Gå til innhold

Rara.com skal ta rotta på Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva av musikkmateriale mangler på de siste 5 millioner av låtutvalget?

Mangler en god porsjon mainstream-musikk i denne tjenesten da?

 

fra artikkelen:

Katalogen til Rara.com er ved lansering 10 millioner låter. WiMP har derimot 13 millioner låter, mens Spotify nylig annonserte at de hadde 15 millioner låter i sin katalog.
Lenke til kommentar

Uaktuelt å bruke web-basert musikkstreaming. Har testet beat.no, som jeg syns er en vanvittig upraktisk tjeneste.

 

Dessuten så holder ikke 256kbit/s for min del. Er uaktuelt å betale for streaming igjen før de tilbyr lossless. Kunne godt gjerne ha betalt mer enn de 99kr i måneden om det ble tilbudt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skummel? Det høres ut som mobilen.no er på Spotify og Wimp sin side, mot denne nye konkurrenten. Personlig har jeg ikke noe særlig til overs for hverken Spotify eller Wimp, så hos meg er det over hodet ikke noe skummelt med en ny konkurrent.

 

At de bruker web-basert grensesnitt er grensebrytende, bokstavelig talt. Det betyr at folk som benytter uvanlige OS slipper å måtte vente på at klienten blir portet til akkurat deres OS. Det gjelder både telefoner, fjøler og EDB-maskiner i både mer og mindre flyttbart format. Det gir god tilgjengelighet for alle helt fra starten av. Offline-funksjonen bidrar også til økt tilgjengelighet. Velkommen inn i konkurransen Rara! :thumbup:

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes dette ser svært spennende ut! Selv er jeg åpen for alle alternativer til WiMP og Spotify. Synes Android appene til begge tjeneste er to store katastrofer. Ustabil syncing og elendig brukergrensesnitt. Gruer meg nesten til hver gang jeg skal spille musikk på telefonen min med Spotify... Rara.com sin Android app ser ganske så snedig ut, så dette ser jeg fram til prøve.

 

At det er web-basert er både fordeler og ulemper slik jeg ser det, men mest fordeler. Kommer de med en Google Chrome "app", og gjør det mulig å lagre musikk offline i nettleseren på en PC, så er det et fullverdig - og et bedre - alternativ til WiMP og Spotify i mine øyne.

 

Håper streaming tjenester får større API muligheter. Slik at utviklere kan lage flotte og praktiske musikkspillere som kobles opp mot f.eks. Spotify sin musikkdatabase. Det ville tatt streaming til nye høyder.

Endret av JohhnyD
Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg bytte fra Spotify? For min del så har alle andre tenester tapt, da jeg har brukt Spotify siden mann måtte ha kode for å bruke det.

Kommer du til å bruke samme bilen resten av livet?

 

Verden går videre selv om du stopper. En eller annen gang vil du nok oppgradere fra Spotify, ikke nødvendigvis til Rara, men det er litt "teit" å si bastant at du vil leve med Spotify i gode og onde dager, til døden skiller dere av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En venn av prøvde Rara, og var meget misfornøyd med utvalget. Manglet mange av de store artistene som f.eks. Coldplay.

Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

 

Uansett forblir jeg nok hos Spotify en stund til. Mulig Google Music, når det kommer, blir erstatningen. Bare kiipt at du ikke kan installere Google Music til Android over Android Market i norge enda.

Lenke til kommentar

Erstatte CD? Er de fulle? 100, eller 256kbit/s er milevis fra CD lyd. Samt CD spilleren min sliter voldsomt med HTTP adresser som kildematriale. Tviler også på at forsterkeren som støtter internett radioer osv greier å bruke HTTP'en dems..

 

Nahh dette er for de som kun vil ha det enkelt og som lydkvaliteten ikke betyr så mye, så å konkurrere mot CD kan de ikke, ei heller mot wimp/spotify da disse tilbyr egenskaper rara ikke gjør. Men men.. Som Sim1 sier så er all konkurranse bra..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

siden min spotify er bannet, betalte for 3 måneder nå, billig var det. Jeg synes det var uvant, men tror jeg lett kan venne meg til det her. Radioen var langt bedre enn spotify sin, ihvertfall!

Synes derimot det var utrolig lite rap der, så langt. Noe kjipt for min del.

Lenke til kommentar

ikke offline? vel faq'en sier noe annet:

 

How will I play my music if I'm not connected to the internet?

rara.com automatically stores the music you are playing on your phone?s memory card as you play each track. This is known as ?caching?. Any songs that you have played will be cached on your phone, available for you to enjoy even if you are not connected.

 

To do this:

 

1.Display the song or songs that you want to download.

2.Press and hold the track name. A menu is displayed.

3.Select either Download song (Store track offline) to save an individual song offline. Alternatively you can select Download all songs (Store all offline) to save each track in the current list.

When a track is played it is automatically stored on your mobile device for offline use. The following three tracks in the queue will also be stored. Tracks that have been stored offline are indicated with a blue play icon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...