker på dette tidligere her på HW.no. orker ikke å lete de opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes alle burde pirate kopiere så mye man orker. Om utgiver av software ikke klarer å sikre produktet sitt, så er det ikke synd på dem, om folk liker det etter man har testet det ut så kjøper ofte folk lisenser/produkt nøkkeler.

Om noen nett leverandører skal gi utestengelse på 24 timer så ikke klag på om det plutselig blir mistet X antall % av kunder til sine konkurenter. God luck!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvis en først blir tatt for nedlasting, så synes jeg dette er en mye bedre straff enn å betale 1.000.000.000.000.000 dollar.

Vel, det avhenger av hva en legger i begrepet "å bli tatt".

 

Dersom en stjeler noe har ikke eier av gjenstanden rett til å sperre deg inne (fengsle) eller innkreve bot fra deg. Dette må gjøres av rettsvesenet.

 

Ved nedlasting er det derimot private aktører som skal avstraffe handlinger.

 

Og deeeeer ble Corporate Police State synlig.

 

akkurat.

 

Det er etter min mening ingen god utvikling. Paraleller kan lett trakkes til en del religiøse samfunn vi ikke liker å sammenligne oss med. Prester eller selskaper vil vel være omtrent like blottet for nyanser i sin domsavgivelse.

 

Det er her å bemerke at internett er en mennskerett så å strupe/kutte tilgangen blir omtrent det samme som å hindre folk tilgang på vann. Det er en streng avstraffelse.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Piratkopiering er livsfarlig for markede og må slåes hardt ned på! Jeg er redd alle må legge ned om ikke piratkopieringen tar slutt nå. Tallene viser hvertfall det.[/ironi]Kopiering av informasjon skulle man jo tro var en bra ting.Når de selv stjeler (edit: kopierer) idèer og får inspirasjon fra andre, så er det helt greit, ingen skal belønnes for hardt arbeid? Jeg blir aldri klok på hvordan samfunnet fungerer i dag.

 

De med mest penger har makta, og de kan diktere og herse med alle andre. Så enkelt er det. De kan leke med politikerne og få alt som de vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg savner 1994 når nedlasting var forbeholdt de med større modem enn mitt 9600 faxmodem... Internett var gopher eller det nye world wide web "alle" snakket om. To aviser i norge kranglet om hvilket som var først ute med en nettside.(VG tapte denne kampen mot banett.no). Var ikke mye krangling ute i cyberspace på den tiden gitt. Cookies var fremdeles en saga blott, html var omtrent det eneste som fantes og index.htm(html måtte ikke forveksles!!) måtte skrives bak url'en. HoTmetaL var den første html editoren som gjorde html forståelig, men enda ingen wysiwyg og Microsoft hadde fremdeles ikke peiling på hva dette internettet var. Jeg husker godt den gangen telenor(online.no) lanserte sin egen fax-tjeneste, der du kunne scanne og sende fax via epost. en fantastisk tjeneste for meg som ikke hadde råd til egen faxmaskin. Aaah, ingen som brydde seg mye om personvern på nettet på den tida, for det var vel en håndfull som visste hva internett var og til og med de forsto vel ikke helt hva det betydde.

 

På mange måter ønsker jeg meg tilbake dit, da det var geeky å være på nett, irc var en helt uforståelig verden av mennesker som skrev ting på skjermen, og jeg ikke hadde råd til å sitte på nett mer enn en halvtime om dagen(fikk kjeft av kjæresten min for pengebruken). Ikke så rent få ganger "hang" modemet seg oppe og en oppkobling var like spennende hver gang. Aah, disse tider :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Aaah, ingen som brydde seg mye om personvern på nettet på den tida, for det var vel en håndfull som visste hva internett var og til og med de forsto vel ikke helt hva det betydde.

Ut fra politikeres oppførsel rundt emnet ser de ikke ut som akkurat det har endret seg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Han har mye rett i det gitt.

 

"as a composer as i'm, a song i wrote bought our first house. I support copyright, but ONLY if copyright has a function to incourageing creactivity and economic insigntment or to create, not the way copyrights are developing now as a HUGE control mechanismn for people that sits on large sways of rights" - Roger w

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...