Gå til innhold

Sony-topp går til erkekonkurrenten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skjønner jeg Godt.. Jeg er snart på vei over selv! Begynner og bli sikkelig lei PSN ! Spesielt som en COD spiller!
Å? kva er problemet?

 

PSN er tregt, ikke mulighet for Cross Over chat, når man får en melding og vil lese den mens man "pauser" spillet tar det votter og vinter før man faktisk får leste den...

 

Spesielt på COD der lagger hele psn systemet hvis jeg multitasker.. jeg kan ikke joine en lobby mens jeg åpner en meny i systemet..

 

Jeg har vært en trofast Sony mann siden Ps men nå som vi er på vei mot 2013 bør SONY klare og få elementære ting på plass..

 

Hele strukturen er råtten, man skal ikke irritere seg over en konsoll den skal nytes..

 

Samt jeg føler ikke at Sony tar spesielt vare på sine brukere uten om USA.

 

informasjonen/support fra Sony er en Vits.

 

Men det jeg Elsker er Trophy systemet, enkle menyer, nettverks (online) backup, Kontrollen, God Of War.

Lenke til kommentar

Slik ingress og overskrift er skrevet høres det ut som om MS har snappet opp en nåværende Sony-topp.

 

ja, hehe... han her trøtte typen som presenterte ps3 for førstegang. passer fint i ms leiren...

Var egentlig et hint til Gamer at om man vet hvem personen er, og hvor han har jobbet, så vil de fleste lett se at dette er en overskrift som er piffet opp for at den skal virke mer spennende og generere mer klikk en den ellers ville ha gjort.

 

Om nettsider må bruke slike push-metoder bør de heller fokusere på å faktisk skrive interessant innhold.

Lenke til kommentar
Det skjønner jeg Godt.. Jeg er snart på vei over selv! Begynner og bli sikkelig lei PSN ! Spesielt som en COD spiller!
Å? kva er problemet?
PSN er tregt, ikke mulighet for Cross Over chat, når man får en melding og vil lese den mens man "pauser" spillet tar det votter og vinter før man faktisk får leste den...Spesielt på COD der lagger hele psn systemet hvis jeg multitasker.. jeg kan ikke joine en lobby mens jeg åpner en meny i systemet.. Jeg har vært en trofast Sony mann siden Ps men nå som vi er på vei mot 2013 bør SONY klare og få elementære ting på plass..Hele strukturen er råtten, man skal ikke irritere seg over en konsoll den skal nytes..Samt jeg føler ikke at Sony tar spesielt vare på sine brukere uten om USA.informasjonen/support fra Sony er en Vits.Men det jeg Elsker er Trophy systemet, enkle menyer, nettverks (online) backup, Kontrollen, God Of War.

 

aldri forstått poenget med crossover chat egentlig. i spill som cod har man da allerede headset og mic tilgjengelig. og når man spiller singel player spill som skyrim, så er det jo ikke meningen at man skal sitte og jatte om siste lørdags festen, mens mann spiller. har fått inntrykk av at de som skriker høyest om crosschat er de som skal gjøre allt annet enn å spille. men hvis det plager deg såpass mye. så er det bare å gå til innkjøp av en xbox med engang. de fleste i dag vet at crosschat aldri kommer til ps3 pga at systemet ikke er laget for det, og at det aldri har vært en elementær ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slik ingress og overskrift er skrevet høres det ut som om MS har snappet opp en nåværende Sony-topp.
ja, hehe... han her trøtte typen som presenterte ps3 for førstegang. passer fint i ms leiren...
Var egentlig et hint til Gamer at om man vet hvem personen er, og hvor han har jobbet, så vil de fleste lett se at dette er en overskrift som er piffet opp for at den skal virke mer spennende og generere mer klikk en den ellers ville ha gjort. Om nettsider må bruke slike push-metoder bør de heller fokusere på å faktisk skrive interessant innhold.

 

ja dem kunne like godt ha brukt "Microsoft har snappet opp Phil Harrison"... men uansett så har gamer heldigvis langt igjenn før de når høydene til se og hør '.itavisen.no'.. der tar det virkelig av.... hehe..

Lenke til kommentar
Slik ingress og overskrift er skrevet høres det ut som om MS har snappet opp en nåværende Sony-topp.
ja, hehe... han her trøtte typen som presenterte ps3 for førstegang. passer fint i ms leiren...
Var egentlig et hint til Gamer at om man vet hvem personen er, og hvor han har jobbet, så vil de fleste lett se at dette er en overskrift som er piffet opp for at den skal virke mer spennende og generere mer klikk en den ellers ville ha gjort. Om nettsider må bruke slike push-metoder bør de heller fokusere på å faktisk skrive interessant innhold.

 

ja dem kunne like godt ha brukt "Microsoft har snappet opp Phil Harrison"... men uansett så har gamer heldigvis langt igjenn før de når høydene til se og hør '.itavisen.no'.. der tar det virkelig av.... hehe..

Sant nok. Det er ikke bare i Norge, men er svært ofte man kan se slike overskrifter som er vinklet til å fremstille saken som noe annet enn det den er, eller at overskrift og ingress er så kryptiske at det er håpløst å danne seg et bilde av hva saken dreier seg om.

 

Da er det jo ekstra fint å vite at nett-surfere konstant ser etter noe å klikke på, stort sett er på en side i et sekund før de klikker seg videre om det ikke er interessant.

 

En bedre overskrift og ingress hadde vært om de hadde skrevet noe mer konkret om HVA han skal gjøre, eller hvilken rolle han kommer til å ha, for MS og Xbox. Det er det som er interessant, ikke å skape assosiasjoner mellom to konkurrenter som nesten hyler etter en undskyldning for å skape en flamewar. 50% av en ellers kort artikkel handler jo om hans rolle hos Sony som var for ca 3 år siden, så kan kanskje ikke være all verdens uansett? Noen enkle klikk da.

Lenke til kommentar

Vil ikke crosschat føre til at man kan chatte med hverandre uten at andre hører det i free-for-all-kamper slik at noen kan samarbeide, samme i f.eks team battle om flertallet av en klan havner på et team, mens en på det andre laget?

 

hele poenget er jo å være i et lag, legge til de man spiller med, dette gjøres i spillet. så blir snakken kun for det laget og de hører ikke 'free for all'. hvis ikke det er en mulighet så kan man 'mute' mot spillere... men som sakt hvis man ikke er fornøyd så kjøp en xbox er ingenting i veien med å ha xbox og ps3 samtidig. det er både pros og cons med begge systemene. som man sa før i tiden noen liker dattera noen liker mora, andre tar begge to, hahahaha...

Lenke til kommentar

Vil ikke crosschat føre til at man kan chatte med hverandre uten at andre hører det i free-for-all-kamper slik at noen kan samarbeide, samme i f.eks team battle om flertallet av en klan havner på et team, mens en på det andre laget?

 

hele poenget er jo å være i et lag, legge til de man spiller med, dette gjøres i spillet. så blir snakken kun for det laget og de hører ikke 'free for all'. hvis ikke det er en mulighet så kan man 'mute' mot spillere... men som sakt hvis man ikke er fornøyd så kjøp en xbox er ingenting i veien med å ha xbox og ps3 samtidig. det er både pros og cons med begge systemene. som man sa før i tiden noen liker dattera noen liker mora, andre tar begge to, hahahaha...

Jeg mente at det kunne føre til juks med crossover chat om det var tilfellet. Altså om man kan gjøre slik at kun de man har i crossover chat kan høre hverandre og ikke alle andre på laget eller de andre som spiller i free-for-all.

 

Hadde Live Gold, men etter vi kjøpte PS3 og Wii så har vi droppet Live Gold, og testet aldri chattefunksjonene når jeg hadde det. Greit nok at det virker mer gjennomført enn PSN, men ikke så mye at jeg gidder å betale for noe jeg får gratis på PSN, dessuten er det flere som spiller her, så i steden for å i tillegg måtte betale for flere Live Gold kjøpes spill vi spiller online på PS3 og bruker 360 hovedsaklig til eksklusiver.

 

Vet det er veldig mange pros og cons på alle konsollene ja.

Lenke til kommentar
Det skjønner jeg Godt.. Jeg er snart på vei over selv! Begynner og bli sikkelig lei PSN ! Spesielt som en COD spiller!
Å? kva er problemet?
PSN er tregt, ikke mulighet for Cross Over chat, når man får en melding og vil lese den mens man "pauser" spillet tar det votter og vinter før man faktisk får leste den...Spesielt på COD der lagger hele psn systemet hvis jeg multitasker.. jeg kan ikke joine en lobby mens jeg åpner en meny i systemet.. Jeg har vært en trofast Sony mann siden Ps men nå som vi er på vei mot 2013 bør SONY klare og få elementære ting på plass..Hele strukturen er råtten, man skal ikke irritere seg over en konsoll den skal nytes..Samt jeg føler ikke at Sony tar spesielt vare på sine brukere uten om USA.informasjonen/support fra Sony er en Vits.Men det jeg Elsker er Trophy systemet, enkle menyer, nettverks (online) backup, Kontrollen, God Of War.
aldri forstått poenget med crossover chat egentlig. i spill som cod har man da allerede headset og mic tilgjengelig. og når man spiller singel player spill som skyrim, så er det jo ikke meningen at man skal sitte og jatte om siste lørdags festen, mens mann spiller. har fått inntrykk av at de som skriker høyest om crosschat er de som skal gjøre allt annet enn å spille. men hvis det plager deg såpass mye. så er det bare å gå til innkjøp av en xbox med engang. de fleste i dag vet at crosschat aldri kommer til ps3 pga at systemet ikke er laget for det, og at det aldri har vært en elementær ting.

 

Ikke alle mine venner spiller cod.. og når jeg flyttet fra hjembyen min er det en flott måte og holde kontakten på! Ergo: Alle må ikke spille samme spill for at vi kan ha det alright online!

 

Men har kjøpt Xbox ja ! :D Trenger bare en koverter så jeg kan bruke PS3 kontrollen!

Endret av RoyalGard
Lenke til kommentar

Ikke alle mine venner spiller cod.. og når jeg flyttet fra hjembyen min er det en flott måte og holde kontakten på! Ergo: Alle må ikke spille samme spill for at vi kan ha det alright online!

 

Men har kjøpt Xbox ja ! :D Trenger bare en koverter så jeg kan bruke PS3 kontrollen!

Mens du spiller enspiller eller flerspiller-spill som de ikke deltar i?

 

Om jeg virkelig skulle snakket med noen mens jeg spilte som ikke deltok i samme spill, hadde jeg bare hatt laptopen foran meg. Mange som ikke har PS3 eller 360, mange som ikke har konsoller en gang, alle har derimot PC (med Hangout eller Skype tilgjengelig). Merkelig at ikke PS3 har fått noe Skype-lignende til PS3 enda, det er jo en app til PSP-en, da vil man kunne chatte med alle venner som har Skype, og ikke kun de som har PS3.

 

Synes kontrollen er en av de punktene 360 gjør det bedre på, mange som har spilt begge konsoller over en viss tid jeg kjenner er også av den oppfatningen, så kan hende du forandrer mening etter du har spilt litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke alle mine venner spiller cod.. og når jeg flyttet fra hjembyen min er det en flott måte og holde kontakten på! Ergo: Alle må ikke spille samme spill for at vi kan ha det alright online!Men har kjøpt Xbox ja ! :D Trenger bare en koverter så jeg kan bruke PS3 kontrollen!
Mens du spiller enspiller eller flerspiller-spill som de ikke deltar i?Om jeg virkelig skulle snakket med noen mens jeg spilte som ikke deltok i samme spill, hadde jeg bare hatt laptopen foran meg. Mange som ikke har PS3 eller 360, mange som ikke har konsoller en gang, alle har derimot PC (med Hangout eller Skype tilgjengelig). Merkelig at ikke PS3 har fått noe Skype-lignende til PS3 enda, det er jo en app til PSP-en, da vil man kunne chatte med alle venner som har Skype, og ikke kun de som har PS3.Synes kontrollen er en av de punktene 360 gjør det bedre på, mange som har spilt begge konsoller over en viss tid jeg kjenner er også av den oppfatningen, så kan hende du forandrer mening etter du har spilt litt.

 

Ja, jeg skal nok prøve den, den er massiv (ler) siden jeg er vant til Ps3 kontroll med "Stick"s" ved siden av hverandre.. :)

 

Men det med en skype liggnende tjeneste hadde absolutt gjort en del brukere fornøyd.. ;)

 

Jeg er en type gamer som liker og prate og bli kjent med folk online, samt på en fredag/lørdags kveld er det morro og henge med kompiser online uavhening av hvilket spill vi ønsker og spille :) MP eller SP :) Men jeg likte den Skype løsningen, er ingen skypebruker men bør vel sjekke ut mulighetene..

 

Btw: Er det noe spesiell grunn til at det går via PSP men ikke PS3 ? Høres helt absurd ut? :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal nok prøve den, den er massiv (ler) siden jeg er vant til Ps3 kontroll med "Stick"s" ved siden av hverandre.. :)

 

Men det med en skype liggnende tjeneste hadde absolutt gjort en del brukere fornøyd.. ;)

 

Jeg er en type gamer som liker og prate og bli kjent med folk online, samt på en fredag/lørdags kveld er det morro og henge med kompiser online uavhening av hvilket spill vi ønsker og spille :) MP eller SP :) Men jeg likte den Skype løsningen, er ingen skypebruker men bør vel sjekke ut mulighetene..

 

Btw: Er det noe spesiell grunn til at det går via PSP men ikke PS3 ? Høres helt absurd ut? :p

Massiv? Oo Da kan du umulig ha hatt den første Xbox-en med den første varianten av kontrollen :p

 

Sånn sett kan man snakke og bli kjent med andre man sammen med online. Ikke alle spill som gir muligheten til dette. I Jurney dukker det visst ofte opp andre som spiller online ved siden av deg, uten at du har mulighet til å chatte, tekste eller i det heletatt få vite hvem de er.

 

Aner ikke. Det er lenge siden den muligheten kom til PSP, lenge før MS kjøpte opp Skype, så det har nok aldri ligget i kortene. Litt rart i og med at PS3 alltid er koblet opp mot nettet, mens PSP-en drar jeg med meg og har aldri hatt PSP med mobilt bredbånd (gjelder sikkert mange dette). I og med at MS sitter på Skype nå vet jeg ikke hvordan det ser ut for hverken Linux, Mac OS, PSP, og andre som ønsker å benytte seg av tjenesten fremover, Skype benytter seg forsåvidt også av en egen og låst protokoll, så er nok ikke bare å legge den til. Det dukker stadig opp spekulasjoner om Skype vil dukke opp i PS3 eller Xbox 360 (spesielt i og med at MS eier Skype, og det kunne vært en god markedsføring).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...