Gå til innhold

Metallica inntar Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut. Ikke det at jeg hører allverdens på Metallica, men kjekt at de er der. Alltid koselig å høre på de gamle albumene en sjelden gang.

Godt at artister og plateselskaper tar til fornuften.

 

Da er det bare å håpe at flere blir Premium-medlemmer da, så de får litt penger i kassa. Alle burde være med å sponse Spotify, for det er et genialt tiltak. Samme gjelder for Netflix. Utvalget er kanskje ikke perfekt, men det er et bra produkt. Og jo fler abonnenter jo mer penger får de, og jo flere rettigheter kan de kjøpe inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper de har tenkt til å forbedre metadataen, for den suger. For ikke å snakke om radioen, den er jo helt ubrukelig.

At metadataen ofte er dårlig er jeg enig i, men hva er galt med radioen?

 

Radiofunksjonen fungerer helt strålende, etter min mening. Jeg har funnet mange nye artister takket være den. Det er lett å starte en ny radiokanal basert på en gitt artist, låt eller en hel spilleliste som du har komponert. Akkurat dette har jeg hatt stor nytte av.

Lenke til kommentar

At metadataen ofte er dårlig er jeg enig i, men hva er galt med radioen?

 

Radiofunksjonen fungerer helt strålende, etter min mening. Jeg har funnet mange nye artister takket være den. Det er lett å starte en ny radiokanal basert på en gitt artist, låt eller en hel spilleliste som du har komponert. Akkurat dette har jeg hatt stor nytte av.

Når jeg bruker radioen er det to ting som går igjen.

 

1. De samme låtene kommer igjen og igjen og igjen. Spiller ingen rolle om jeg gir dem "tommel ned".

2. Jeg får låter som overhodet ikke har noe med hva radiokanalen er basert på. Her om dagen startet jeg en radiokanal basert på Jimi Hendrix. Da forventet jeg sen 60-talls/ tidlig 70-talls rock osv. Gjett hva som dukket opp etter noen låter, 2000s house musikk og 2000s RnB.

 

Så for meg har ikke radioen funket i det hele tatt. Uansett hva jeg baserer radioen på, er spillelisten kort og inneholder helt urelaterte artister/band.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg bruker radioen er det to ting som går igjen.

 

1. De samme låtene kommer igjen og igjen og igjen. Spiller ingen rolle om jeg gir dem "tommel ned".

2. Jeg får låter som overhodet ikke har noe med hva radiokanalen er basert på. Her om dagen startet jeg en radiokanal basert på Jimi Hendrix. Da forventet jeg sen 60-talls/ tidlig 70-talls rock osv. Gjett hva som dukket opp etter noen låter, 2000s house musikk og 2000s RnB.

 

Så for meg har ikke radioen funket i det hele tatt. Uansett hva jeg baserer radioen på, er spillelisten kort og inneholder helt urelaterte artister/band.

Jeg har bare opplevd de momentene du nevner her i svært liten grad, som for eksempel en moderne techno/trance-låt som dukket opp i en 80-tallshitskanal.

 

Ellers har det vært brillefint, men det er klart at Spotify kan forbedre algoritmene når det er såpass grove feil ute og går, som i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Ser bra ut! Er ikke noen blod-fan av Metallica, men kanskje vil også flere innse at dette er eneste fornuftige veien å gå for å bekjempte piratene.

 

Jeg kan ikke se for meg at folk ikke fortsatt kommer til å piratkopiere så lenge artistene oppførerer seg slik som Metallica gjennom tiden har gjort..

De har mye å lære av Artister som Ronald Jenkees

"If someone has no way of paying for my music, or if it's "against their religion" to pay for anything digital (LOL), whatever the reason, I'd personally rather those people be able to enjoy my music rather than to not hear it at all. I'm not going to give a tutorial on how to download torrents of my album (google it, it's simple stuff) but I'm also not going to hate on anyone that downloads my music or shares it with a friend. That said, I still think it's important to support the stuff you like whether that's software, music, whatever."

ref: http://www.ronaldjenkees.com/about-2/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ser bra ut! Er ikke noen blod-fan av Metallica, men kanskje vil også flere innse at dette er eneste fornuftige veien å gå for å bekjempte piratene.
Jeg kan ikke se for meg at folk ikke fortsatt kommer til å piratkopiere så lenge artistene oppførerer seg slik som Metallica gjennom tiden har gjort..De har mye å lære av Artister som Ronald Jenkees"If someone has no way of paying for my music, or if it's "against their religion" to pay for anything digital (LOL), whatever the reason, I'd personally rather those people be able to enjoy my music rather than to not hear it at all. I'm not going to give a tutorial on how to download torrents of my album (google it, it's simple stuff) but I'm also not going to hate on anyone that downloads my music or shares it with a friend. That said, I still think it's important to support the stuff you like whether that's software, music, whatever."ref: http://www.ronaldjenkees.com/about-2/

 

Fantastisk sitat. Det var mer eller mindre det jeg forsøkte å si - de som tviholder på salg av CD kommer til å tape stort. Slik jeg ser det, kan de tjene småpenger på tjenester som Spotify eller de kan tjene nada ved at folk laster ned musikken i stedet. De må nok dessverre bare innse at platesalg ikke lenger er hovedinntekten.

 

"... så lenge artistene oppførerer seg slik som Metallica gjennom tiden har gjort.."

Personer med slike holdninger kan ta seg en bolle. De er på Spotify nå, er ikke det bra nok?

Du har også de som laster ned uansett, og de som bruker Spotify free - hjelpes for en gjeng apekatter!

 

For meg er det i allefall veldig enkelt - jeg hører på det som er på Spotify og finner ny musikk der. Det som ikke finnes på Spotify hører jeg ikke på. Kommer jeg likevel over en artist/band jeg liker, som ikke er på Spotify, blir det torrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...