Gå til innhold

Test: Panasonic Viera TX-L42ET5Y


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mener at 42 tommer er i minste laget, så finnes denne modellen også i 47-tommers og 55-tommers størrelse.

 

Dere tror ikke at 42 tommer kan bli for stort for enkelte ?

Hvor er 30 tommers modellen ?

 

Nei, hvor lite rom har du tenkt å putte den i?

 

Ifølge prisguiden koster 47"-utgaven 500 kroner mer. Det er vel anvendte kroner.

 

Min mor skulle ha seg flat-tv for ca ett (eller 2) år siden, og hun ville stoppe på 42", da hun var redd 46" skulle bli veldig stor og dominerende i stua hennes. Jeg hadde sett et tilbud på 535-modellen til 3995,- som jeg fikk overtalt henne til å slå til på.

 

Neste gang jeg besøkte henne, fortalte hun at nå fikk hun ikke lengre vondt i hodet, om hun så på tv over en lengre periode. Riktignok gikk hun fra en 32" crt, så det meste hadde vært bedre enn utgangspunktet, men fra å sitte å konsentrere seg for å se på et lite bilde, fikk hun nå se ting og tekst i en langt mer behagelig størrelse.

 

Som en digresjonen, tok 46"eren knapt større plass enn den gamle Cet'en med et lite unntak for noen cm i høyden.

 

Så jeg har vanskelig for å se at en 42" blir for stor. Trenger du en liten kjøkkentv, så er det stort sett eneste unntaket, men da klarer en rimelig tv seg, da det ikke er stedet du plages mest av kvalitetsforskjeller, og ihvertfall ikke på så små skjermer, imo.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at 42 tommer er i minste laget, så finnes denne modellen også i 47-tommers og 55-tommers størrelse.

 

Dere tror ikke at 42 tommer kan bli for stort for enkelte ?

Hvor er 30 tommers modellen ?

 

Nei, hvor lite rom har du tenkt å putte den i?

 

Ifølge prisguiden koster 47"-utgaven 500 kroner mer. Det er vel anvendte kroner.

 

Min mor skulle ha seg flat-tv for ca ett (eller 2) år siden, og hun ville stoppe på 42", da hun var redd 46" skulle bli veldig stor og dominerende i stua hennes. Jeg hadde sett et tilbud på 535-modellen til 3995,- som jeg fikk overtalt henne til å slå til på.

 

Neste gang jeg besøkte henne, fortalte hun at nå fikk hun ikke lengre vondt i hodet, om hun så på tv over en lengre periode. Riktignok gikk hun fra en 32" crt, så det meste hadde vært bedre enn utgangspunktet, men fra å sitte å konsentrere seg for å se på et lite bilde, fikk hun nå se ting og tekst i en langt mer behagelig størrelse.

 

Som en digresjonen, tok 46"eren knapt større plass enn den gamle Cet'en med et lite unntak for noen cm i høyden.

 

Så jeg har vanskelig for å se at en 42" blir for stor. Trenger du en liten kjøkkentv, så er det stort sett eneste unntaket, men da klarer en rimelig tv seg, da det ikke er stedet du plages mest av kvalitetsforskjeller, og ihvertfall ikke på så små skjermer, imo.

 

Har man tvn på soverommet så blir 42 for stort

Det er jo flere som har flere tv'er i huset og man kan jo ikke plassere alle i stua.

selv ser jeg tv på soverommet mens foreldrene ser fra stua.

( selvsagt på forskjellige kanaler)

 

videre så er de som bor på en hybel, der kan en 42 tommer bli lit stor .

 

Det jeg etterlyste var en modell med de samme egenskapen men rundt 30 tommer.

Sitter man en halv meter fra tv så er også 42 tommer alt for stort

 

mit utgangspunkt er at man kan gå opp 30% i strøelse hvis man går fra CRT til flatskjerm (32 til 41,6) men da har også avstanden mye å si .

jeg har i dag en 28 tommer CRT på rommet. den er lit stor.

Da vil 36 tommers tv være passelig hvis man skal ha en stor tv der.

Siden den gamle 28 tommeren er lit stor går jeg heller for en 32 tommers flat tv når tiden er inne

 

26 tommer flat tv virker dog for liten

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor dere mener at disse egenskapen skal være eksklusive for tv'er fra 402 tommer og oppover , slik dere gir innrykk av ?

Lenke til kommentar

Hvordan velges innganger på denne tv'en? Dynamisk liste, statisk liste, én knapp for hver inngang?

 

Bruker en logitech harmony one på en samsung tv i dag, og det er så og si håpløst da den bruker dynamisk liste. Samsung har én knapp for å få opp ei liste over innganger, men hvilke innganger som kan velges er avhengig av hvilke som faktisk har noe tilkoblet. Dvs. at om du setter inn en minnepinne eller kobler til et kamera, så endres listen, og kontrollen velger feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...