Gå til innhold

Kommentar: - Sosiale nettverk vil bli brukt til kyberkrig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kaspersky har rett i at forskjellen på nå og tidligere bare er hastigheten og rekkevidden, hvor i prinsippet alle kan nås i sanntid. En individuell løsning - som bare er en delløsning, siden både myndigheter og næringsliv ikke har noen betenkeligheter med å inkludere _deg_ i sine databaser, er i støst mlig grad å søke å unngå eksponering på nettet. Det skal ikke bli lett...

 

Forøvrig er 'stormtropper' et godt, gammelt og innarbeidet ord.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hva for slags vattnisse som innbilte seg at ordet cyber bør hete kyber på norsk. Det er åpenbart en mistolking av engelsk uttale.

 

Fatter det heller ikke. Sånne ting svekker jo troverdigheten til hw.no i sin helhet. Kyberkrig, må være det latterligste ordet jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar

Sikker sant the liquicity, men nå er det sånn at de to siste er oversettelser fra engelske ord og førstnevnte samt cyber er utviklinger av et gresk ord. Og der mesteparten av europa klarte å utale c som k klarte engelskmennene en eller annen gang i historien å få c til å høres ut som s.

 

Cyberkrig høres egentlig ganske latterlig ut også, da burde man sagt cyberwar. Men historieløsheten vil vel seire her og dermed blir det vel cyber på norsk også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg fatter ikke hva for slags vattnisse som innbilte seg at ordet cyber bør hete kyber på norsk. Det er åpenbart en mistolking av engelsk uttale.
Fatter det heller ikke. Sånne ting svekker jo troverdigheten til hw.no i sin helhet. Kyberkrig, må være det latterligste ordet jeg har lest på lenge.

 

Det som svekker troverdighet er det faktum at hw.no oversetter et blogginnlegg av Kaspersky og fremstiller det som han skriver artikler for hw.no.

"Eugene Kaspersky har skrevet 7 artikler for Hardware.no"

ehh....

Etikk er tydligvis et fremmedord for enkelte.

 

Det neste spørsmålet blir da om hw.no har det opphavsrettslige i orden...men men kanskje mr Kaspersky er fullstendig klar over at hans egen bloggskriblerier fremstilles som at han "skriver artikler" for HW.no. Høyst tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...