Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.

 

Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.

Lenke til kommentar

Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...

 

Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p

 

690+680 kan jo bli en vinner det :)

 

Nå er jo 2x 680 godt nok for meg akkurat nå, men frister jo alltid med litt mere. Har bare plass til 2 skjermkort i kassa, så da må et 690 til for å få mere guffe.

Skal man ha best mulig ytelse, så er det nok 2x 680 som er bedre enn ett 690 fordi 680korta vil overklokke en del lengre.

 

Dæven å flott skjermkortet på bildet så ut! :yes:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Improved Frame rate Metering

 

Kepler introduces hardware based frame rate metering, a technology that helps to minimize stuttering. In SLI mode, two GPUs share the workload by operating on successive frames; one GPU works on the current frame while the other GPU works on the next frame. But because the workload of each frame is different, the two GPUs will complete their frames at different times. Sending the frames to the monitor at varying intervals can result in perceived stuttering.

The GeForce GTX 690 features a metering mechanism (similar to a traffic meter for a freeway entrance) to regulate the flow of frames. By monitoring and smoothing out any disparities in how frames are issued to the monitor, frame rates feel smoother and more consistent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.

 

Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.

 

antar at du mener at du kjører 470 i sli eller noe ? for er mange spill i dag som knebler 1 stk 470.

men er ellers enig med deg i at det er få spill som krever spesiellt mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig design, uventede høye specs, og høy pris. GTX 690 ble faktisk et litt interessant produkt allikevel (ikke for kjøp vel og merke).

 

Men dobbelt så dyrt uten dobbel ytelse? Det stiller jeg meg skeptisk til.

 

-Deluze

 

Edit: leif

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Så lenge det er noen som må ha det beste kan de jo ta hva de vil. Syntes det er rart at det er mange som snakke om hvor meningsløst dette er ved tanke på at det pr i dag er spill som kan utnytte dette godt.

 

Når du ser på nvidia sine egne tall, så viser jo selv de at metro 2033 trenger mer kraft enn dette kortet har alene får å kjøre max på på skjerm med høy oppløsning.

 

Etter min mening betyr det at det er et marked for dette kortet.

 

http://www.geforce.co.uk/whats-new/articles/article-keynote/

 

Stilig design, uventede høye specs, og høy pris. GTX 690 ble faktisk et litt interessant produkt allikevel (ikek for kjøp vel og merke).

 

Men dobbelt så dyrt uten dobbel ytelse? Det stiller jeg meg skeptisk til.

 

-Deluze

 

Jeg tror nok at det for noen er verdt å betale ekstra for å kunne kjøre quad sli uten å ha 4 spor på hk.

Lenke til kommentar

Så lenge det er noen som må ha det beste kan de jo ta hva de vil. Syntes det er rart at det er mange som snakke om hvor meningsløst dette er ved tanke på at det pr i dag er spill som kan utnytte dette godt.

 

Når du ser på nvidia sine egne tall, så viser jo selv de at metro 2033 trenger mer kraft enn dette kortet har alene får å kjøre max på på skjerm med høy oppløsning.

 

Etter min mening betyr det at det er et marked for dette kortet.

 

http://www.geforce.c...rticle-keynote/

 

Stilig design, uventede høye specs, og høy pris. GTX 690 ble faktisk et litt interessant produkt allikevel (ikke for kjøp vel og merke).

 

Men dobbelt så dyrt uten dobbel ytelse? Det stiller jeg meg skeptisk til.

 

-Deluze

 

Jeg tror nok at det for noen er verdt å betale ekstra for å kunne kjøre quad sli uten å ha 4 spor på hk.

 

Sant nok som du sier, men en pris som konkurrerte litt mot 2x GTX 680 vil vel gjøre GTX 690 mer attraktiv for de som ikke er ekstreme entusiaster.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Det er jeg enig, men man ser jo enten det gjelder data, biler eller hva som helst annet at det dessverre er sånn at for å få det beste, så er folk villig til å betale mye uten at det nødvendigvis er så veldig mye bedre, eller at det er særlig fornuftig.

 

Hadde vært gøy å vite hvor mange slike kort de regner med å selge i forhold til hvor mange de regner med at skal kjøpe 680 for å kjøre sli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...