Gå til innhold

Apple HDTV på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LCD-TV'er altså? Det er jo nesten som å reise tilbake i tid... Men det blir vel presentert som "TV reinvented" eller noe i den dur, og store ord om hvor godt dette funker med Airplay og at du kan bruke din iphone eller ipad som fjernkontroll, og selvsagt uten støtte for DLNA men heller Apples egen standard. Og gledeshylene når erektisk nivå flere måneder i forveien selv om ingen har peiling på specs eller design.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Regner nå med det blir LED-skjermer. Men er litt usikker på hvor mye jeg er villig til å betale ekstra for å få integrert Apple TV, iCloud, og stort utvalg av filmer/TV-serier på iTunes Store. Hvis all media blir tilgjengelig på alle mine enheter og jeg kan streame musikk og film direkte fra tlf vil jeg tro jeg er villig til å investere 2-3 tusen ekstra gitt at bildekvaliteten og annen teknologi ikke skuffer. DLNA bryr jeg meg døyten om, PS3 gjør den jobben for meg.

Lenke til kommentar

Wirrumsen: Nå er faktisk verden kommet så langt at tekniske spesifikasjoner ikke lengre er det viktigste for om et produkt lykkes eller ikke. Faktisk er Apple et av de første, om ikke det eneste selskapet som pr. i dag har klart å lykkes uten å bruke siste skrik av dyr teknologi i sine produkter.

 

Med et økosystem som er så velfungerende som Apple's, vil produktets bruksverdi uansett være høy, til tross for at det ikke har siste skrik av hardware. En Iphone 3gs går i dag for 2900,- kroner, kjører IOS5 og har mange år igjen å leve..DET sier meg at hardware ikke betyr alt.

 

Et fjernsyn fra Apple kommer til å ta verden med storm. Ikke nødvendigvis for at bildet er så brilliant - men fordi det garantert samhandler med Apple's økosystem og bidrar til at våre tekniske gjenstander snakker samme språk. Og var det noe Jobs skjønte, så var det at DET var viktigere enn antal pixler og ghz.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis man har masse apple produkter fra før, så kanskje..

Ellers så tviler jeg på at Apple sin tv vil bringe med seg noe spesielt fancy.

Hvis man ser Apple sine dataskjermer så er de fine å se på, brukervennlige osv, mens høyst middelmådig når det kommer til kvalitet og ytelse.

Dessuten så vil de sannsynligvis ikke bli billig, ettersom Apple vil sikkert ha sin sedvanlige "super avanse"

Lenke til kommentar

dette blir sikkert bra :) regner med man må aktivere tven via itunes, også må du kjøpe tilgang til kanaler via itunes, altså for å se nrk så må du betale ekstra på itunes :) tipper den også kommer med 4-5 displayport tilkoblinger (slik at man kan koble til imac'en man har fra før av) og en enkelt nettverksport også må du kjøpe merkelige omformere for å få standarder som hdmi inn på tven

  • Liker 1
Lenke til kommentar

50" maks?? Vel, markedet er vel større i den lavere enden av størrelses skalaen, men alikevel..

 

Knekt tv-koden, neppe, men det blir nok promotert som det. Og fler på markedet er alltid bedre for alle. Så, kom gjerne, svi av enormt med peng, dytt markedet fremover (noe jeg tipper de ikke gjør, men hey..) og gi oss lavere priser på alle tv'er..

 

Dog jeg frykter det andre skriver her: Dyrt og middelmådig i lekker innpakning (som de fleste andre Apple produkter) med et idiot sikkert klumsete bruker grensesnitt..

 

Nei, jeg er ingen Apple fan, heller ikke en som hater Apple fordi de er Apple. Jeg liker bare ikke å bli låst når jeg kjøper et produkt fra dem.

Lenke til kommentar

Knekt tv-koden, neppe, men det blir nok promotert som det.

Det menes nok at de har knekt koden for at Apple med sin strategi skal kunne gå inn i TV-markedet med et produkt som gjør at de skiller seg nok ut på Apple sin måte til å kunne slå an. Ikke at de har funnet det perfekte produktet som alle burde følge etter.

 

Jeg er i stor grad enig med Steve Jobs når han sa: "The problem is that the cable companies have refused to move towards an a-la-carte offering, even though there is a clear demand for it." Åpent eller ikke, vi trenger noen med like stor slagkraft som Apple til å gjøre noe med det. Bruker allerede flere tusen i året på parabol-TV, et budsjett som ville holdt lenge til et a la carte abonnement.

Lenke til kommentar

LCD-TV'er altså? Det er jo nesten som å reise tilbake i tid... Men det blir vel presentert som "TV reinvented" eller noe i den dur, og store ord om hvor godt dette funker med Airplay og at du kan bruke din iphone eller ipad som fjernkontroll, og selvsagt uten støtte for DLNA men heller Apples egen standard. Og gledeshylene når erektisk nivå flere måneder i forveien selv om ingen har peiling på specs eller design.

Eh, jeg vet ikke hva du har men jeg har en LCD-TV. "LED-TV-er" er fortsatt LCD-TVer, men i motsetning til forrige generasjoner brukes LED til bakbelysning, noe som gir flere fordeler. Men det er fortsatt LCD-TVer selv om butikkene kaller det LED-TV som om det skulle være noe annet.

Lenke til kommentar

Knekt tv-koden, neppe, men det blir nok promotert som det.

Det menes nok at de har knekt koden for at Apple med sin strategi skal kunne gå inn i TV-markedet med et produkt som gjør at de skiller seg nok ut på Apple sin måte til å kunne slå an. Ikke at de har funnet det perfekte produktet som alle burde følge etter.

 

Jeg er i stor grad enig med Steve Jobs når han sa: "The problem is that the cable companies have refused to move towards an a-la-carte offering, even though there is a clear demand for it." Åpent eller ikke, vi trenger noen med like stor slagkraft som Apple til å gjøre noe med det. Bruker allerede flere tusen i året på parabol-TV, et budsjett som ville holdt lenge til et a la carte abonnement.

 

Skipp parabolen, kjøp TVserier og filmer. Da får man mye av a la carten du etterspør, og det er noe jeg anbefaler alle. Tv-sendinger er avleggs :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, jeg vet ikke hva du har men jeg har en LCD-TV. "LED-TV-er" er fortsatt LCD-TVer, men i motsetning til forrige generasjoner brukes LED til bakbelysning, noe som gir flere fordeler. Men det er fortsatt LCD-TVer selv om butikkene kaller det LED-TV som om det skulle være noe annet.

 

Ok, beklager den. Men man har jo mer eller mindre valgt å identifisere "tradisjonelle" LCD-TV'er som LCD og de tynnere og mer "moderne" som LED.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...