Gå til innhold

Slik blir IT-framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, med unntak av EU (hvems kurs er klar og tydelig), så er alle spådommene her feil til stor grad. og de tar ikke hensyn til at i IT-bransjen så sjer ting fort og det å spå dens framtid er umulig. I tillegg er disse spådommene like vage som en spåkones spådommer.

 

Jeg har troen på 2 ting, og det skjer kanskje ikke innen 2015, men ila tiåret så har man biler som kjører segselv, og man har ikke dingser men microchip-er i hodet, som forer informasjonen.

 

Framgangen in nevrologi franatisk og så fort man har funnet ut alt om synet, så har man en chip koblet bak øyet som gir en informasjonen. Glem bluetooth. Idag har vi teknologien til å gi hørsel gjennom direkte nerveimpulser, så da har man alt man trenger. subvokaliserte komandoer, sammen med øyebevegelse eller fingerbevegelse så har man gadgetene integrert.

 

men jeg kan ta feil.

 

-frank

Lenke til kommentar

Regner med at det er flere enn meg som tviler på at 90% av alle bedrifter har tatt i bruk Windows 8 iløpet av 2015.

 

Haha, ja..

 

I fjor sommer deltok jeg i et forskningsprosjekt i et gigantisk, norsk industrikonsern. Der var diverse DIY-Reodor-Felgen-løsninger av temperatur-/trykksensorer og annet koblet til en Windows 2000-maskin (uten internett og med diskettstasjon), som lagret måleverdiene regelmessig i en tekstfil (.txt) .. De andre maskinene hadde Windows XP (med nettverk). Men "forskningssjefen" hadde klart å overtale IT-avdelingen til å gi han Windows 7 ..

 

Innen 2015 er det nok kun han "sjefen" med Windows 7 som har tatt i bruk Windows 8 ..

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Regner med at det er flere enn meg som tviler på at 90% av alle bedrifter har tatt i bruk Windows 8 iløpet av 2015.

 

Hehe den dagen svære multinasjonale bedrifter hiver seg over det neste operativsystemet som kommer på markedet eksisterer ikke.

 

De fleste jeg har hørt om og snakket med holdt seg på XP og hoppet glatt over Vista når det kom. Senere har de gått over på Win7 fordi de da kan vente lenge med å bytte igjen. Et slikt bytte koster enormt mye penger, tid og frustrasjon så det skjer ikke oftere enn strengt nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg har troen på 2 ting, og det skjer kanskje ikke innen 2015, men ila tiåret så har man biler som kjører segselv, og man har ikke dingser men microchip-er i hodet, som forer informasjonen.

 

Skal ikke ha noen chip i mitt hode iallefall, plutselig etter 2 år med "aktiv chipbruk" så blir alle demente og utvikler sykdommer og syndromer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at det er flere enn meg som tviler på at 90% av alle bedrifter har tatt i bruk Windows 8 iløpet av 2015.

 

Mange her undervurderer hva W8 kan oppnå. Nettbrett er på vei inn i bedriftsverden for fullt, men det finnes ingen fullgod løsning som erstatter en PC i dag.

 

Windows 8 nettbrett, med Direct Access gir brukeren en arbeidsstasjon på arbeidsplassen, for så å fungere ypperlig som nettbrett på farten. Da med full tilgang til bedriftens interne resurser/data som om man sitter ved kontorpulten så lenge man har en internettilkobling.

 

Samtidig kan man knytte sine personlige live data til kontormaskinen.

 

Kort fortalt erstatter et Windows 8 nettbrett tre enheter (stasjonær, bærbar og nettbrett). Samtidig som det gir en forbedret brukeropplevelse.

 

Jeg tviler ikke et sekund på at dette kommer til å ta av etter hvert som folk begynner å ta i bruk mulighetene til W8 på enheter som fullt ut drar nytte mulighetene i OS'et.

 

Tiden der IT-avdelingene kan diktere brukeren er i stor grad også forbi. Det er ikke slik at vi kan kjøre et par generasjoner gammel OS fordi det er ekstra jobb for oss å lage et fungerende konsept. Nå skal ikke alt bare av utstyr på jobb fungere, nå skal man også i stor grad kunne bruke personlig utstyr (BYOD), som er nok en utfordring for oss som skal håndtere dette.

Lenke til kommentar

Akkurat det med automatisk insulinforsyning hadde vært praktisk, men det er nok litt optimistisk å tro det blir utbredt i 2015. All teknologien finnes, men det er mye igjen på robusthet og varighet og slikt ... det vanskeligste er visstnok å lage en implementerbar blodsukkermåler som varer lenge nok og er presis nok.

 

(Jeg er sammen med en med diabetes 1, så jeg har gravd litt i feltet. :) )

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...