Gå til innhold

Ukens podkast: Tegneserier fra Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg husker alt sammen. Likte spesielt tegneserieversjonen av Link to the Past (som aldri ble fullført i Norge da Nintendomagasinet ble lagt ned, men som man kan lese online).Var forøvrig ikke klar over at denne podcasten eksisterte. Må sjekke ut episoden om Phantasy Star når jeg kommer hjem.

 

Vi har bare holdt på i 9 uker her på Gamer.no men vårt annet show Rad Crew har gått siden Januar 2011 :)

Lenke til kommentar

Gjett om jeg husker Super Mario Brother's Super Show! Digget introen der de "ekte" Mario-brødrene danset. Likte ikke så godt live-action-delen, ventet alltid utålmodig på tegneserie-delen.:p

 

Intro-sangen for en liten unge som ikke kunne engelsk ble ganske spesiell. Jeg sang ganske rare setninger, for å si det sånn.:p Også var selve showet selvsagt dubbet, kan ennå høre stemmene til brødrene faktisk...:)

 

Men en annen ting jeg husker godt, er Mario-boka. En bok som jeg *tror* var basert på filmen, som jeg aldri så. Leste den mot slutten av barneskolen, da jeg fant den i en bruktbutikk. Alternative univers, dinosaurer, what's not to like...???

Lenke til kommentar

Jeg kom forresten over en annen Mario-serie på nett for et års tid siden. Så en episode, en med Yoshi, og gikk vekk fra siden i vemmelse.:p Dette var ikke Super Showet, det var kun tegneserie i den, og storyen var ganske annerledes.

 

Gjett om jeg husker Super Mario Brother's Super Show! Digget introen der de "ekte" Mario-brødrene danset. Likte ikke så godt live-action-delen, ventet alltid utålmodig på tegneserie-delen. :p

 

Hvis du ser serien om igjen som voksen vil du føle det motsatt.

 

Hehe, tror jeg så gjerne.:p

Lenke til kommentar

De mangaene som gikk mot slutten i Nintendo-Magasinet var fantastiske - synd de aldri ble fullførte! Husker jeg var veldig skuffet over at de ikke ble tatt med videre til Power Player, da vi hadde gått i årevis med elendige tegneserier - og så når de endelig ble bra, så sluttet de brått og midt i. Dog, når det kom til stykket var endringen til Power Player til det bedre - det var virkelig et fantastisks spillblad! Tobias Bjarneby som hadde egen rollespill-spalte der er forresten hovedårsaken til at jeg oppdaget spill som Final Fantasy og Breath of Fire lenge før slike spill ble populære i Norge med FF7 - og det er jeg han evig takknemlig for :) I dag er han forøvrig redaktør i det svenske spillbladet Level som ikke er så verst!

 

Men tilbake til mangaen - i dag er vi heldigvis så heldige at vi har internett som gjør at vi enkelt kan oppfylle våre barndomsdrømmer :)

Lenke til kommentar

Jeg leste også spaltene til Tobias Bjarneby om rollespill. På den tiden var jeg altfor ung til å faktisk kunne spille teksttunge spill på engelsk, men de lå der og vaket i bakhodet og hadde det ikke vært for dem ville jeg neppe begynt med JRPGer i de tidlige tenårene.

 

Jeg var ikke klar over at han var redaktør i Level nå. Det er et av de beste spillbladene jeg vet om, uansett hvilke man sammenligner med. Jeg aner hans innflytelse i den suverene JRPG-dekningen deres.

Lenke til kommentar

Åhh, The Super Mario Brother Super Show og Captain N: The Game Master! Det er lenge siden jeg har hørt om, synes i mine yngre dager at det var veldig underho.....hva?! Så jeg på det skvipet der??!

 

Jeg likte det tragisk nok når jeg var liten, jeg tror det jeg likte mest var musikken og effektene som var tatt i fra spillene jeg spilte, kombinert med at jeg gjenkjente meg i universet i seriene.

 

Jeg kan bare ikke fatte at jeg så på det der..jaja, når man er barn er alt interessant og spennede, og man er ellers lite dømmende når man foretar seg ting.. :p

 

Zelda serien har jeg ikke sett, har tydeligvis ikke gått glipp av noe.. :p

Lenke til kommentar

Jeg leste også spaltene til Tobias Bjarneby om rollespill. På den tiden var jeg altfor ung til å faktisk kunne spille teksttunge spill på engelsk, men de lå der og vaket i bakhodet og hadde det ikke vært for dem ville jeg neppe begynt med JRPGer i de tidlige tenårene.

 

Jeg var ikke klar over at han var redaktør i Level nå. Det er et av de beste spillbladene jeg vet om, uansett hvilke man sammenligner med. Jeg aner hans innflytelse i den suverene JRPG-dekningen deres.

 

Enig det bladet er meget bra!

 

For meg så ble jeg interessert i rpg-aktige spill gjennom Zelda 2 som hadde en ganske jrpg-aktig oververden, med random battles, byer og lignende, og det var nettopp fordi ting som Final Fantasy minnet meg en del om dette at jeg falt for dem da Tobias skrev om de. Jeg er nok ikke like stor fan av sjangeren som jeg var da, men det er vel liten tvil om at noen av mine aller beste spillopplevelser kommer med slike spill!

Lenke til kommentar

Jeg har mange gode minner fra Nintendomagasinet og Power Player! Jeg fikk aldri noen konsoll når jeg var liten (og er glad for det, siden jeg leste mye bøker i stedet) men jeg spilte hos andre og lånte en Game-boy hos en god venn en en lengre periode. Jeg kjøpte allikevel mange numre av disse bladene og fant det veldig spennende og lese om spill jeg ikke hadde mulighet til å spille.

 

Bildene av Zelda 1 satte fantasien min i sving - Wow, det går ann å gå i fire retninger!

 

Det var etter å ha lest en preview av Zelda IV - Links Awakening for Game Boy at jeg fikk overtalt min venn til å kjøpe eller ønske seg det og det er et av de aller beste spillopplevelsene vi har hatt.

 

Tobias i Power Player og noen som skrev om rollespill i det gamle Nintendomagasinet fikk øynene mine opp for at det fantes enda mere avanserte spill der ute, og da jeg noen år senere oppdaget emulatorer var Final Fantasy IV, Actraiser, Soul Blazer noen av de første spillene jeg prøvde.

 

Det at jeg plutselig kunne laste ned og spille nesten alle de spillene jeg bare hadde lest om tidligere var ganske så artig!

Lenke til kommentar

Ja, jeg husker alt sammen. Likte spesielt tegneserieversjonen av Link to the Past (som aldri ble fullført i Norge da Nintendomagasinet ble lagt ned, men som man kan lese online).Var forøvrig ikke klar over at denne podcasten eksisterte. Må sjekke ut episoden om Phantasy Star når jeg kommer hjem.

 

Ja har helt glemt av Norske Nintendo Club magasinet, Den Zelda tegneserien var noe av det beste jeg hadde sett fra tegneserier om spill.

 

(Edit)

 

Ops dette var nyere blad,

 

Men jeg leste og Link too the Past serien fra broderens super gamle nintendo blad.

Sigh Norge har aldri vert en serlig kulturell plass, ikke mye spennende og kjøpe her...

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg har mange gode minner fra Nintendomagasinet og Power Player! Jeg fikk aldri noen konsoll når jeg var liten (og er glad for det, siden jeg leste mye bøker i stedet) men jeg spilte hos andre og lånte en Game-boy hos en god venn en en lengre periode. Jeg kjøpte allikevel mange numre av disse bladene og fant det veldig spennende og lese om spill jeg ikke hadde mulighet til å spille.

 

Bildene av Zelda 1 satte fantasien min i sving - Wow, det går ann å gå i fire retninger!

 

Det var etter å ha lest en preview av Zelda IV - Links Awakening for Game Boy at jeg fikk overtalt min venn til å kjøpe eller ønske seg det og det er et av de aller beste spillopplevelsene vi har hatt.

 

Tobias i Power Player og noen som skrev om rollespill i det gamle Nintendomagasinet fikk øynene mine opp for at det fantes enda mere avanserte spill der ute, og da jeg noen år senere oppdaget emulatorer var Final Fantasy IV, Actraiser, Soul Blazer noen av de første spillene jeg prøvde.

 

Det at jeg plutselig kunne laste ned og spille nesten alle de spillene jeg bare hadde lest om tidligere var ganske så artig!

 

Tobias skrev også i gamle Nintendo-Magasinet! Faktisk var det han og en kar som heter Patrik (som i dag jobber for Bergsala) som hovedsaklig drev den spill-orienterte delen av det bladet. Så ble det utvidet kraftig da Power Player tok over.

Lenke til kommentar

[Tobias skrev også i gamle Nintendo-Magasinet! Faktisk var det han og en kar som heter Patrik (som i dag jobber for Bergsala) som hovedsaklig drev den spill-orienterte delen av det bladet. Så ble det utvidet kraftig da Power Player tok over.

 

Aha, det var det jeg mistenkte! Jeg tror jeg må plukke opp en utgave av Level, hvis jeg er i Sverige, det kunne vært gøy å lese noe av han i dag. Jeg søkte på nettet men det virker ikke som om de har lagt ut noe, men jeg fant iallefall ut at det er en tysk fotballspiller som heter Tobias Level.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...