Gå til innhold

Vi skal finne Norges beste i Soulcalibur V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kun Xbox? Det var på kanten til ufint.
Turneringer pleier å spilles på 360 pga problemer med bluetooth tilkoblingen til PS3-stikkene. Men det er jo ikke et problem i de innledende rundene. Dessuten er jo Xbox-kontrollen helt jævlig å spille slåssespill med.

 

Uhm...plugger min stikke inn i USB, så det med bluetooth er vell urelevant for den?

Lenke til kommentar

Det ble litt frem og tilbake i går etter at vi fant ut at Namco Bandai hadde feilinformert oss. Europafinalen foregår på PlayStation 3, ikke Xbox 360 slik vi først ble fortalt. Men nå har vi bestemt å gjennomføre Xbox 360-kvalifisering hos oss som først planlagt, etter en dialog med vår samarbeidspartner Round1KO.

 

http://www.gamersparadise.no/artikler/finalen_i_soulcalibur_v_spilles_p--_ps3/106393

Lenke til kommentar

Vent, så man må ha en xbox 360 for å kvalifisere seg til en turnering som foregår på PS3? Ta heller å finn den beste for hver konsoll, og sett de opp mot hverandre i en offline match, eller finn en måte for den ene til å låne den andre konsollen, og så send denne personen nedover. Det virker mye enklere å organisere ett enkelt konsollbytte for en enkelt person, enn at samtlige PS3 spillere skal måtte enten kjøpe seg en 360, stikke til en kompis som har spillet på 360 (om man kjenner noen), eller la være å bli med.

 

Problemet med kontrollere er en ikke-sak, med tanke på at tilnærmet alle som seriøst forsøker å vinne en slik turnering har en arcade stick, og disse kobles som regel til via USB.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Vent, så man må ha en xbox 360 for å kvalifisere seg til en turnering som foregår på PS3?

 

(...)

 

Problemet med kontrollere er en ikke-sak, med tanke på at tilnærmet alle som seriøst forsøker å vinne en slik turnering har en arcade stick, og disse kobles som regel til via USB.

Premisset for den norske kvalifiseringen har ikke endret seg. De som meldte seg på for å spille på Xbox 360 skal fortsatt spille på Xbox 360 i vår kvalifisering. Dersom det stemmer at de beste uansett bruker en universal USB-arkadestikke, så kan man vel bare ta med den til finalen i London? Beklager hvis jeg har misforstått deg her, men jeg får nesten inntrykk av at du argumenterer mot deg selv.

 

Offlineturnering var ikke et alternativ for oss, siden vi ønsket å nå ut bredt. Xbox 360 er den plattformen Round1KO.com (på vegne av slåssespill-miljøet i Norge) anbefalte oss å bruke til dette.

Lenke til kommentar

Jeg snakket egentlig ikke om en offline-turnering. Jeg mente at man satte opp to individuelle online-turneringer, én for PSN-brukere og én for Xbox Live brukere. Etter at den beste fra begge konsoller er kåret, kunne man ha ordnet én enkelt offline kamp for å avgjøre hvem som er den endelige vinneren av den norske kvalifiseringen.

 

På denne måten stenger dere ikke ute de personene som ikke har en Xbox 360, ikke har spillet på X30 men i stedet til PS3, eller ikke har tilgang på en X360 i det hele tatt.

 

 

Det med arkadestikken var bare en liten apropos, med tanke på at dere nevnte noe om bluetooth-lag. Det er ikke en del av argumentet for en todelt kvalifisering. På en måte kortet du bort (med (...)) den viktigste delen av innlegget mitt :p.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Premisset for den norske kvalifiseringen har ikke endret seg. De som meldte seg på for å spille på Xbox 360 skal fortsatt spille på Xbox 360 i vår kvalifisering. Dersom det stemmer at de beste uansett bruker en universal USB-arkadestikke, så kan man vel bare ta med den til finalen i London? Beklager hvis jeg har misforstått deg her, men jeg får nesten inntrykk av at du argumenterer mot deg selv.

 

Offlineturnering var ikke et alternativ for oss, siden vi ønsket å nå ut bredt. Xbox 360 er den plattformen Round1KO.com (på vegne av slåssespill-miljøet i Norge) anbefalte oss å bruke til dette.

 

Det er jo umulig å finne norges beste med mindre dere har en turnering på begge maskinene,

hva med de som ikke har X360,

men som egentlig rundjuler alle X360 folka,

eller noe i den dur,

dere vil faktisk minske sjansen for at norge stikker avgårde med en bra plassering!

 

Det er rett og slett løgn å si at dere skal finne norges beste i SCV,

dere skal finne norges beste som har X360 / kjenner noen som har en X360!

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Jeg snakket egentlig ikke om en offline-turnering. Jeg mente at man satte opp to individuelle online-turneringer, én for PSN-brukere og én for Xbox Live brukere. Etter at den beste fra begge konsoller er kåret, kunne man ha ordnet én enkelt offline kamp for å avgjøre hvem som er den endelige vinneren av den norske kvalifiseringen.

 

På denne måten stenger dere ikke ute de personene som ikke har en Xbox 360, ikke har spillet på X30 men i stedet til PS3, eller ikke har tilgang på en X360 i det hele tatt.

 

 

Det med arkadestikken var bare en liten apropos, med tanke på at dere nevnte noe om bluetooth-lag. Det er ikke en del av argumentet for en todelt kvalifisering. På en måte kortet du bort (med (...)) den viktigste delen av innlegget mitt :p.

Vi hadde dessverre ikke mulighet til å gjennomføre en offline-finale i Norge. Vi endte opp med Xbox 360 fordi Namco Bandai signaliserte at dette var finaleplattformen, pluss at Round1KO kom med sterke anbefalinger om å bruke den.

 

Kan ikke huske å ha nevnt noe om Bluetooth-forsinkelse.

 

Det er jo umulig å finne norges beste med mindre dere har en turnering på begge maskinene,

hva med de som ikke har X360,

men som egentlig rundjuler alle X360 folka,

eller noe i den dur,

dere vil faktisk minske sjansen for at norge stikker avgårde med en bra plassering!

 

Det er rett og slett løgn å si at dere skal finne norges beste i SCV,

dere skal finne norges beste som har X360 / kjenner noen som har en X360!

Du har selvsagt rett at det sikkert finnes PlayStation 3-spillere som er bedre enn den som vinner Xbox 360-turneringen i Norge, og sånn sett kan vi presisere dette. På den andre siden er det slettes ikke uvanlig at det arrangeres NM på én plattform. Og jeg er ganske sikker på at dersom noen vet at de er veldig gode, så klarer de helt sikkert å skaffe til veie en Xbox 360 for denne anledningen.

 

Når det er sagt er dette veldig gode tilbakemeldinger å ta med seg videre i arbeidet med Gamer's Paradise. Mange takk for engasjementet! :-)

Lenke til kommentar

Du har selvsagt rett at det sikkert finnes PlayStation 3-spillere som er bedre enn den som vinner Xbox 360-turneringen i Norge, og sånn sett kan vi presisere dette. På den andre siden er det slettes ikke uvanlig at det arrangeres NM på én plattform. Og jeg er ganske sikker på at dersom noen vet at de er veldig gode, så klarer de helt sikkert å skaffe til veie en Xbox 360 for denne anledningen.

 

Når det er sagt er dette veldig gode tilbakemeldinger å ta med seg videre i arbeidet med Gamer's Paradise. Mange takk for engasjementet! :-)

 

Og hvem gidder å kjøpe seg en X360 for en turnering de kanskje kan vinne?

 

SCV har tross alt bare vært ute i et par uker når turneringen begynner. :p

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Og hvem gidder å kjøpe seg en X360 for en turnering de kanskje kan vinne?

SCV har tross alt bare vært ute i et par uker når turneringen begynner. :p

Jeg mente ikke at man skulle kjøpe, men kanskje låne seg en.

 

Det var jo det jeg sa i forrige posten min

"De som har X360 eller kjenner noen som har en X360." :p

 

Okapi: Tror det heller er fordi den europeiske finalen er på PS3,

mens den norske kvalifiseringen er på X360,

snakk om å drite seg loddrett ut,

og ikke kom med unnskyldninger at dere fikk feil info i starten,

da kan dere bare endre konkurransen ved å ha kvalik på PS3 i tillegg til X360,

burde ikke være vanskelig? ;)

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...