Gå til innhold

Lightning vender tilbake (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kua skal melkes ser jeg!

XIII- Del 2 var et uferdig spill med tanke på at historien stoppet i en stor kliffhanger og hvis man ikke kjøpte all DLC'en så ville man ikke få med seg den hele historien.

Som fans av serien ga jeg etter når spillet var på billigsalg, men gud hvor skuffet jeg var når jeg endelig rundet det. Skuffelsene som jeg har fått fra spillserien har mer eller mindre økt siden de siste gode spillene (VII , IX ) og det har blitt stadig kjedeligere å spille.

Når man ikke trenger å følge med på hva som skjer i kampene men kan godt bare trykk på X , X , X , X hele tiden og vinne 90% av tilfellene så er det noe galt med spillet (I det minste så bør det la å gi karakterene dine en strategi som de følger i spillet i ved kamp aka det man kan gjøre i Baldurs gate serien).

Lenke til kommentar

Hmm, hvorfor bryter de ned alt som fansen vil ha? Final Fantasy i Devil may cry form? Kanskje på tide og gå litt tilbake til røttene igjen kanskje? Jeg brukte laaaaang tid på og runde 13, jeg gjorde det kun måneder før 13-2`s release kun på grunn av lovnader om at dette skulle ta for seg alle problemer 13 hadde. Joda det var et bedre spill uten tvil, men langt ifra det Final Fantasy jeg personlig hadde ønsket. Jeg er en av de som ikke har nummer 7 som favoritt, min favoritt er 9, da dette har en fantastisk magisk verden, figurer med supre personligheter og herlig humor og en helt som passer meg bedre enn steinharde Cloud og Leon og den litt for sutrette Tidus. Etter 10, eller X føler jeg at serien har sklidd for mye ut. Dette nye blir nok ingen first day buy for min del. Herregud hvor jeg ønsker meg et virkelig godt JRPG spill igjen.

 

Om bare Konami kunne lagd et nytt Suikoden, da hadde jeg kastet penger etter dem :p

Lenke til kommentar

FF13 var ingen katastrofe objektivt sett, spillet fikk jevnt over gode anmeldelser og solgte bra.

 

Likevel er det liten tvil om at den generelle oppfattelsen var at det ikke var behov for mer FF13. Likevel bestemte Squeenix å gjøre et FF13-2, og nå altså enda et spill basert på FF13.

 

Joda, FF13-2 fikk også greie anmeldelser, og solgte sikkert greit nok, så slik sett er det ikke fullt så overraskende.

 

Samtidig gjør dette bare tilliten til Squeenix desto svakere, særlig når de har lovet oss FF versus i 7 år. Joda, jeg vet at utviklingen av sistnevnte angivelig ikke begynte før for et par år siden, men det er litt "beyond the point", ja egentlig gjør det bare situasjonen verre, ved å føre fans bak lyset på den måten.

 

Strengt tatt burde de også vært godt på vei med et helt nytt kapittel i serien, men det går så klart an å håpe de står klar når neste generasjon av konsoller kommer over oss.

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av serien frem til og med IX, men siden det har jeg knapt fått noe glede ut av spillene. X manglet sjel og var for forenklet, XII spillte jeg bare et par 20 timer av og jeg har utsatt i åresvis å fortsette og XIII har jeg spillt omtrent 15 timer av og visste etter det fortsatt ikke hvorfor hovedpersonene gjorde det de gjorde og kunne navnet til under halvparten. Jeg håper Square greier å komme tilbake til storhetstiden med V->IX og ATB, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Hver enkelt har sin egen smak, og jeg synes selv at FFXIII var fantastiskt. (Karakteren gjorde meg i grunnen veldig glad i spillet, og jeg er så glad for at Lightning endelig kommer tilbake!) Men når det kommer til klokke countdown'n er jeg ganske ~meeh~... Minner meg for mye om Majora's Mask, som var sikkert et av de største mareritt spillene fra barndommen min selv om jeg elsker Legend of Zelda mer enn andre spill. Det er i grunnen bare ett spørsmål jeg stiller meg selv med tanke på at dette nye spillet skal være i en helt ny verden, hundrevis av år inn i fremtiden av XIII-2... Hva skjedde meg Noel, Hope, Sazh, Fang og Vanille? Forhåpentligvis vil de kanskje svare på det i en trailer elns når vi nærmer oss, eller i intro'n til spillet. Vel vel, jeg gleder meg!! Jeg er bare glad vi faktisk får et svar på den "To be continued..." på slutten av XIII-2.

Lenke til kommentar

FFXIII-2..... jeg skjønner meg ikke på det spillet, likte historien i FFXIII for etter vært så kom puslebrikkene på plass hehe. men jeg sitter fast på 13-2, jeg er der man skal forandre været og drepe den der dragen.. men jeg har vist kommet meg dit før fort for mangler vist en haug med stats... og jeg orker ikke å gå å grinde i 10++ timer for å få nok stats...

Lenke til kommentar

Wait what? Come on....

 

Ja FFXIII og -2 var kanskje ikke dårlig i ren spill forstand, men problemet jeg har med dem er at de ikke er (for meg) Final Fantasy lenger.

 

Spillte igjennom nesten hele FFXIII og vet enda ikke hva faen som var plottet, et problem jeg aldri har hatt med de andre...

Kamp systemet er ikke lenger særlig taktikk basert og mer små action sekvenser =/

For å ikke snakke om karakterene *sigh*

Ja jeg ser på deg bommerang gutt...

 

Dette er sikkert gøy for nye spillere, men de aller fleste som har fulgt denne serien fra FF1-> så er dette helt feil.

 

10'ern var det siste jeg faktisk koste meg med, all down hill from there.

 

Og før noen sier no, jeg prøvde FF3/6 (hva enn du vil kalle det) for første gang for noen måneder siden, og selv med den grafikken osv likte jeg det bedre enn noe annet på markedet i dag. Så ja, ikke skyld på nostalgia =P

 

En god oppsummering av dette spillet gis av Zero Punctuation fra The Escapist. ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...