Gå til innhold

Rekordmange laster ned Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har opprettet amerikansk konto på netflix og vudu for å kunne kjøre "lovlig" i den forstand at jeg betaler for det jeg ser.Orker ikke piratvare og det dillet der lengre.

 

Ettersom Game Of Thrones ikke finnes på disse mediene så har jeg kjøpt Canal+ (forøvrig elendige greier, var langt bedre når dette ble sendt på NRK3) de månedene Game Of Thrones sendes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg har opprettet amerikansk konto på netflix og vudu for å kunne kjøre "lovlig" i den forstand at jeg betaler for det jeg ser.Orker ikke piratvare og det dillet der lengre.Ettersom Game Of Thrones ikke finnes på disse mediene så har jeg kjøpt Canal+ (forøvrig elendige greier, var langt bedre når dette ble sendt på NRK3) de månedene Game Of Thrones sendes.

 

Så du utgir deg for å være amerikansk?

Er det helt lovlig det da? :p

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg laster ned er fordi hbo+ ikke funker i norge, jeg bruker netflix til mine andre behov. atm så er GoT den eneste seieren jeg laster ned. fordi spotify og netflix dekker de andre behovene mine.

 

om hbo ville tjent mer penger og senket piratkopieringen så burde det tillate utenlandske kort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jeg har opprettet amerikansk konto på netflix og vudu for å kunne kjøre "lovlig" i den forstand at jeg betaler for det jeg ser.Orker ikke piratvare og det dillet der lengre.Ettersom Game Of Thrones ikke finnes på disse mediene så har jeg kjøpt Canal+ (forøvrig elendige greier, var langt bedre når dette ble sendt på NRK3) de månedene Game Of Thrones sendes.
Så du utgir deg for å være amerikansk?Er det helt lovlig det da? :p

 

ja det er faktisk lov, det finnes ingen lov som sier at man ikke kan bruke VPN og seriene er bare forbeholdt amerikanske folk pga lisensavgifter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg laster ned Game of Thrones. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det. Det er jo en veldig bra serie. Jeg gidder ikke å vente i flere måneder bare for HBO skal melke kua.

 

La de melke. Men da gidder ikke jeg å se på det, fordi jeg JEG som 99% andre gidder ikke å vente, vi vil ha serien samtidig som USA. Hvorfor vi ikke få se serien samtidig er beyond me. Vi kan ikke ta inn USA kanalene og usa kan ikke ta inn europeiske.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har overhode ikke dårlig samvittighet. Serien kommer til å havne i bokhyllen min uansett, i form av en Blu-ray boks når den slippes. Og om jeg kunne lastet ned episodene via HBO sine sider for et par hundre kroner (minimum 720 HD) så hadde jeg gjort det.

 

Men, slik det er i dag så gir TVtorrents meg best service.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Kjøpte første sesong på DVD her om dagen

 

... etter at jeg hadde sett den for lenge siden via TPB selvsagt. Men det er en serie jeg må ha i DVD samlingen min :p

Lenke til kommentar

Valve toppen som sa at piratkopiering er et tjenesteproblem, har rett!

 

HBO er tilgjkengelig kun som en kjempedyr kanal i USA, mens resten av verden ikke kan få det med seg. Selvsagt blir det pirater av slik, det er samme som musikkindustrien som insisterte at 200,- pr. CD var en rettferdig pris for å få siste almbummet til favorittbandet, det ble det ekstremt mye piratkopiering av, noe Spotify og WImp, og lignende tjnenster har fått bukt med i de landene det er tilgjengelig. (bortsett ifra fans av enkelte band som ikke legger ut musikken sin, som det nettofobisk Metallica).

 

Jeg mener at Norge/Eu/Verden burde adoptere en lovgivning som fjerner copyright-beskyttelsen til materiale som ikke gjøres tilgjengelig på en konkurransedyktig, tidsmessig, og tjenestemessig tilgjengelig. For en amerikansk TV-serie som Norden ligger 2 sesonger bak laster man ned og ser ikke på TV. (jeg eier faktisk ikke TV så for meg må meteriale finnes på en nett-tjeneste, som nrk.no, TV2 sumo, eller Viaplay, som jeg bruker/betaler for).

 

-frank

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De skyter seg selv i trynet...

Veldig mange hadde betalt for å streame serier direkte, men det er bransjen selv som snevrer inn mulighetene, så de kan takke seg selv...

Man kan ikke bekjempe piratene når man ikke har et tilbud som er bedre.

 

Men de har i alle tider kjempet imot teknologien og trodd at den vil ta knekken på salget og bransjen. Når alltid det motsatte skjer er det spesielt at de fortsetter.

 

Forresten er Metallica på Wimp, Frank.

Eller mente du noe annet, sto på gresk...

Endret av Kakeshoma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke interessert i en TV-tjeneste. Jeg vil se serier og program på de tidspunkter jeg vil. Betaler gjerne for en "Spotify" video løsning, og som for musikk, gjør det samme med visuelle tjenester.

Gjør det så lett tilgjengelig at man ikke gidder vente på piratversjoner etc. Jeg tror at bare litt penger fra mange gir mer i sum enn mye fra noen.

kom med "jukebox-løsning" for video også. Jeg bruker ikke mer at livet mitt på å vente meg igjennom reklame.

jeg tror at minst mulig plunder og heft gir piratvirksomhet vanskelig grobunn

Life is short, and then you die!

Forløping er piratnedlasting den løsningen som virker best, og det bør det ikke være! Jeg tror grådighet gjør blind.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At dette fenomenet, som vi alle kjenner fra musikkbransjen, ville oversettes til TV og film var jo uunngåelig. Det var bare et spørsmål om båndbredde. Og løsningen er den samme: gjør produktet enkelt tilgjengelig på lovlig vis.

 

Men modellen til TV bransjen er vrien å oversette til den digitale tidsalderen. De tjener veldig gode penger på å selge rettigheter til lokale TV stasjoner/regioner, og det kan de ikke undergrave ved å selge direkte til oss via nett.

 

Personlig hadde jeg gladelig betalt for nedlasting av både filmer og TV, men det må være fornuftige priser og kvalitet. Det holder ikke å la folk kjøpe en håndfull av filmer på nett, til en høyere pris enn det man kan kjøpe Blu-ray'en for. Utvalget er ikke der, og ei heller prisene. Spol tilbake til før iTunes, og musikkbransjen stod og spant i samme grøft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen kjennskap om det finnes, et eneste fornuftig tjeneste på nett, som lar meg se TV serier på nettet LOVLIG MOT BETALING. Denne bransjen er så idiotisk, at de ikke ser at man laster ned, FORDI MAN HAR IKKE NOE ANNET ALTERNATIV. DET FINNES IKKE ET TILBUD, hvor man kan betale en sum for å se disse tv serier på nettet samtidig som de blir vist på TV. Hvor vanskelig er det for TV kanaler å lage en app, sette en fornuftig pris på tjenesten og markedsføre dette.. Istedenfor gråte om at folk laster ned deres serier :'(

Endret av MadRos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...