Gå til innhold

DayZ - BBG 1 privat serveren.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er foreløpig ikke planlagt å kjøre lingor på noen av dem BBG 1 er for skandinaviske spillere mens BBG 2 blir for internasjonale spillere. Det er mulig etterhvert at vi kan løse det sånn at vi har en tredje server med lingor, men da begynner kostnadene å bli større en jeg klarer personlig. Er alt i kanten av hva jeg har råd til alene som det er.

 

 

Hvor mange er online?

 

b_560_95_1.png

Endret av @andretnet
Lenke til kommentar

Det er foreløpig ikke planlagt å kjøre lingor på noen av dem BBG 1 er for skandinaviske spillere mens BBG 2 blir for internasjonale spillere. Det er mulig etterhvert at vi kan løse det sånn at vi har en tredje server med lingor, men da begynner kostnadene å bli større en jeg klarer personlig. Er alt i kanten av hva jeg har råd til alene som det er.

 

 

Hvor mange er online?

 

b_560_95_1.png

 

i går fra kl 17- 23 mens jeg spillte (litt avhengig av dayZ om dagen kan man si) var vi vel ca 20 online(15-25)

Lenke til kommentar

"Vi OPPFORDRER til samarbeid"

 

Regner med det betyr at det er lov å være bandit? En server uten bandit blir jo bare kjedelig :p

 

Ble forsåvidt skutt på av flere i går, uten noen forvarsel.

 

Korrekt, helt enig med deg. derfor vi OPPFORDRER, dette står jo som rettningsline (blå) ikke regel (rød)

Lenke til kommentar

Vil bare gjøre alle oppmerksom på at serveren vil ha en planlagt nedetid på 30 minutter fra kl 1700 til 1730 pga. vedlikehold. Dette er noe av det som blir lagt til/endret:

  • Kill messages kommer tilbake (Ble borte når serveren krasjet i går)
  • Automatisk restart av serveren hver 6 time kl 00.00, 06.00, 12.00 og 18.00
  • Fjerner GPS uten GPS (shift click på map, tar vek nytten med å finne gps)
  • Hyggelige jevnlige(Og fælt spammende) informative meldinger som feks: Du spiller på BBG 1, donner alle pengene dine til Lord AndreT, eller brenn for alltid, og lignende oppmuntringer.
  • Små endringer på DayZ mission fila for å gjøre det lettere å kjempe mot ALT + F4 problematikken.

Dette er det som er bekreftet vil skje, men det er mulig det er noen småting til som blir gjort.

Lenke til kommentar

Bra med egen tråd!

 

Jeg synes ikke den skandinaviske og den internasjonale serveren skal dele database da dette muliggjør for ghosting og slikt. Mye av det jeg synes er bra med en privatserver er at det som skjer på serveren forblir på serveren.

 

Helt enig. Hvorfor skal det gå an, når det ikke er tillatt? :)

 

Edit: Bra svar under.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den skandinaviske og den internasjonale serveren skal dele database da dette muliggjør for ghosting og slikt. Mye av det jeg synes er bra med en privatserver er at det som skjer på serveren forblir på serveren.

Tro meg, ghosting og slikt VIL bli slått ned på, vi jobber med et tillegg i server mission fila som skal kunne sjekke om spilleren har logget inn og ut for fort/mellom hver server, og eventuelt gi reaksjoner som temp ban etc.

 

Det er som sagt nulltoleranse for cheating/hacking og ghosting/ALT F4 blir sett på som det. Vi sjekker log/database med meget jevne mellomrom, og om folk ikke blir bannet ved første gangs overtredelse, så vil vi fort se hvem som ALT + F4'er og de som logger ut av BBG 1, og inn på BBG 2 for å være der 30 sec, for så å logge inn på BBG 1 igjen. Og når vi ser det: BYE BYE: IP BANN + GUID BANN.

 

Jeg skjønner bekymringen for ghosting ved flere servere i Hiven, men tror vi kan klare å løse det så det ikke blir noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er meget fornøyd med serveren. Jeg er per nå en ensom ulv på jakt etter loot og Zombier, men vil nok sosialisere meg etterhvert.

Ville bare kommentere at dette med av/pålogging. Jeg er en flittig kar til å være av og på i korte perioder. Slik er det når man har kone og barn hjemme som man må ta seg av. Dette er dog på en og samme server. Så selv om du finner meg i loggen med med ut og inn i perioder, så har det altså ofte litt mer naturlig forklaringer enn at man pingler ut av en kamp. Jeg liker ikke å ligge i åpent lende mens jeg ikke er i nærheten av PC`en.

At når det skjer i en "shotout" så må dere selvfølgelig ta grep og undersøke at det er sammenheng, men jeg regner med at dere har kontrollen på dette. :)

Ses der inne!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den skandinaviske og den internasjonale serveren skal dele database da dette muliggjør for ghosting og slikt. Mye av det jeg synes er bra med en privatserver er at det som skjer på serveren forblir på serveren.

Tro meg, ghosting og slikt VIL bli slått ned på, vi jobber med et tillegg i server mission fila som skal kunne sjekke om spilleren har logget inn og ut for fort/mellom hver server, og eventuelt gi reaksjoner som temp ban etc.

 

Det er som sagt nulltoleranse for cheating/hacking og ghosting/ALT F4 blir sett på som det. Vi sjekker log/database med meget jevne mellomrom, og om folk ikke blir bannet ved første gangs overtredelse, så vil vi fort se hvem som ALT + F4'er og de som logger ut av BBG 1, og inn på BBG 2 for å være der 30 sec, for så å logge inn på BBG 1 igjen. Og når vi ser det: BYE BYE: IP BANN + GUID BANN.

 

Jeg skjønner bekymringen for ghosting ved flere servere i Hiven, men tror vi kan klare å løse det så det ikke blir noe problem.

 

Greit nok at et blir slått hardt ned på, men når det først skjer er jo skaden allerede gjort. Det vil også skje før eller siden så lenge det er mulig å gjøre det. Det er heller ikke alltid helt åpenbart at noen har ghosta deg. Hvis noen f.eks ser deg ligge å snipe uten at du ser han, så ghoster han for å få en bedre posisjon uten å bli sett. PANG du blir oneshotta uten at du aner hva som skjedde. Kanskje har en annen sniper har spotta deg på 1000 meter avstand, eller kanskje en random har funnet deg, ghosta rett bak deg for å skyte deg i nakken.

Endret av wem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner som sagt bekymringen, men jeg tror at vi skal klare å løse det. Siden databasen er veldig flink til å lagre logout/login tider og masse mer så tror jeg at jeg kan legge til at folk som logger ut og inn får for eksempel 5min besvimelse eller tilsvarende. Det som blir problemet er de som legitimt logger inn og ut, fekst for å fjerne artifacts etc. Mitt poeng er at det finnes mange muligheter til å løse problemet, og jeg starter ikke opp BBG 2 før jeg har løsningen på en del av de.

 

Det er mulig jeg kjører en poll på det før jeg starter opp BBG 2 over på forumet, men jeg personlig ønsker delt hive, mest pga muligheten til å hente ut felles stats osv.

 

Er meget fornøyd med serveren. Jeg er per nå en ensom ulv på jakt etter loot og Zombier, men vil nok sosialisere meg etterhvert.

Ville bare kommentere at dette med av/pålogging. Jeg er en flittig kar til å være av og på i korte perioder. Slik er det når man har kone og barn hjemme som man må ta seg av. Dette er dog på en og samme server. Så selv om du finner meg i loggen med med ut og inn i perioder, så har det altså ofte litt mer naturlig forklaringer enn at man pingler ut av en kamp. Jeg liker ikke å ligge i åpent lende mens jeg ikke er i nærheten av PC`en.

At når det skjer i en "shotout" så må dere selvfølgelig ta grep og undersøke at det er sammenheng, men jeg regner med at dere har kontrollen på dette. :)

Ses der inne!

 

Tror jeg skal kunne luke ut dette :) Er nok av variabler å velge mellom for å luke vekk dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å få litt lengre view distance på serveren? Liker ikke så godt at servere har så kraftige restriksjoner på dette. Mener den burde være 700+.

 

Den står for øyeblikket på 1600, samme som blir tvunget igjennom på DayZ vanilla servere. Men er enig, syntes til tider at viewdistancen er lav til tider. (Den stod på 1000 frem til i går da jeg økte den til 1600.) Men, kan gå over alle innstillinger igjen når serveren er nede for vedlikehold senere i dag.

Lenke til kommentar

@Robinvi

 

Det betyr at tåken begynner etter 1600 meter, skal bety det ihvertfall.

 

 

Jeg hadde "straff" på 5 min 3 ganger i går på BBG1.

 

Ingen alt+f4 bare vanlig logout, 1 gang pga artifacts.

 

Dama logget ut og inn samtidig som meg, men fikk ingen penalty. Hvorfor?

Systemet er ikke innført enda, men er noe vi jobber med. Hvorfor du har 5 min timer vet jeg virkelig ikke, men jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Leste noe om på tunngle.net at det er flere som har hatt dette problemet med denne versjonen av private hiven, men om det er relatert til 1.7.2.4 eller til private hiven vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...