Gå til innhold

Panasonic viser frem verdens største 4K OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen :

I dag presenterte nemlig Panasonic noe enda mer imponerende. En helt ny TV-skjerm med OLED-panel, 4K-oppløsning og som strekker seg over hele 56 tommer. Altså én tomme mer enn 55-tommeren til Sony.

 

Det er jo direkte feil.

Sony presenterte nemlig en OLED TV på ... 56"

 

Sjekk denne videoen :

http://www.youtube.com/watch?v=nVbTtONEjtE

 

 

 

At Sony og Panasonic viser frem skjermer med 4K som er like store er ikke tilfeldig.

De har nemlig samarbeidet med OLED teknologien en god stund.

Lenke til kommentar

Her har det nok sneket seg inn et par feil. Skjermen er akkuratt like stor som Sony´s, den er nemlig også 56" !

 

At de begge presenterer 4K OLED som i tillegg er samme størrelse er ikke særlig overraskende, da Sony og Panasonic samarbeider om deres OLED ulvikling. Mest sannsynlig er det snakk om samme OLED-panelet. Det ble ryktet/lekket noe før CES at Sony kom til å vise 4K OLED.

 

Panasonic har nok hatt litt problemer med sin siden det virker som om de fikk vist den i siste liten.

 

At de japanske produsentene ikke sover i timen bør ikke komme som noen overraslekse. Sharp er vel den produsenten som forskningsmessig ligger lengst fremme på OLED, selv om det er koreanerne som er nærmest produksjon (rettere sagt: i produksjon).

 

Edit: johome var litt før meg der...

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Skal jeg først ha OLED-TV, vil jeg ha 4K. 1080p er ikke lenger så "skarpt" som det engang var, i og med at mobilskjermene kommer med 1080p paneler snarlig.

 

For å se litt "filosofisk" på det; er 4K nok på en TV som er mellom 50 og 60 tommer? Jeg har lest litt om 8K, men jeg grøsser med å tenke på hvor saftige skjermkort en må ha skal en bruke en 8K skjerm til spilling. 4K er skummelt nok bare det, men i min bok burde 4K holde plenty på data/TV-skjermer (1080p er litt for lite til gaming; må jo peise på med anti-aliasing for å skjule pikslene).

 

Ble litt avsporing her da..

Lenke til kommentar

Fra artikkelen :

I dag presenterte nemlig Panasonic noe enda mer imponerende. En helt ny TV-skjerm med OLED-panel, 4K-oppløsning og som strekker seg over hele 56 tommer. Altså én tomme mer enn 55-tommeren til Sony.
Det er jo direkte feil.Sony presenterte nemlig en OLED TV på ... 56"Sjekk denne videoen :http://www.youtube.com/watch?v=nVbTtONEjtE At Sony og Panasonic viser frem skjermer med 4K som er like store er ikke tilfeldig.De har nemlig samarbeidet med OLED teknologien en god stund.

 

Hei! Du har helt rett, begge er på 56 tommer. Av en eller annen grunn var jeg overbevist om at skjermen vi så i går var på 55 tommer, men etter å ha dobbeltsjekket så er det altså 56 tommer fra begge produsentene.

 

Det går litt fort i svingene her på messegulvet. Beklager. Har rettet opp feilen nå, og endret tittel :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...