Gå til innhold

Filmorganisasjon mobbet ut av Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"angivelig skal nemlig SMAIS aldri ha betalt for programvare som brukes til å rangere film og spill – en programvare de kjøpte fra nederlandske NICAM allerede i 2007."

 

 

Mulig det er mangelen på morgenkaffe som gjør at hjernen min ikke tolker dette riktig men sier dere ikke her at de allerede har kjøpt programvaren de beskyldes for å aldri ha betalt for?

Er det kjøpt men ikke betalt? 0o - Can not compute before morgenkaffi

Lenke til kommentar

Nei så rart!

Deres søster-organisasjoner sørger for å føre privatpersoner ut i personlig ruin med gigantiske søksmål. De bruker mafialignende metoder for å presse folk for penger, og de er bare en eneste stor kjepp i hjulet for alt som kunne vært et velfungerende marked på internett.

Kanskje ikke rette organisasjonen til å komme med sarkastiske kommentarer om "frihetskjempere" på internett ... Er det noen i dag som fortjener å bli hetset, så er det slike organisasjoner! Skulle gjerne deltatt i spyttinga i selv ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"angivelig skal nemlig SMAIS aldri ha betalt for programvare som brukes til å rangere film og spill – en programvare de kjøpte fra nederlandske NICAM allerede i 2007."Mulig det er mangelen på morgenkaffe som gjør at hjernen min ikke tolker dette riktig men sier dere ikke her at de allerede har kjøpt programvaren de beskyldes for å aldri ha betalt for?Er det kjøpt men ikke betalt? 0o - Can not compute before morgenkaffi

 

Utfra artikkelen som Hardware.no linker til (og med litt hjelp fra Google Translate), tror jeg at jeg har forstått saken litt bedre her. SMAIS har tydeligvis bestilt og brukt lisens på denne programvaren fra NICAM, og dette var da avtalt i kontrakten at den skulle betales i to omganger, men SMAIS har da ikke betalt det de var pålagt å gjøre (ifølge artikkelen). Etter at kontrakten var inngått og signert (og produktet ble levert), ble det fullstendig stille fra SMAIS, ifølge direktøren i NICAM, og innbetalingene som var avtalt uteble. Det er ikke spesifisert hvor mye det totale beløpet var på, men det er snakk om minst 18.000 Euro fra den første (og største) delen av betalingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke de med dette mener de blir "stilnet" ved at folk kritiserer dem? At alle stemmer skal høres betyr ikke nødvendigvis at de skal få stå uten kritikk.

 

Jeg reagerte også på den. Personlig synes jeg hele uttalelsen bare er en fraskrivelse av ansvar. De sier de ønsker debatt, men legger åpenbart skylden på "de urimelige" som kritiserer dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...