Gå til innhold

Galaxy S3 kan få trådløs lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å fortsette tråden med slike fantasifulle innlegg på amobil så kan jeg opplyse om at min Nokia lades kun ved tankekraft. Bortsett fra det så forstår jeg ikke helt hva amobil ønsker å oppnå ved å presentere "nyheter" som egentlig er eventyr. La heller andre ta seg av slike ting, om dere ikke ønsker å bli oppfattet som et forum for eventyr da.

 

Nå er ikke tråløs overføring av elektrisitet så veldig mye eventyr. Ted talk fra 2009 http://www.ted.com/t...ectricity.html Har også sett mer utviklede konsepter på dette på div messer, blandt annet fra samsung. Så om de kommer med en versjon av dette på sin neste mobil overrasker det ikke så veldig. Pr idag dog trudde jeg ikke teknologien var nedskalert med nok effekt, men kanskje sitter de på en løsning de ikke har vist enda.

 

I allefal spennde, og dette er ikke eventyr, men noe mange har ventet skulle komme nokså snart. :)

Endret av Epleskrell
Lenke til kommentar

Vil tro den kommer sent i år eller neste år om den i det hele tatt kommer

Langt i fra, den kommer nok senest i juli/august, kanskje før.

 

Husk at det nærmer seg et år siden S2 først kom på markedet (Mai 2011 i enkelte land og i store deler av verden fra mai/juni 2011).

Lenke til kommentar
For å fortsette tråden med slike fantasifulle innlegg på amobil så kan jeg opplyse om at min Nokia lades kun ved tankekraft. Bortsett fra det så forstår jeg ikke helt hva amobil ønsker å oppnå ved å presentere "nyheter" som egentlig er eventyr. La heller andre ta seg av slike ting, om dere ikke ønsker å bli oppfattet som et forum for eventyr da.
Nå er ikke tråløs overføring av elektrisitet så veldig mye eventyr. Ted talk fra 2009
Har også sett mer utviklede konsepter på dette på div messer, blandt annet fra samsung. Så om de kommer med en versjon av dette på sin neste mobil overrasker det ikke så veldig. Pr idag dog trudde jeg ikke teknologien var nedskalert med nok effekt, men kanskje sitter de på en løsning de ikke har vist enda. I allefal spennde, og dette er ikke eventyr, men noe mange har ventet skulle komme nokså snart. :)

 

I artikkelen vises det til teknologi hvor mobilen vil lades i en avstand opp til 2 meter fra ladestasjonen. Det er jo kjempefint og vil i praksis si at så lenge man befinner seg innen denne avstand så bør det være mulig å bruke mobilen til "evig" tid uten å dytte inn en kabel. Kjekt om det er mulig, men for meg høres det ut som eventyr. Poenget mitt er at inntil amobil kan vise oss denne teknologien med en test, så blir det i mine ører sludder og vås. Jeg har en kompis som har hørt om batterier som trenger lading hvert skuddår ved hard bruk. Nå er det forsåvidt omtalt her i min kommentar, men ingen trenger foreløpig å hoppe av glede av den grunn. amobil blir lite leseverdig om artiklene kun omhandler ønskedrømmer. Jeg foretrekker noe mer håndfast om du forstår.

Lenke til kommentar

Var en punktum for mye i linken over.

 

Gagarin... du ser jo teknologien demonstrert i videoen. Hvordan kan du karakterisere det som sludder og vås? Mange har jo en enklere variant av dette i tannbørsten sin.

Forøvrig har Duracell en tilsvarende løsning: http://www.technomain.com/2012/02/duracell-wireless-charging-card-duracell-introduces-super-slim-wireless-charging-card.html

 

Vi mangler bare noen som kan omsette den kjente teknologien til et brukervennlig produkt.

Lenke til kommentar

Trådløs lading har absolutt noe for seg, men da må det være i forbindelse med en standard.

 

Hvis hver dings har sin egen 'ladeplate' som dingsen må legges på/i nærheten av og som kun støtter den ene dingsen av kan man jo like gjerne bare plugge inn istedet.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Trådløs lading har absolutt noe for seg, men da må det være i forbindelse med en standard.

Tipper standardisering ikke vil skje i starten, men er noe som kommer senere.

Det har jo blitt en standard med micro-USB som ladeport, så det er håp om at det kommer.

Uansett så kan en slik teknologi lages ganske generisk. Det er enten induksjon (som en todelt transformator) som i tannbørster, eller mer høyfrekvente bølger som tas imot av en resonant antennekrets på litt avstand. Selve mottakeren i mobilen bør kunne dekke et stort register av feltstyrker som den omsetter til strøm.

 

Klarer man å samles om en teknologistandard som f.eks Homeplug, så er man i mål.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...