Gå til innhold

Endelig Spotify for Windows Phone 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dinsdale: Det har du jaggu rett i. Dette ble en fryktelig kjapp gjennomgang der første pri var å få nyheten ut før alle tok helg. Vi ser muligens enda nærmere på den senere.

 

Det kan forresten tenkes at mangelen på scrobbling skyldes Windows Phone. Plattformen støtter fortsatt ikke ekte multitasking for alle typer apper. Uten å være fjellstødig på det tekniske under, virker det som om det er en egen prosess i Windows Phone som tar over avspillingen når du går ut av en streaming-tjeneste. Hvis du går ut av Spotify når den spiller, fortsetter musikken, men det tar tid å laste appen inn igjen etterpå - dermed virker det som om den har avsluttet helt i mellomtiden.

 

Det kan hende at streaming-apper rett og slett ikke kan scrobble realtime når du gjør andre ting, eller når telefonen er låst. De kunne nok gjort det i etterkant, dog, slik det har fungert med vanlige iPod-er og Last.fm-applikasjonen i en årrekke.

 

Last.fm er en favoritt her også, så det var litt snodig at jeg ikke la merke til det da jeg bladde meg gjennom appen :)

Lenke til kommentar

Det finnes scrobbling om man bruker den innebygde, men på streaming funker det ikke på win phone ennå.

 

At vi i det hele tatt diskuterer det i 2013 er for dårlig siden dette er ferdigdiskutert på IOS og android. Burde være en selvfølge på alt av mobiler i 2013.

 

Men etter det jeg har lest handler det om tilgang til diverse funksjoner i operativsystemet.

Lenke til kommentar

Dinsdale: Det har du jaggu rett i. Dette ble en fryktelig kjapp gjennomgang der første pri var å få nyheten ut før alle tok helg. Vi ser muligens enda nærmere på den senere.Det kan forresten tenkes at mangelen på scrobbling skyldes Windows Phone. Plattformen støtter fortsatt ikke ekte multitasking for alle typer apper. Uten å være fjellstødig på det tekniske under, virker det som om det er en egen prosess i Windows Phone som tar over avspillingen når du går ut av en streaming-tjeneste. Hvis du går ut av Spotify når den spiller, fortsetter musikken, men det tar tid å laste appen inn igjen etterpå - dermed virker det som om den har avsluttet helt i mellomtiden.Det kan hende at streaming-apper rett og slett ikke kan scrobble realtime når du gjør andre ting, eller når telefonen er låst. De kunne nok gjort det i etterkant, dog, slik det har fungert med vanlige iPod-er og Last.fm-applikasjonen i en årrekke.Last.fm er en favoritt her også, så det var litt snodig at jeg ikke la merke til det da jeg bladde meg gjennom appen :)

 

Hva er egentlig laST.FM?

Lenke til kommentar

Gurre: Last.fm er et nettsted som lager statistikk av musikken du spiller, og som basert på statistikken kan tilby deg forslag til nye artister, har radiofunksjoner osv. I tillegg har nettstedet store mengder informasjon om artister, konserter osv, osv.

 

På PC brukes det ofte sammen med en liten applikasjon som laster opp hva du spiller, men stadig oftere er dette bygget inn i selve avspilleren. På mobil er det stort sett bygget inn i avspilleren, eller så synkroniserer PC-appen avspillingene.

 

Slik ser en (helt tilfeldig) profil på Last.fm ut: http://www.last.fm/user/fjarle :)

Lenke til kommentar

Det finnes scrobbling om man bruker den innebygde, men på streaming funker det ikke på win phone ennå.

 

Hvilken innebygde scrobbler snakker du om nå?

 

btw er det flere enn meg som ikke får lastet ned appen? Får errorcode 805a0913 i "Store" på tlf når jeg skal laste ned apps.

Lenke til kommentar

Har ventet på denne, og den som venter på noe godt!, osvNydelig å se på samt kjapp og responsiv som så og si alt på Windows Phone plattformen. Godt fornøyd!

 

"kjapp og responsiv"

 

Windows 8 er blitt kjapp og responsiv, men Windows 8 kan ikke sammenlignes med andre konkurrerende operativsystemer.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til Xbox?

 

Spotify vil komme til Xbox, det kan jeg si med sikkerhet siden Coca-Cola nettopp har kjøpt seg opp i Spotify.

 

Coca-Cola er et selskap som gjør sitt beste for å tilfredsstille alle sine kunder. Hadde ikke Spotify vært tilgjengelig både på Linux, Mac og Windows, ville aldri Coca-Cola vurdert Spotify.

Lenke til kommentar
Spotify vil komme til Xbox, det kan jeg si med sikkerhet siden Coca-Cola nettopp har kjøpt seg opp i Spotify.Coca-Cola er et selskap som gjør sitt beste for å tilfredsstille alle sine kunder. Hadde ikke Spotify vært tilgjengelig både på Linux, Mac og Windows, ville aldri Coca-Cola vurdert Spotify.
wut?

 

Hva er det du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Spotify vil komme til Xbox, det kan jeg si med sikkerhet siden Coca-Cola nettopp har kjøpt seg opp i Spotify.Coca-Cola er et selskap som gjør sitt beste for å tilfredsstille alle sine kunder. Hadde ikke Spotify vært tilgjengelig både på Linux, Mac og Windows, ville aldri Coca-Cola vurdert Spotify.
wut?

 

Coca-Cola har et omdømme å ivareta. Du kan si hva du vil, men Coca-Cola går ikke på akkord med sitt eget omdømme.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...