Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Arg.. Hvorfor er kjæresten min slik?


Anbefalte innlegg

Det er to ting som irriterer meg grenseløst med kjæresten min, og jeg håper dere menn her inne har svaret på hvorfor han er slik.

 

1. Kjæresten min går alltid på jobb en time før han begynner. F.eks i dag begynte han klokken 16 og kjørte når klokka var 15 og det er ikke langt til jobb (Ca. 15-20 min). Vi satt i sofaen å koste oss før han hopte opp og måtte gå. Hvorfor kjøre slik at du er på jobb 40 min før tida? Altså, vanligvis så er det vel omvendt? At man vil være med kjæresten lengst mulig før man drar? Det er i vært fall slik når jeg skal på jobb, at jeg drøyer den lengst mulig. Er han utro eller? Begynner snart å lure..

 

2. Jeg gir og gir når det gjelder sex. I går hadde vi sex 3 ganger og han kom alle gangene. Gir han meg tilbake? Nei.. Jeg har ingen problemer med å få orgasme og kommer ofte etter 5-10 min. Jeg har pratet med han hundre ganger om dette og han sier at han skal skjerpe seg men ingenting skjer. Det merkelige er at jeg trodde at menn som elsker dama si LIKER å gi? Ikke at man må spørre? Når vi har sex så kjører han på og tenker for det meste på sin egen nytelse. Ikke tar han så mye på meg heller (puppene ect.) Jeg har sagt at det er greit dersom han ikke liker det, men da kan han heller si det? Han påstår at jeg er deilig og liker å gi meg. Men hvorfor gir han ikke da???

 

Jeg begynner å lure på om gutten virkelig er så glad i meg som han påstår? Hvorfor går han så tidlig, og hvorfor gir han meg ikke like mye tilbake seksuelt?

 

Jeg er en attraktiv jente og han vet at jeg kan plukke ut en ny gutt dersom jeg ønsket det, så hvorfor er han slik? :(

 

Vi har vært sammen i 1,5 år. Begge er 24 år. Anonym poster: ad49d7504abfc18a9230a49abbc82001

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva han jobber med selvsagt om han er nødt til å være der så tidlig.

Kommer flere av de andre han jobber sammen med også tidlig, er det jo utrolig sosialt og miljøbyggende og komme tidlig for å ta en kopp te eller kaffe sammen og såprate litt.

 

Når det gjelder sexen, har du tatt en alvorsprat med ham, eller tror du at du har tatt en alvorsprat med ham?

Sier ikke at du har gjort det, men det hjelper ikke å prate til menn som sitter og drikker øl midt i en fotballkamp :) Om det ikke nytter kanskje oppsøke profesjonell hjelp som ole_marius nevner.

 

Spørsmål til deg som er kvinne:

Når en mann er sånn som typen din, begynner du å tror han kan være utro bare på grunnlag av disse to tingene? Bare lurer. Takker for svar

Endret av o39k
Lenke til kommentar

HAHAA, jeg er ikke flink med gutter og dumpet for 3 uker siden min.

 

Men jeg ville snakket med han. Det er jo ikke bra at dere har det slik. Og dere har ikke vært sammen så lenge heller.. Enten må dere få fikset opp i det, og det er kanskje ikke så lett heller.

Jeg er også forøvrig veldig tidlig på jobb. Syntes det er kos å prate med de jeg jobber med.

 

Syntes også det er dumt å anta at han er utro. Er det rart at gutter syntes vi (jenter) er hysteriske?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om han vil dra på jobb et kvarter før han egentlig trenger, la han da få gjøre det. Kanskje han liker å få en rolig start på arbeidstiden, snakke med kollegaer, surfe litt etc. Hvorfor skulle du ha krav på tiden hans? Selv om man er kjæreste med noen, har man ingen rett til å diktere, forvente eller sette krav til når partneren skal dra på jobb, eller noe annet for den saks skyld. Kvalitet fremfor kvantitet, all I have to say, du kommer hvertfall ingen vei med å klage over et tapt kvarter...

 

Dere hadde sex tre ganger på en dag. Er ikke det bekreftelse nok for deg at du er god nok for ham? Det er deg han er sammen med. Utover det ville jeg snakket med han på en ordentlig måte, fortalt at du var glad for sexen, men at du føler at du blir litt underprioritert. Kanskje kan dere fortelle hverandre hva dere liker, og gjøre minst en av disse tingene mot hverandre hver dag? At han gir lite tilbake trenger ikke bety annet enn at han ikke er klar over hvordan han skal gjøre det på en annen måte.

 

Og til slutt; ikke vær så usikker på deg selv.

Lenke til kommentar

Ingen som har noen tanker om hva det betyr ang. at han ikke gir meg tilbake? Ingen som kjenner seg igjen?

 

Av den lille beskrivelsen som er gitt vil jeg tro han er egoistisk og enten sliter med et eller annet, eller føler seg fanget i forholdet.

 

Man sa før i psykologien at seriøse forhold hadde kriser rundt det første og det syvende året, samt når man får barn. Nå er man vel mer enig om at det er snakk om forhold som modner seg og utvikler seg.

 

Det virker ikke som om han egentlig er moden for et samboerforhold.

Lenke til kommentar

Jobb-spørsmålet kan jo også innebære at trafikken ikke er like ille om han drar litt tidligere, eller at det er langt lettere å få en god parkeringsplass om han ankommer litt før. Selv er jeg veldig anti-stress, og unngår rushtrafikk og leting etter parkering så godt det lar seg gjøres, så da drar jeg heller litt før til jobben.

 

Og som andre sier er det bare koselig å sette seg og "stresse ned" litt med gode kollegaer før man må jobbe.

Lenke til kommentar

Take me, take me...!

 

ON topic...

 

Jeg begynner på jobb kl 8, men liker å kjøre hjemmefra 7:15. Det tar ca 20 minutter å kjøre, og hvis jeg venter med å kjøre 20 minutter senere, er det generellt sett en del mer trafikk og da tar det fort mer enn 35 minutter å kjøre. Når jeg kommer på jobb tidlig, kan jeg også gå tidligere. Da slipper jeg unna litt trafikk på hjemoverturen også.

 

...kanskje dere er veldig mye sammen og han trenger den lille timen for seg selv?

 

Ellers skjønner jeg godt hva du mener, og er enig med deg - hvorfor vil han ikke bruke mer tid op deg, og hvorfor elsker han ikke å "gi"? Det bør være selvsagt, spør du meg...

Lenke til kommentar

Ellers skjønner jeg godt hva du mener, og er enig med deg - hvorfor vil han ikke bruke mer tid op deg, og hvorfor elsker han ikke å "gi"? Det bør være selvsagt, spør du meg...

 

Åh, denne holdningen må være det som frustrerer meg mest med hele samlivsforumet her. Man er to mennesker som har valgt å leve i et forhold til og med hverandre, men like fullt to mennesker med hver sine liv. Man finner ting man har til felles, og ting man ønsker å gjøre for seg selv/med andre, uten at dette handler om forholdet i seg selv. I et forhold er det like viktig å ta vare på seg selv som på forholdet. Hvorfor skal man alltid bruke mer tid sammen? Kan man ikke bruke tiden man har sammen bedre? Forhold handler ikke om å gi seg selv fullstendig hen til en annen person. Hva som er å gi og å ta er høyst subjektivt - for alt vi vet kan denne personen føle han gir veldig mye av seg selv. Her kommer personlighet, tidligere erfaringer og forventninger inn.

 

Jeg ville hvertfall aldri gått inn i et forhold og forventet alt, hele tiden, og jeg hadde heller ikke forventet at han elsket å gi meg alt jeg ønsket, men at han likevel gav noe fordi det ville gjort meg glad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg drar på jobb litt før vi begynner så man rekker å drikke litt kaffe å prate skit med kollegaene før vi begynner å jobbe. Hva er galt med det?

 

Nummer 2 har jeg ikke noe svar på, virker som du er butthurt og bare vil ha noe å klage på siden spørsmål nummer en var så teit...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Hvorfor man går på jobb tidligere enn man må kan ha mange legitime grunner. For min del har jeg fleksitid, så å komme tidligere på jobb betyr å kunne gå tidligere hjem. Men jeg antar det ikke er en så åpenbar grunn.

 

Det som er mer interessant med spørsmålet ditt er antagelsen om at han ønsker å tilbringe så mye tid med deg som overhodet mulig. Dette er en klassisk antagelse hos nyforelskede, men ikke nødvendigvis hos mer etablerte par. Godsets frue og jeg trenger for eksempel minst et par timer om dagen der vi er hver for oss og ikke gjør noe spesielt. Jeg kan forstå at han drar tidlig på jobb hvis det er den eneste muligheten han har for å få "alenetid".

 

Det kan virke som om han og du er i to forskjellige faser i forholdet - du er fortsatt litt nyforelsket og vil ha ham 24/7, han er litt mer etablert og klar for å gro inn i mer "uavhengige" vaner.

 

2) Én mulig naturlig forklaring på dette er rett og slett mangel på mental tilstedeværelse i sexsituasjonen. Det handler ikke så mye om at han ikke vil, som at han ikke kan (i alle fall ikke uten øvelse). Dette kommer du ikke unna å måtte spørre ham om. Han kan ha all verdens gode forsetter, men det hjelper veldig lite hvis han ikke er tilstede i øyeblikket...

 

3) For øvrig kan jeg slutte meg til Anaio - det er en uting at alles (og særlig kvinners) antagelse er at når man er sammen med noen så skal man være Sammen Med Noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svar på nr 1: Han liker nok også møtte opp på jobb litt før, jeg drar gjerne en god stund før jeg starter. Drikke litt kaffe og snakke dritt ( Som mange her har nevnt ) Hater også stresse.

 

Svar på nr 2: Tror nok ikke han er utro, siden han har sex med deg 3 ganger på en dag? Prøv også slak litt ned på sexen kan vel bli for mye. Masse man kan gjøre for også piffe om sex livet sitt. Snakk med han om hva du liker. Liker han det ikke så synd for han.

 

More fish in the sea som noen sier

Lenke til kommentar

Hei igjen dere.

 

Jeg forstår at han kjører tidlig på jobb dersom det er midt i en ukedag og mye trafikk. I dag er det søndag og lite/ingen trafikk her hvor vi bor, men alikevell må han hoppe opp å gå. Da er jeg fortsatt nyforelska da og ikke han, regner jeg med? Det var jo gøy..

 

Nummer to. Han vet godt hvordan han kan få meg til å komme, problemet er bare at han aldri tar intiativ til det selv på grunnlag av at han liker å gi meg. De gangene han gir meg, er det etter jeg har kommentert det og da føler jeg at jeg får fordi han "må" gi meg det.

 

Jeg har tatt alvorspraten med han, men han bare skyver det bort og mener at alt mellom oss er bra. Han sier han er kjempe kåt på meg, liker å se meg komme ect. Alt som jeg ønsker å høre, men som sagt ingenting skjer jo... Så da sitter han vel å lyver meg rett i tryne?

 

ts Anonym poster: ad49d7504abfc18a9230a49abbc82001

Lenke til kommentar

Det er noe som skurrer hvis han sier han liker å se deg komme, men ikke gjør det uoppfordret.

 

Det kan hende dere er på forskjellige steder i forelskelsen/forholdet, ELLER det kan bare være at du nå etterhvert finner ut hvordan han er og oppfører seg når den første forelskelsen og spenningen har dalt og kjølnet litt...? Kanskje ikke, siden dere har vært samenn i over 1.5 år...

Lenke til kommentar

Det er noe som skurrer hvis han sier han liker å se deg komme, men ikke gjør det uoppfordret.

 

Det kan hende dere er på forskjellige steder i forelskelsen/forholdet, ELLER det kan bare være at du nå etterhvert finner ut hvordan han er og oppfører seg når den første forelskelsen og spenningen har dalt og kjølnet litt...? Kanskje ikke, siden dere har vært samenn i over 1.5 år...

 

Ikke vet jeg. Men det er helt klart sant det du sier at det er absolutt noe som skurrer når han sier han liker å gi, men aldri gjør det. Er som jeg skulle sagt at jeg elsker å lage middag til kjæresten min, men aldri gjør det.

 

Dette problemer har faktisk bidratt til å dempe hele sexlysten min/vårs egentlig. Det er ikke noe gøy for meg å slå meg løs med orgasme når jeg egentlig vet han ikke synes noe spess om det. Jeg er så fuckings lei hans fokus på SEG SELV.

 

Det hjelper egentlig ingenting hva som skjer. For uansett om han skjerper seg til slutt eller ikke, så vet jeg jo at han egentlig ikke liker å gi meg... Det fører igjen til at jeg ikke vil slå meg løs mer..

 

ts

 

Anonym poster: ad49d7504abfc18a9230a49abbc82001

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...