Gå til innhold

Nokia er ett trinn unna "søppel"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å øke inntektene må de lage bedre modeller som er mer lukrative for markedet.

 

Nettopp derfor er det så skummelt å fokusere på å kutte kostnader.

 

Nokia går så raskt nedover at de burde kanskje gått for en "all in" snart. Vinn eller forsvinn.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

De seilet for lenge på og være dominant i markedet fra 90 og utover 2000 tallet. Om de glemte eller nektet å følge utviklingen blir spekulasjoner. Nokia vokste seg grådige på sin egen merkevare.

 

Jeg tror kansje situasjonen hadde vært mye bedre for selskapet om de hadde kastet seg på androidbølgen med engang, desverre måtte de fortsette med den sorte andungen , symbian

Lenke til kommentar

Ja det er jo helt fantastisk at ikke Nokia vil bruke Android. Er det noen som har peiling på hva grunnen til dette er?

 

Jeg har egentlig ikke peiling, men jeg kan gjette meg til at Stephen Elop mener mobiltelefoner trenger Android like lite som de trenger prosessorer med flere kjerner.

 

Edit: Det gjenstår å se hvordan det blir, men jeg ser ikke helt bort fra at Nokia kan få en finger med i spillet igjen dersom Windows 8 og Windows Phone 8 blir såppass tett integrert at "mannen i gata" gjerne vil ha en Windowstelefon fremfor en med Android eller iOS.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Etter att Nokia startet med overgangen til WP mistet jeg mer og mer interessen for Nokia.. Å gå over på ett OS som har ett veldig lite øko-system og i tillegg har store begrensninger mht tekniske funksjoner på mobilen blir å gå tilbake i tid desverre....

Heldigvis leveres toppmodellene fra Nokia med Belle/Carla OS, og er sånn sett de eneste mobilene fra Nokia som jeg lar meg friste av. Lumia serien er desverre langt utenfor de krav jeg stiller til en mobil, og er nok også endel av årsaken til att de selger så dårlig...

 

Er forøvrig spent på 808 som kommer snart, den er blant de få Nokia mobilene jeg har trua på nå :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ja det er jo helt fantastisk at ikke Nokia vil bruke Android. Er det noen som har peiling på hva grunnen til dette er?

Jeg skal hjelpe deg her. Hvor mange produsenter for Android eksisterer det? Og hvor mange produsenter for Windows Phone finnes det?

 

Tenk også på at Nokia sine Windows Phone telefoner får sponset markedsføring av Microsoft, dette hadde de ikke fått av Google.

Lenke til kommentar

Det er trist. Men jeg ser daglig flere og flere med Lumia 800 i hånden :) Skulle ønske de gikk for Android tidligere, enkelt å si i retrospekt, men med så mye innsats og penger de la i Symbian og Qt utviklingen er det naturlig at de ikke ville gå den veien.

Det er mest synd på er utviklerene som satset på Symbian og Qt som sitt levebrød.

 

Lenke til kommentar

Å selge kun undermotoriserte WP-telefoner (Microsoft sine sperrer som stopper dem egentlig, men de sa jo selv ganske nylig at man trenger ikke fire kjerner osv) ødelegger alt for dem.

 

Android er veien å gå, WP er langt fra stort nok til å satse store summer på. Men så er jo toppsjefen fra MIcrosoft da, hva kan man forvente.

 

Lenke til kommentar

Ja dette er trist for Nokia. Det hadde vært moro om de hadde hatt "baller" til å satse fullt på MeeGo. Synes egentlig at det er en morsomt operativsystem. Selvsagt er det for få apps osv. Men det kunne blitt bra hvis det hadde vært et større marked. Nokia skulle ha kommet med bedre touch telefoner tidligere med et friskt og godt Meego system ;))

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...