Gå til innhold

Sniktitt: Asus PadFone 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker idéen, men synes det er et dårlig valg med så stor telefondel. Litt av problemet med for eksempel Samsung Note og de råeste telefonene er størrelsen. Skjermen er for stor for lomma, men likevel hadde det vært fint med en større skjerm til blant annet nettlesing. Når Asus velger å lage et slikt blandingsprodukt som skal hente det beste fra begge verdener så burde de laget en mindre telefondel. Helst mindre enn 4 tommer skjerm kombinert med smal ramme. Den store skjermen fyller jo behovet for stor skjerm når man vil ha det. Slik telefondelen fremstår i dag så er den i mine øyne ikke lommevennlig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra av asus å eksperimentere med slike løsninger, og det birker meget mulig at de har forbedret denne kraftig fra forrige generasjon. Prisen er stiv og skjermoppløsningen på tableten er noe skuffende, men hvis den kan konkurrere med de beste telefonene og du får en brukbar tablet på kjøpet virker det jo som en grei deal.

Lenke til kommentar

Hmm... er egentlig ikke veldig imponert? Var selv en av de største pådriverne for Padphone 1, men endte tilslutt opp med å kansellere orden i Juli. Hvor var dette tilgjengelig for ett halvt år siden, utenfor Taiwan..?

 

Det som førte til at jeg droppet kjøpet, var dels forsinkelsene - hadde den kommet i butikkene i 29. Februar, altså når den ble lansert på WMC, hadde den vært interessant etter nesten ett års venting siden første lansering - og dels alle problemene folk opplevde. Har hatt en HTC Desire Z i 2 år nå, og er lei av å være prøvekanin for uferdig programvare.. hadde derfor ikke lyst på en ny telefon med stadige problemer. Det største problemet ble tilslutt TF700t Infinity, som dyttet ennå ikke tilgjengelige (i Europa) Padphone ned til "ok-ish telefon og ok-ish nettbrett".

 

Nå gjentar altså ASUS dette, allerede i forkant av forsinkelsene? Spesifikasjonene var direkte underveldende med tanke på at dette kanskje kommer i salg rett før jul. Og hvor ble det av tastaturet? Unødvendig å fjerne denne muligheten, tastaturet er for meg en av de største grunnene til at jeg kjøpte TF700t fremfor konkurrentene. Den nye docking-løsningen er sikkert mye bedre enn den gamle skuffen, men det ble direkte stygt.

 

Dere beskriver forresten produktet som "Nettbrett med smartmobildokk", blir ikke dette villedende da skjermen er ubrukelig uten mobilen koblet til? Altså, ingen separat nettbrettfunksjonalitet. "Smartmobil med skjermdokk" er vel langt mer dekkende? De fleste vet jo at den eneste forskjellen på smarttelefon og nettbrett er skjermstørrelsen.

 

I det hele tatt vanskelig å skjønne helt hva som skjer med ellers markedsledende ASUS når de forsøker seg på noe mobilrelatert...

 

Lenke til kommentar

DOD: Vi testet PadFone medio juni, altså for omtrent fem måneder siden. Det er mulig vi var noe tidligere ute enn faktisk tilgjengelighet.

 

Det er i det hele tatt ganske vanskelig å beskrive produktet riktig, slik du sier. Jeg har forsøkt å beskrive skjermdelen som "skjerm" og ikke som nettbrett, nettopp for å få bukt med forvirringen du beskriver. Vi stusset på akkurat dette da produktet først ble vist frem, da vi ikke ennå hadde bekreftelse eller informasjon fra norden. En stund hørtes det veldig ut som et "light-nettbrett" som fikk ekstra krefter fra en telefon, men den gang ei.

 

Hvis det stadig ikke er tydelig er det en viktig glipp. Skal forsøke å være enda klarere på akkurat det når produktet kommer til test. Takk for input :)

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor jeg så kommentaren, men var en som poengterte at det ikke var noe poeng med større skjerm når det nesten ikke er flere pixler. kunne vurdert denne om tableten var i full hd, men da det ikke er flere pixler kan man jo liksågodt bare flytte mobilskjermen nærmere øynene for samme resultat.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...