Gå til innhold

– Apple TV kan knuse konsollene (PS3, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig - skjønner ikke hvorfor ikke Microsoft integrerer Xbox bedre mot Windows og ikke minst Xbox/spill som konkurransefortrinn på mobilene sine. Nå er det for sent :p Også enig i at Sony burde/kunne gjort det samme på en sykt mye bedre måte enn med PS Vita - også det er for sent. Nintendo går litt sine egne veier på godt og vondt. Jeg tror at på sikt vil det kun være Nintendo og Steam som har dedikerte konsoller til stuebruk. Xbox blir for ulønnsomt for Microsoft, og Playstation det samme for Sony. Android og Windows RT vil ta over distribusjonen her vil jeg tro, i hvert fall slik trendene ligger an nå.

Lenke til kommentar

Har lite tro på at Apple-TV kommer til å gjøre det stort som en konsoll. Godt mulig den slår an hos casual-gjengen som klarer seg med Angry Birds, Temple Run eller disse begredelige facebook-spillene som underholdning om kveldene, men core-spillere har en lei tendens til å stille litt større krav .

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Wii solgte ikke bøtter og spann på grunn av de mest dedikerte spillerne heller. De færreste faller inn under den kategorien. Hvis du tror Sony og Microsoft er fornøyd med å kun tiltrekke seg kjernespillerne, tror jeg nok du tar feil. De fokuserer ikke på Move og Kinect på grunn av oss, det er fordi de sikler etter kundegruppen Wii traff så godt. Apple TV selger godt, er (meget) rimelig og har funksjoner som gjør den til et attraktiv valg for hele familien. I tillegg har iOS har et godt utviklermiljø fra før. Hvis Apple åpner en App Store til den, vil jeg tro den kan bli en svært farlig konkurrent og et naturlig valg som medieavspiller og spillkonsoll i svært mange familier. Spørsmålet er jo hvorfor Apple ikke har gjort det for lenge siden. Det er jo ikke at de ikke har tenkt på det som er årsaken til at det drøyer.

 

Jeg synes også det blir litt fordomsfullt og elitistisk å klage på kvaliteten på spillene til iOS. Det er mye knallbra til plattformen, men spillene er selvsagt skreddersydd til sitt format.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er vel at Apple aldri har vært særlig kjent som "the gamer's choice". De lager dyre og flashy produkter for "casual/mainstream" markeder.

 

Om ryktene er sanne er det i ferd med å endre seg. Har blitt en del snakk om at Apple skal lansere ein 'billig' versjon av iphone. Apple har vist interesse for spill tidligere, og det kan godt skje igjen. Halo var jo et mac spill før :). http://www.youtube.com/watch?v=6eZ2yvWl9nQ

Endret av Eslu
Lenke til kommentar
Problemet er vel at Apple aldri har vært særlig kjent som "the gamer's choice". De lager dyre og flashy produkter for "casual/mainstream" markeder.
Om ryktene er sanne er det i ferd med å endre seg. Har blitt en del snakk om at Apple skal lansere ein 'billig' versjon av iphone. Apple har vist interesse for spill tidligere, og det kan godt skje igjen. Halo var jo et mac spill før :). http://www.youtube.com/watch?v=6eZ2yvWl9nQ

 

Var det? Er det Halo: Combat Evolved du tenker på? kom ikke det ut på xbox en god stund for det ble gjort tilgjengelig på MAC/windows?

 

Lenke til kommentar

Jeg finner det litt merkelig med spådommer om at Apple bare kan gå inn og "knuse" markeder helt uten videre. Jo flere produkter de har, jo mer må de spre ressursene. Jeg tror ikke konsollmarkedet er like enkelt å vinne som mobilmarkedet. Der kom jo Apple fakisk med noe nytt i form av skjerm og brukergrensesnitt da de lanserte iPhone. En spillkonsoll er det ikke like enkelt å "revolusjonere".

Lenke til kommentar

En spillkonsoll er det ikke like enkelt å "revolusjonere".

ville ikke veddet på det. på tv og spillkonsollsiden har utviklingen gått tregt. investeringen er stor både for folk og produsent, og oppdateringsfrekvensen er dermed lang for å betale tilbake utviklingskostnadene.

fjernkontrollen på tv er knapt forandret de siste 30 årene. ps3 kom i 2007. da åpner det seg muligheter for aktører som er vant til raskere takt. la oss si apple fant på en måte å styre grensesnittet på apple tv uten fjernkontroll eller spillkontroller. da hadde du plutselig en ikke ubetydelig mengde casual games og underholdning tilgjengelig for noen skarve hundrelapper, samt en hærskare utviklere som gjerne ville tjene penger. jobs sa visst om tv: "finally cracked it" og med noen patenter her og der http://appleinsider....a_distance.html

begynner vi å se et mønster. jeg blir for min del ikke overrasket om tv og konsollmarkedet står foran en stor omveltning om kort tid. det er ikke bare apple som tenker hardt om dagen, også intel, ms, google.... om apple klarer å gjenbruke hardware og software fra mobiler og brett har de et svært kraftig springbrett inn i stua.

Endret av helgea
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bungie utviklet jo Marathon for ma før de laget Halo. Kanskje det han tenker på

 

Neida. Halo skulle originalt lanseres på MAC og PC. Men disse ble skrinlagt da Microsoft kjøpte opp Bungie og valgte å gjøre Halo et flaggskip for Xbox. Ingen dårlig avgjørelse, rent finansielt sett.

 

Når det er sagt, så hadde Apple lite å gjøre med utviklingen og finansieringen av Halo før Microsoft kjøpte Bungie. Spillet skulle bare lanseres på deres system. Så det å si at Apple kan bli store fordi Halo egentlig skulle lanseres på Mac (og PC), blir litt søkt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg finner det litt merkelig med spådommer om at Apple bare kan gå inn og "knuse" markeder helt uten videre. Jo flere produkter de har, jo mer må de spre ressursene. Jeg tror ikke konsollmarkedet er like enkelt å vinne som mobilmarkedet. Der kom jo Apple fakisk med noe nytt i form av skjerm og brukergrensesnitt da de lanserte iPhone. En spillkonsoll er det ikke like enkelt å "revolusjonere".

 

De har flere produkter men de er jo samme arkitekturen. iphone, ipad, appletv osv er ios baserte enheter med ARM prosessor. Så funker noe på iphone vil det som regel funke på ipad også. Etterhvert når ARM blir rask nok for desktop applikasjoner vil nok mac fases ut og erstattes med ios.

Lenke til kommentar

Var det? Er det Halo: Combat Evolved du tenker på? kom ikke det ut på xbox en god stund for det ble gjort tilgjengelig på MAC/windows?

 

Ja tenker på Halo: Combat Evolved. Det var først et mac spill, men Microsoft kjøpte Bungie rett etter at spillet blei vist på Mac og slapp det først ut på deres platformer.

http://www.develop-o...ame-studio-sale

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Det er også ganske enkelt å være etterpåklok. Jeg er nok ikke så sikker på at veldig mange ville veddet særlig mye penger på at Apple ville ta over både MP3-markedet og mobilmarkedet før de faktisk lanserte ipod og iphone. Hvordan kunne man liksom revolusjonere en MP3-spiller?

 

Jeg ser ikke hvordan det er å være etterpåklok å påpeke at det er stor forskjell på en dings laget for å spille av musikk og det som i praksis er en PC. Det gikk fint å kjøre Linux på PS3, f.eks. Det samme kan vel neppe sies om Apples musikkspillere. Jeg har lite tro på at Apple blir noen stor aktør i konsollmarkedet. MS, Nintendo og Sony er ikke smågutter i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Du bommer på poenget.Apple kan bli en stor aktør nærmest over natten ved å slippe til tredjeparts applikasjoner på Apple TV (som allerede kjører iOS). De trenger ikke skaffe seg de store titlene fra Sony og Microsoft. Men det er slett ikke utenkelig at de kjapt kan bli et godt og betydelig billigere alternativ for mannen i gata. Og det er en meget attraktiv kundegruppe verken Sony eller Microsoft klarer seg uten (se bare på satsningene på Move og Kinect).

 

Nokia var heller ingen liten aktør på mobilmarked heller. At noen har markedsmakt i dag, basert på en gammel oppskrift,er åpenbart ingen garanti for at de vil ha det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...