Gå til innhold

Fildeling blomstrer tross strengere lover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal med glede starte lovlig nedlastning når utgiverne bruker like mye tid å penger på å legge til rette en streamtjeneste med godt utvalg og enkel bruk. Årsak til at mange velger feks piratebay vil jeg tro ligger på tilgjengelighet.

Musikk var det stopp med for meg når spotify og wimp kom... Men filtjenester i europa har MYYYE å lære ang enkelhet og tilgjengelighet.

 

 

Pluss.... er det ikke en del forskningsrapporter som viser til at piratkopiering faktisk har økt omsetningen for utgivere? Eller var det at overskuddet var større enn noen gang? Uansett så holder ikke "taper penger" mål som unnskyldning. Invester i utstyr som gir meg lysten til å streame fra leverandør så skal jeg gjøre det. Men å måtte bevege seg på butikken å fysisk kjøpe en film, med mindre du skal se en av de 3 som er tilgjengelig via web, er utdatert i dagens samfunn. Se på netflix å lær.

Lenke til kommentar

Jeg syns også det er veldig rart at fildeling ikke har gått ned i Europa tross alle de nye tjenestene som har kommet i USA.

 

Les hva du skriver en gang til. :-)

Hva hjelper det oss i Europa at USA har bra tilbud til sine abonenter?

Jeg synes overhodet ikke det er rart. Det finnes ikke gode tilbud eller god tilgjengelighet på noe i Europa når det kommer til streaming-tjenester.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg syns også det er veldig rart at fildeling ikke har gått ned i Europa tross alle de nye tjenestene som har kommet i USA.

 

Les hva du skriver en gang til. :-)

Hva hjelper det oss i Europa at USA har bra tilbud til sine abonenter?

Jeg synes overhodet ikke det er rart. Det finnes ikke gode tilbud eller god tilgjengelighet på noe i Europa når det kommer til streaming-tjenester.

 

tror det han sikter til er, at mye av innholdet i piratebay er fra amerika. jeg vet ikke, men tror det er dette vakum prøver å si.

Lenke til kommentar
Jeg syns også det er veldig rart at fildeling ikke har gått ned i Europa tross alle de nye tjenestene som har kommet i USA.
Les hva du skriver en gang til. :-)Hva hjelper det oss i Europa at USA har bra tilbud til sine abonenter? Jeg synes overhodet ikke det er rart. Det finnes ikke gode tilbud eller god tilgjengelighet på noe i Europa når det kommer til streaming-tjenester.

 

Tror det er en syrlig kommentar til mediedistribusjon i Europa. Det må komme på plass en tjeneste som tilbyr enkel streaming av film og serier også i Europa. Nytter ikke at det bare er i USA.

Lenke til kommentar

Å stanse fildeling og kopiering vil være like enkelt som å plugge vulkanen Vesuv under utbrudd, eller stanse et jordskjelv.

 

 

Det vil være umulig, vi har jo alltid kopiert, helt fra den første båndopptakeren kom har vi kopiert.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne møte den svorne fan av et band som IKKE laster ned siste plata til yndlingsbandet sitt når den blir tilgjengelig i steden for å vente 1 måned til plateselskapet finner ut at den bør lanseres her til lands.

 

Det at denne personen også kjøper plata når den endelig blir lansert er tydeligvis informasjon saksøkende interesseorganisasjoner ikke ser på som relevant, siden de da kanskje må redusere et erstatningskrav fra 235.000.000 til ussle 20.000.000.

Lenke til kommentar

Å stanse fildeling og kopiering vil være like enkelt som å plugge vulkanen Vesuv under utbrudd, eller stanse et jordskjelv.Det vil være umulig, vi har jo alltid kopiert, helt fra den første båndopptakeren kom har vi kopiert.

 

True... men det samme argumentet kan du bruke om tyveri, voldtekt, råkjøring, forurensing, ekstremistiske miljøer osv... Man får nok aldri bukt med det, men man kan ikke akseptere det av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg sikter til det at USA faktisk har fått veldig mange gode tjenester. Mens det eneste som egentlig har skjedd i Europa er at vi har begynt å digitalisere den samme gamle video-utleie-løsningen som vi har hatt i alle år.

  • Det hjelper lite at filmer kommer på bluray og nett-utleie lenge* etter de har kommet på 720p mkv.
  • Det hjelper lite at jeg ser reklame for "Game of Thornes season 2, kommer om 2 uker!" når jeg selv tenker "oh, men eh? Jeg er jo på episode 4 nå?"

Men noen gode ting har skjedd:

  • Kino-lanseringer begynner å komme mer å mer i synk mellom USA og Europa. For noen år siden startet dette med de virkelig store filmene, når skjer det med fler og fler.
  • Bluray-lanseringen begynner å kommer mer i synk, mens leie/on-demand-delen det fortsatt er ganske søppel.

* Med lenge menes alt fra en uke og oppover, siden det spiller egentlig ingen rolle så lenge piratversjonen (av samme kvalitet) er tilgjengelig lenge før den lovlige versjonen.

 

 

Jeg skulle ønske det fantes en Steam-versjon for filmer. De har gjort så mye riktig for spill som lett kunne vært kopiert og brukt for film-distribusjon.. *hint hint*

Lenke til kommentar

Vi bryr oss ikke fordi vi vet at det ikke lar seg gjøre å stoppe piratvirksomheten på den måten myndigheter/mediaselskap driver på nå.

 

http://theoatmeal.com/comics/game_of_thrones

 

Der ser du hva man må gjennom i et land som faktisk har en del "on-demand"-tjenester. Hva har vi her til lands? Mer eller mindre ingenting.

 

Hvis ikke mediaselskapene klarer å skjønne hva de går glipp av så kan de bare gå glipp av alle salgene og kaste penger på det store piratbålet deres.

Lenke til kommentar

Å stanse fildeling og kopiering vil være like enkelt som å plugge vulkanen Vesuv under utbrudd, eller stanse et jordskjelv.

 

 

Det vil være umulig, vi har jo alltid kopiert, helt fra den første båndopptakeren kom har vi kopiert.

 

man kan ikke stanse et jordskjelv, men man kan minske skadeomfanget og livene som går tapt.

 

man kan ikke stoppe nedlastning, men man kan minske det.

de fleste vet at det er ulovlig, og noen tenker kansje at "hadde det vært en mulighet og laste ned lovlig, som jeg får de filmene jeg vil ha"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...