Gå til innhold

Bedriftsprofil: Cisco


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cisco kjøpte TANDBERG Telepresence ikke Tandberg Data i 2010, de gikk konkurs et år tidligere :)

Legg også merke til at TANDBERG Telepresence var det eneste "tandberg" som egentlig hadde lov og skulle skrives med store bokstaver

Lenke til kommentar

Teolog? jeg trodde hele gjengen var svovelpredikanter. :) Skal lete lenge etter noen som har skadet utviklingen av nettverksstandarder mer enn Cisco. OK de har selvølgelig bidratt mye også, men det er litt for mye Microsoft aktig EEE (Embrace, Extend, Exterminate). Nå har de begynt å legge de klamme fingrene sine på OpenFlow også. Vel vel.. med IPv6 og Intel endelig på banen får vi kanskje Infiniband om ikke så alt for lenge. Så slipper vi den fullstendig ubrukelige ethernet standarden som snart er så patchet opp at det ligner på et supersonisk propellfly, med alle de ulempene det ville hatt. Kanskje var det like greit at de valgte å gå løs på TRILL med sine proprietære utvidelser... Da er i allefall SPB og EoIB, som nok er bedre alternativer i utgangspunktet, utenfor Cisco sitt EEE fokus.

Endret av Anders Jensen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøver å gå inn på cisco.no.. Blir videresendt til http://www.cisco.com/web/NO/index.html - som ser sånn ut for meg:

 

---

 

Proxy Error

 

The proxy server received an invalid response from an upstream server.

The proxy server could not handle the request GET /web/NO/index.html.

 

Reason: Error reading from remote server

 

 

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

---

 

Proft, altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver å gå inn på cisco.no.. Blir videresendt til http://www.cisco.com/web/NO/index.html - som ser sånn ut for meg:---Proxy ErrorThe proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET /web/NO/index.html. Reason: Error reading from remote serverAdditionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.---Proft, altså..

 

Så du "skyter" på Cisco fordi proxy'en din ikke klarer å "forstå" det som websiden sender ut? Slo det deg ikke at det kanskje er proxyen du bruker som er feilen? Burde kanskje sjekket ut det først, før du er så bastant.

 

:-)

 

PS! Linken fungerte fint hos meg, så også å skrive inn www.cisco.no i adresselinja.

 

Edit: Testa også ut å skrive bare cisco.no og det fungerte også fint.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

"- Vi er interessert i de kloke hodene. Da spiller det mindre rolle hvilken utdannelse de har. Vi kan like gjerne ansette en filosof eller en teolog som en økonom eller en sivilingeniør. Det er de personlige ferdighetene vi er interessert i. Når de som søker har gjennomført en høyere utdannelse har de dokumentert at de er i stand til å tilegne seg stoff og har høy evne til å lære."

 

En filosof, ok, men en teolog ...? Hva har en teolog med kloke hoder å gjøre ...? Regner med at logikk er en del av det å være klok. Jeg klarer ikke se logikken hos en person som kaster bort flere år av sitt liv på å "lære" om en fantasiskapning i en 1700 år gammel eventyrbok ...

Endret av 96abrevs
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Cisco er et selskap som er på full fart nedover fordi de ikke lager noe revolusjonerende lenger, og konkurrentene kan lage nøyaktig det samme. Da gjenstår pris som eneste differensiator, og da begynner ting å bli vanskelig. Norge har jo over natten blitt Huawei land.

 

At de like godt kan ansette teologer sier mer om kjøperne enn om Cisco. Kjøperne er de som trenger bokser til nettverket sitt, og dette er det profesjonelle innkjøpere som står for. Eller kulepenninnkjøpere som de omtales som i bransjen. De har ikke filla peil på noe som helst, men de sørger for å utforme kravspesifikasjoner til anbud, og vurdere tilbud. De har ikke et fnugg av teknisk forståelse, og de skaffer seg rådgivere(konsulenter) til å hjelpe seg ... og en rådgiver trenger faktisk ikke være så tekniske, men de må være flinke til å holde hender, formulere seg på norsk skriftlig og ha et tillitsvekkende tryne.

 

Som utvikler er det rett og slett skremmende å se hva kulepenninnkjøpere kommer drassende med, og hva de tror er billigst og bra. Siden utviklere ikke har sosiale antenner så er det "heldigvis" ingen som spør oss.

 

Teologer er ikke annet enn utdannede selgere. Når innkjøpere ikke har utdannelse til å skille mellom fakta og fiksjon så er det jo rått parti. Men det er jo greit at Cisco setter folk i arbeid - kirken klarer det jo ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"- Vi er interessert i de kloke hodene. Da spiller det mindre rolle hvilken utdannelse de har. Vi kan like gjerne ansette en filosof eller en teolog som en økonom eller en sivilingeniør. Det er de personlige ferdighetene vi er interessert i. Når de som søker har gjennomført en høyere utdannelse har de dokumentert at de er i stand til å tilegne seg stoff og har høy evne til å lære." En filosof, ok, men en teolog ...? Hva har en teolog med kloke hoder å gjøre ...? Regner med at logikk er en del av det å være klok. Jeg klarer ikke se logikken hos en person som kaster bort flere år av sitt liv på å "lære" om en fantasiskapning i en 1700 år gammel eventyrbok ...

 

Tja, teologen kan jo være en koder på hobbybasis som virkelig kan sine saker. Poenget er vel at vis man hadde erfaringen men ikke papirene(kun refferanser til div prosjekter) så stilte du greit nok.

Lenke til kommentar

Har installert mange TANDBERG Telepresence-produkter. Fantastisk byggekvalitet (og tung som bly), og god funksjonalitet og brukervennlighet. Var litt trist å se det norske navnet vike for Cisco-logoen, og vi merket at noen hadde satt ned en kostnadsfot et sted, for utstyrspakken som fulgte med systemet var ikke like omfattende som før ...

Lenke til kommentar
"- Vi er interessert i de kloke hodene. Da spiller det mindre rolle hvilken utdannelse de har. Vi kan like gjerne ansette en filosof eller en teolog som en økonom eller en sivilingeniør. Det er de personlige ferdighetene vi er interessert i. Når de som søker har gjennomført en høyere utdannelse har de dokumentert at de er i stand til å tilegne seg stoff og har høy evne til å lære." En filosof, ok, men en teolog ...? Hva har en teolog med kloke hoder å gjøre ...? Regner med at logikk er en del av det å være klok. Jeg klarer ikke se logikken hos en person som kaster bort flere år av sitt liv på å "lære" om en fantasiskapning i en 1700 år gammel eventyrbok ...
Tja, teologen kan jo være en koder på hobbybasis som virkelig kan sine saker. Poenget er vel at vis man hadde erfaringen men ikke papirene(kun refferanser til div prosjekter) så stilte du greit nok.

 

Det kan han sikkert være, men her hang jeg meg opp i det å trekke fram en teolog som om denne skulle være i besittelse av et klokt hode. Det å ha ferdigheter innen et fag gjør deg kanskje fagmessig klok, men når man har valgt å utdanne seg til teolog, viser det en ganske kraftig brist i logisk :hmm:. Det blir litt som i fullt alvor å studere :xmas: i noen år fordi man tror han finnes ... :dribble:

 

Men nå vil jeg ikke bidra med mer avsporing enn det jeg allerede har gjort her. Ha en hyggelig kveld :)

Lenke til kommentar

"Vår policy er at 60 prosent av at alle trainees er kvinner."

 

For og sette dette i perspektiv. Eks kjaeresten min jobber for Cisco..... hun ble paa det varmeste anbefalt av en kvinnelig direktoer og bruke sex til og fremme karriaeren der.

 

Det ovenfor stemmer vel bra med at dem tar ikke saa tungt at du har IT relevant utdanning heller.

Lenke til kommentar

"Vår policy er at 60 prosent av at alle trainees er kvinner."

 

For og sette dette i perspektiv. Eks kjaeresten min jobber for Cisco..... hun ble paa det varmeste anbefalt av en kvinnelig direktoer og bruke sex til og fremme karriaeren der.

 

Det ovenfor stemmer vel bra med at dem tar ikke saa tungt at du har IT relevant utdanning heller.

 

Du dumpa henne da hun ble forfremmet? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teolog? *himle med øynene*. Med en sånn vitenskapelig tilnærming er det bare å selge aksjene i selskapet som har vært så avhengig av vitenskapen for å komme i den posisjonen de er. Dette lover rak unnabakke - eller snarlig jobbskifte for den som uttalte dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teolog? jeg trodde hele gjengen var svovelpredikanter. :) Skal lete lenge etter noen som har skadet utviklingen av nettverksstandarder mer enn Cisco. OK de har selvølgelig bidratt mye også, men det er litt for mye Microsoft aktig EEE (Embrace, Extend, Exterminate). Nå har de begynt å legge de klamme fingrene sine på OpenFlow også. Vel vel.. med IPv6 og Intel endelig på banen får vi kanskje Infiniband om ikke så alt for lenge. Så slipper vi den fullstendig ubrukelige ethernet standarden som snart er så patchet opp at det ligner på et supersonisk propellfly, med alle de ulempene det ville hatt. Kanskje var det like greit at de valgte å gå løs på TRILL med sine proprietære utvidelser... Da er i allefall SPB og EoIB, som nok er bedre alternativer i utgangspunktet, utenfor Cisco sitt EEE fokus.

 

Hei Anders

 

Du sier at Cisco har skadet utviklingen av flere nettverksstandarder. Hvilke standarder henviser du til her?

 

Hilsen Atle

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...