Gå til innhold

Galaxy S3 kan få trådløs lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er redd det er særdeles(!!) liten sjanse for trådløs lading.
Det er det jo ikke, man trenger en slik liten plate og et støttende batteri. Slik som dette:http://c2499022.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/wp-content/uploads/2011/03/lg-wireless-charging-pad.jpg

 

Nå er kanskje ikke akkurat LG WCP-700 det beste eksempelet på trådløs lading *på avstand*; som PC World skrev om den, "inductive charging pads require that you be very precise with the placement of the device". Dette er nærkontaktsversjonen som blir nevnt i artikkelen, noe de fleste kjenner fra tannbørsten sin. Dette kan du få kjøpt til de fleste mobiltelefoner som ekstrautstyr fra tredjepart. Trådløs strømtilførsel over avstand er noe helt annet, men ikke noen umulighet. Helt nytt er det heller ikke,.. http://www.geek.com/articles/gadgets/wireless-power-and-streaming-hd-content-tv-demoed-by-haier-20100112/

Lenke til kommentar
Induksjonslading over 1-2 meter?

Elektriske felt reduseres med kvadratet av avstanden (siden avstands/enhetsvektoren er kvadrert i nevner), så hver milimeter fører til drastisk redusert felt.

Er spent på dette med lading over flere meter

 

Leste du artikkelen?

"Induksjonslading av den typen vi kjenner fra for eksempel elektriske tannbørster, krever mye kortere avstander for at det skal fungere."

Lenke til kommentar
Induksjonslading over 1-2 meter? Elektriske felt reduseres med kvadratet av avstanden (siden avstands/enhetsvektoren er kvadrert i nevner), så hver milimeter fører til drastisk redusert felt. Er spent på dette med lading over flere meter
Leste du artikkelen?"Induksjonslading av den typen vi kjenner fra for eksempel elektriske tannbørster, krever mye kortere avstander for at det skal fungere."

 

Ja og nei, for jeg fikk ikke med meg akkurat den (vesentlige) delen av artikkelen. Uansett bidro HWHAsker med litt avklaring på noen av de spørsmålene jeg hadde i hodet

Lenke til kommentar

Digger Samsung Galaxy S2, skal nok ha denne etterhvert når den kommer!

Bare for å komplette samlingen har jeg bestilt Galaxy Tab 7.7 til 4349kr! Måtte ha en tablet i huset plus den har super amloed skjerm som min S2 har.

 

Ingen andre merker er nærheten av Samsung sine toppmodeller angående fargekvalitet, kontrast og sortnivå på skjermene!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Bildet øverst i artikkelen er falskt.Er faktisk et redigert bildet av Samsung Galaxy S WiFi 4.2.Henviser meg til denne artikkelen på mobili.no (som forøvrig ble skrevet i går): http://www.mobili.no...kan-vaere-ekte/

 

Er klar over det. Derfor står det i bildeteksten "Dette påståtte bildet av Galaxy S III dukket opp på Reddit for noen dager siden. Mye tyder imidlertid på at bildet er falskt. " :-)

Lenke til kommentar

Vil tro den kommer sent i år eller neste år om den i det hele tatt kommer, og i alle fall ikke under navnet S3. Er nok mer trolig at S2 HD og andre varianter kommer i år. Og om vi er heldige 1 eller 2 LTE mobiler om det fordømte nettet blir klart. Telenor skal bare melke noen kyr først, og det skal Samsung også. Kalkulert gjetning.

Lenke til kommentar
Bildet øverst i artikkelen er falskt.Er faktisk et redigert bildet av Samsung Galaxy S WiFi 4.2.Henviser meg til denne artikkelen på mobili.no (som forøvrig ble skrevet i går): http://www.mobili.no...kan-vaere-ekte/
Er klar over det. Derfor står det i bildeteksten "Dette påståtte bildet av Galaxy S III dukket opp på Reddit for noen dager siden. Mye tyder imidlertid på at bildet er falskt. " :-)

 

Jeg skjønte vel egentlig at de fleste visste at bildet er falskt, men jeg ville bare påpeke at det bare er et redigert bilde av Galaxy S WiFi 4.2.

Pent konsept kan du ikke si imot ;)

Lenke til kommentar

Vil tro den kommer sent i år eller neste år om den i det hele tatt kommer, og i alle fall ikke under navnet S3. Er nok mer trolig at S2 HD og andre varianter kommer i år. Og om vi er heldige 1 eller 2 LTE mobiler om det fordømte nettet blir klart. Telenor skal bare melke noen kyr først, og det skal Samsung også. Kalkulert gjetning.

S2 HD har jo vært tilgjengelig andre steder i verden en god stund allerede. S3 kommer rundt juni/juli akkurat som de to forrige modellene de siste to årene og blir den mest attraktive telefonen på markedet. Tviler sterkt på at Samsung "tar en Apple" og kommer med en minimalt oppdatert versjon. Kalkulert gjetning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å fortsette tråden med slike fantasifulle innlegg på amobil så kan jeg opplyse om at min Nokia lades kun ved tankekraft. Bortsett fra det så forstår jeg ikke helt hva amobil ønsker å oppnå ved å presentere "nyheter" som egentlig er eventyr. La heller andre ta seg av slike ting, om dere ikke ønsker å bli oppfattet som et forum for eventyr da.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...