Gå til innhold

Skal printe stor OLED-skjerm på få minutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir rimelig imponerende om kvaliteten er bedre enn standard Lcd / oled skjermer og man får produsert med en lav feilratio.Siden dette er en ny teknologi er det vanskelig å vite hvor bra det blir før det er ute i bruk, men kan se for meg at dette kan fungere svært bra faktisk.

 

Det vil jo bli utrolig populært selv om kvaliteten ikke er like bra som vanlig lcd, siden de vil bli utrolig billig å produsere. Men vi får vel håpe at det blir god kvalitet og lav feilrate på det også, kanskje man om noen år kan skrive ut en ny 50" til å ha på rommet for et par hundre kroner :)

Lenke til kommentar

Nåja, det koster i dag godt over 200 kr for å skrive ut foto på papir med ca 50 tommer diagonal. Jeg regner ikke med denne teknologien blir like billig som å skrive ut stillbilder på papir. I tillegg skal man jo ha noe elektronikk for å drive panelet. Selv med OLED regner jeg med et strømforbruk på godt over 50 Watt, pluss at man skal ha en del signalinnganger, prosessor for å drive diverse nettbaserte filmtjenester, fremvising, opptaksfunksjon, høyttaler osv.

 

Prisene vil nok falle til under dagens LCD-TV priser, men "et par hundrelapper" blir nok å tro litt for mye på julenissen.

Lenke til kommentar

Kanskje aldri. De er neppe interessert i å selge slike skrivere i det hele tatt. Det er utskriftene de vil selge.

 

Hvis de kommer i salg for hvermansen så tviler jeg på det skjer de nærmeste 20 årene og når/hvis det skjer så vil sikkert skriveren koste minst 10 ganger så mye som det skjermarealet vanlige forbrukere normalt vil skrive ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...