Gå til innhold

Test av ECS Desknote A530


Anbefalte innlegg

Test av ECS Desknote A530

ECS Desknote A530 er en meget rimelig bærbar som er rettet mot brukere som ønsker å bruke maskinen til svært enkle oppgaver som f.eks. surfing på Internett. Desknote A530 bruker en strømgjerrig Crusoe prosessor fra Transmeta som har fått god medieomtale i utlandet. Forventningene rundt denne maskinen var derfor store.

 

Les artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg ville påpekt var jo at batteriet egentlig skulle vart i omtrent 10 timer siden det var en crusoeprosessor i maskina. man kan ikke forvente ytelse da heller, siden den bruket crusoe, men heller en stillegående arbeidslaptop.

såklart, laptopen sugde, men fortsatt så har anmelderen skrevet det som om denne maskinen var beregnet på ytelse. crusoe = støysvakt og strømbesparende (batteriet må ha sugd noe sinnsykt)

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet på lang batterilevetid og generelt god utførelse. For meg er ikke 3d ytelsen av noen som helst interesse da jeg skulle ha brukt den som ren "skrivemaskin" og dvd/divx avspiller, bærbar og spill er bannlyst hos meg :) .

 

Men dessverre så strøyk den jo på absolutt alt.

 

Den var jo stillegående, men det var vel det :shrug:

 

Ser fortsatt etter en bærbar maskin som er stillegående, har lang batterilevetid, tvutgang, lett som en fjær, 12/14" skjerm til under 10000,-.

 

Ennå ikke funnet noe jeg vil ha faktisk :)

 

Utenom X300 fra dell da, eller N410/400c fra Compaq, men de koster jo litt mer som sagt.

Lenke til kommentar

FOR et slakt

 

he he

 

nei liker min p3 800 mhz jeg med fint med ram og stor harddisk.

 

helt stillegående nesten 3 t batteritid, levelig skjerm og et skjermkort som er akkurat bra nok til å vise divx på tv.

 

perfekt for mitt bruk.

 

men kan dere teste noen av d mikro bærbare.

en jeg kjenner har kjøpt seg en slik:

http://www.dynamism.com/libretto/main.shtml

 

med stort batteri holder maskinen seg gående i 10-12 timer. hadde vært interessant og sett en lik for testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...