Gå til innhold

ipad mini eller nexus 7?


AvIOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge to er veldig gode tablets, så går nok mest på smak og behag. Siden du nevner spill så vil jeg tørre å påstå at App Store har et noe bedre utvalg av apper gjenerelt, men det er min mening :) Nexsus 7 har vel heller ikke søtte for sim-kort og det er kanskje en fordel om du skal på hyttetur eller lignende? Så klart en mulighet og bare bruke telefonen som en hotspot, men uansett.

 

iPad mini er på papiret er et bedre valg med tanke på en rask prosessor, god skjerm osv - Du kan jo for eksempel ta en titt på testen Amobil hadde før jul. Selv har jeg iPad 3 og er strålende fornøyd og har prøvd ut iPad mini litt i butikkene og må si den er veldig behagelig å bruke, det er sikkert Nexus også, men aldri fått prøvd den.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jeg vil si at de er ganske like, men Nexus 7 har en stor fordel over ipad mini som jeg har funnet, den støtter HD ready oppløsning skikkelig da den kommer med en 1280x800 skjerm mot iPad mini sin 1024x768

 

Begge takler Full HD video uten problemer, men med Asus'n kommer ikke med innebygd Videospiller På den fronten kan jeg anbefale MXPlayer fra Android market da den takler full HD med HW decoding. MXPlayer støtter og undertekster i flere forskjellige format inkludert fastsatte undertekster.

 

Har Nexus 7 selv og den takler HD perfekt igjennom Netflix og, streamer TV serier filmer mm. uten hakking eller andre problemer, det er verdt og nevne at Nexus 7 er 7" mens iPad mini er 7.9" stor.

 

Personlig foretrekker jeg Nexus 7 da den passet bedre i håndflaten min kontra iPad mini. ipad'n med metallbaktsida si var jeg smått redd for og miste mens Nexus'n med den "svakere" plast-baksiden holder seg mer i ro.

 

De er begge meget gode tablets og ikke så langt fra hverandre, men det er viktig og ikke la deg lure av pris her. Ytelses messig er de identiske som jeg kan se og oppleve selv, iPad mini scorer kanskje litt høyere i tester, men under praktisk bruk finner jeg ingen forskjell ved unntak av OS selvsagt.

Hvis mulig vil jeg anbefal deg og besøke en butikk og prøve de selv før du bestemmer deg, Spaceworld skal ha begge på utstilling de fleste plasser i Norge.

Lenke til kommentar

Begge to er veldig gode tablets, så går nok mest på smak og behag. Siden du nevner spill så vil jeg tørre å påstå at App Store har et noe bedre utvalg av apper gjenerelt, men det er min mening :) Nexsus 7 har vel heller ikke søtte for sim-kort og det er kanskje en fordel om du skal på hyttetur eller lignende? Så klart en mulighet og bare bruke telefonen som en hotspot, men uansett.

 

iPad mini er på papiret er et bedre valg med tanke på en rask prosessor, god skjerm osv - Du kan jo for eksempel ta en titt på testen Amobil hadde før jul. Selv har jeg iPad 3 og er strålende fornøyd og har prøvd ut iPad mini litt i butikkene og må si den er veldig behagelig å bruke, det er sikkert Nexus også, men aldri fått prøvd den.

N7 har støtte for simkort

Lenke til kommentar

Du har fått to gode svar her TS, jeg ville bare rette på denne. Nexus 7 finnes nå i 3G modell også :)

 

http://www.prisguide...-32gb-3g-171779

 

N7 har støtte for simkort

 

Ah. Skrev bare utifra artikkelen på Amobil jeg, hvor det står at den ikke støtter SIM-kort for mobilt Internett uten at jeg har sjekket opp dette, beklager :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en Nexus 7 men for min del var det viktigste at jeg opplevde det som mer behagelig å lese websider, PDFer på Nexusen kontra iMinien. - Dots Per Inch - DPI, altså hvor mange punkter på linje innenfor en tomme, er høyere på Nexus 7 og gjør det etter min mening bedre egnet for å lese tekst. Når jeg så på bilder på Nexusen vs. iMinien i butikk kom ikke iMinien noe dårligere ut, rent subjektivt.

 

Nexus 7 med 7" og 1280x800 er oppgitt til 216 dpi

iPad Mini med sine 7.9" og 1024x768 er oppgitt til 163 dpi

 

Les gjerne review av iPad Mini hos AnandTech, de sammenligner også med Nexus 7.

 

Til TS sitt bruk blir det vel mest en smakssak (Android vs. iOS.)

Lenke til kommentar

For å lese tekst er oppløsningen mer enn bra nok på begge. For surfing er iPad mini bedre, den har mye større skjermareal enn Nexus. iPad mini's skjerm er ca 2,5 cm bredere enn den på nexus, det er 4:3-formatet på skjermen (den er bredere i forhold til høyden) som gjør at den har plass til mye mer på skjermen enn en 16:9. Ellers er det bare å prøve begge, og se hvilken man liker best.

Lenke til kommentar

Trenger ikke mulighet for simkort. Bruker tid som hotspot hvis nødvendig.

 

Det er nok spillene som avgjør valget, nå ha noe å gjøre når jeg kjeder meg... Hvilke spill kan de to forskjellige diske opp med av god kvalitet?

 

På nexus kan du laste ned emulatorer, noe som jeg tror ikke går an på en ipad. Dermed vil nexus ha en kjempe fordel i forhold til spill. Tror uansett de mest populære app spillene får du tak i til begge plattformene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...