Gå til innhold

Slik skal Sony slå Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det VM i spirrivipp-grining?spaaar meg. Les deg opp på komprimering, deretter kan du kanskje whine. Ikke før? Og vis du har, så synes ihvertfall jeg at du kunne vurdert å dele infoen.btw: @zpeed

 

Og du kan vel kanskje lære å klikke på rett knapp og hva "whine" faktisk er

Du høres ut some en sony fan..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony - av alle ! Eier de ikke virkelighetsoppfatning ?

Er leeeenge siden jeg så i den retingen til noe somhelst !

Siden den gangen jeg fikk en minnepinne med rootkit, eller siden jeg fjernet SecuROM på en haug maskiner. Alt skal kjøpes av Sony - du skal ikke få dele ei fil med morra di engang. Og nå, rett etter en skandalepromosjon som vel bare MÅ ha satt dype spor i en antatt kundemasse, trur de at de skal få kunder ?

DA må folk bare være dumme !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

er det VM i spirrivipp-grining?spaaar meg. Les deg opp på komprimering, deretter kan du kanskje whine. Ikke før? Og vis du har, så synes ihvertfall jeg at du kunne vurdert å dele infoen.btw: @zpeed

 

Og du kan vel kanskje lære å klikke på rett knapp og hva "whine" faktisk er

Du høres ut some en sony fan..

 

Fant den nå. Litt morsomt at du tilogmed klarer og grine om det.. ^^

Men uansett. Jeg er ikke noe sony fan i det hele tatt. Bryr meg lite om navn, leser meg heller opp på det aktuelle produktet. Men hvem bryr seg om hva jeg er tilhenger av uansett? ;)

 

Poengterte bare at du tilsynelatende ikke har noe grunnlag for den påstanden. Så dermed, Stfu

Lenke til kommentar

Er også skeptisk til komprimeringen...

 

AAC+ 48kbit er jo flott for mobile platformer som mobiltelefon med bare EDGE dekning...

 

Men ikke sjans om at ACC+ 48k slår ut Ogg Vorbis q9 med 320k (spotify)...

AAC+ ser ut til å være sammenlignet med maksimalt 160K mp3...

Men det er vanskelig å sammenligne siden hver codec komprimerer på helt forskjellige måter.. 48k mp3 høres ut som en surklette vaskemaskin i mine ører...

mens 230k vorbis er svært vanskelig å skille fra flac...

 

Dette tror jeg blir enda en av disse, god ide, men for seint ute = slår ikke ann...

(face vs g+, ol)

Endret av Xkraft
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gode grunner til å hoppe over dette ja :

 

*49Kr for tilgang til "radiokanaler" , får det jo gratis direkte via nettet eller den gamle Fm radioen.

*89Kr for en dårligere tjeneste enn Spotify både kvalitetsmessig (Ikke orb vorbis etc) og brukermessig (ikke støtte per dags dato for avspilling offline feks).

*Sony sin lange og stygge Drm historie, rootkits og mye mye mer. Tar rett og slett ikke risikoen for at Sony sørger for litt ekstra info om meg..

 

Noen gode sider dog :

*Ser ut som det blir tilgang til svært mange gode sanger.

*Konkurranse med Spotify : Kan bety bedre vilkår for musikerne og oss forbrukerne.

*Skal være enkelt tilgjengelig uavhengig av hardware man sitter på siden deler av tjenesten vil være browser integrert.

 

Siden Sony støtter SOPA og andre morsomme lovforandringer som direkte påvirker oss forbrukere har jeg satt ned foten til selskapet inntill det blir litt forandringer der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

MP3 48kbit/s??? er det noe jeg har gått glipp av her, kan til nød høre på MP3 i 128kbit/s om det er bare for å ha noe bakgrunnstøy...er det noe jeg blander sammen nå, trodde ikke 48 kbit/s var i bruk engang?

Ser at AAC+ skal tilsvare MP3 128kbit/s men man er enda nede på et nivå hvor musikken høres flat og anstrengt ut, svært lite luft og dynamikk å spore.

Men nå har det vel vært undersøkelser som viser at ungdom idag faktisk foretrekker den komprimerte lyden som MP3 gir ved 128 kbit/s så det er vel det markedet de sikter seg inn på.

Lenke til kommentar
er det VM i spirrivipp-grining?spaaar meg. Les deg opp på komprimering, deretter kan du kanskje whine. Ikke før? Og vis du har, så synes ihvertfall jeg at du kunne vurdert å dele infoen.btw: @zpeed
Og du kan vel kanskje lære å klikke på rett knapp og hva "whine" faktisk erDu høres ut some en sony fan..
Fant den nå. Litt morsomt at du tilogmed klarer og grine om det.. ^^Men uansett. Jeg er ikke noe sony fan i det hele tatt. Bryr meg lite om navn, leser meg heller opp på det aktuelle produktet. Men hvem bryr seg om hva jeg er tilhenger av uansett? ;) Poengterte bare at du tilsynelatende ikke har noe grunnlag for den påstanden. Så dermed, Stfu

 

Er nok du som griner om det, om du ikke har noe fornuftig å si så kan du vel la være å sie noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Nei dette virket svakt og lite gunstig for brukerne.

som premium kunde hos spotify får man jo både spilt musikken offline og kan velge bedre lydkvalitet (lavere komprimering) så det gjør virkelig Spotify til mitt valg.

 

Hvilken frihet er det i å IKKE kunne velge selv hvilken artist eller låter som skal avspilles? Sonys løsning er jo i realiteten bare en online-betal-radio som lar deg spole forbi drittmusikken. Virkelig svakt av Sony og det viser nok en gang at Sony mangler respekt for sine kunder. Root-kit episoden glemmes nok ikke så lett......

Endret av mrs.robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...