Gå til innhold

Virtual Console kjem til Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skriver ikke her om jeg har vært på flasken - det er det Realzi som gjør. N64 og Gamecube har en del ok spill - men blekner mot sin tids konkurrenter. Nes og Snes vil for alltid ha de beste versjonene av Nintendos egne spill, best tredjepartsstøtte, og er de ubestridte 2D-mesterne (sammen med Mega Drive) noensinne. Denne kampen er ikke enkel, det er ikke en gang en kamp.

Lenke til kommentar

NES og SNES har mange klassikere, ja. Men du glemmer at slettes ikke alle spillene tåler tidens tann, og de vil slettes ikke tiltrekke seg yngre fans. Vi som har vokst opp med sånne spill kan storkose oss, men mange unge flipper totalt om de blir nødt til å spille noe som er turbasert, eller krever at man faktisk setter seg inn i spillet før man forstår noe særlig. Og om det ikke er quick save og man dør oftere enn en gang i timen er de fleste yngre tapt for godt. Da hjelper det ikke hvor bra vi synes Super Metroid er. På det viset er N64 og GameCube mye bedre. Spillene der er old-school nok for mange gamle spillere, men samtidig moderne nok til at mange yngre fans også kan like dem. Det er nok ikke uten grunn mange sier Final Fantasy 7 er det beste spillet i serien, til tross for at mange av de som kom før var langt, langt bedre på mange områder. Og hva med Dragon Quest? Mange av disse er legendariske, men hva hjelper det når ingen under 15 gidder prøve dem engang? ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri N64, hadde gitt opp konsollspill for PC-spill på den tiden, men gamecuben syntes jeg hadde veldig bra spill. En skikkelig undervurdert konsoll...

 

enigenig! Skippet over N64 til fordel for PC og Playstation på den tiden. Mange gode minner fra GC-tiden - spes. første gang vi satte i gang Mario Part 4 og spilte øsefulle til kl 5 om morningen :)

 

Hmm får se hvordan prislappen blir på alle VC-titlene jeg allerede har til Wii og om jeg gidder å kjøpe alt igjen. Blir funksjonaliteten bra på WiiU så er det klart jeg vurderer for en del spill som alle Zelda- og Marioklassikerne.... og Super Probotector :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...