Gå til innhold

9-åring fikk Ole Brumm-maskinen sin beslaglagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at de går så langt...

 

Til og med Chisu, artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned, synes saken er uheldig.

 

Om filen bare var en "Lurefil" og jenta kjøpte albumet i butikk blir vel "artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned" litt feil?

 

Bare småplukk, Plikk ;)

Endret av mGrytbak
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Dessuten, jenta lastet ned en lurefil og kan jo da uansett ikke tiltales for å dele noe. Hun er også under kriminell lavalder. Selv om foreldrene er ansvarlig for sine barn er finnes det strenge regler for beløp og når de er erstatningspliktige.

 

Med andre ord er nok dette et overtramp av politi og myndigheter

 

Jeg er ikke bekjent med regler og lover i Finland, men de kan være annerledes enn de vi har i Norge ;)

Endret av mGrytbak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trist at de går så langt...

Til og med Chisu, artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned, synes saken er uheldig.
Om filen bare var en "Lurefil" og jenta kjøpte albumet i butikk blir vel "artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned" litt feil?Bare småplukk, Plikk ;)

 

Oops! Takk for det :) Fikset det nå.

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig...Lurer på åssen de håndterer det hvis de ikke finner maskinen under ransakelsen? Eller, hvis man finner en nettverkskabel som går til nabohuset, da er jo ikke ransakelses ordren gyldig i det andre huset..

 

Med skjellig grunn til mistanke så trenger man ikke ransakelsesordre. En nettverskabel holder nok som skjellig grunn. Med forbehold om at de har noenlunde samme regler på dette i Finland som i Norge

Lenke til kommentar
Dessuten, jenta lastet ned en lurefil og kan jo da uansett ikke tiltales for å dele noe. Hun er også under kriminell lavalder. Selv om foreldrene er ansvarlig for sine barn er finnes det strenge regler for beløp og når de er erstatningspliktige.Med andre ord er nok dette et overtramp av politi og myndigheter
Jeg er ikke bekjent med regler og lover i Finland, men de kan være annerledes enn de vi har i Norge ;)

Godt mulig men du er neppe strafferetselig ansvarlig for noe barna gjør.

Du er økonomisk ansvarlig for skader opp til et nivå og dette kan kansje brukes. men tvilsomt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det viste seg i ettertid at filen hun hadde prøvd å laste ned bare var en lurefil, som bare hadde ett formål: Å spore opp pirater.

Så egentlig, så er det ulovlig og laste ned filer (som ikke er av kopibeskyttelse), så lenge de har samme navn som en ekte vare?

 

Dette var jo en lurefil, ikke noe ekte, da kan de vel ikke straffes? :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som har en link til torrenten det er snakk om? Er litt fristende å laste den for og se hva de faktisk kan gjøre mot meg dersom jeg laster den ned. De har jo egentlig ikke lov til å gjøre noe mot meg iom. at jeg ikke lastet ned noe ulovelig

Endret av segselv
Lenke til kommentar

Noen som har en link til torrenten det er snakk om? Er litt fristende å laste den for og se hva de faktisk kan gjøre mot meg dersom jeg laster den ned. De har jo egentlig ikke lov til å gjøre noe mot meg iom. at jeg ikke lastet ned noe ulovelig

 

Vi ønsker ikke slike linker her på forumet, men det er stor sannsynlighet for at filen som ble brukt som agn har følgende navn :

Chisu-Kun_Valaistun-FI-2011-KALEVALA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...