Gå til innhold

iPhone 4 er fremdeles bestselgeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det rasker jo ikke over at iPhone selger mer enn alt annet, men det blir jo litt feil å sammenligne et en telefon med et operativsystem på den måten. iPhone 4 er mer brukt enn en vilkårlig Android-telefon, men Android som sådann er mer brukt enn iOS. Det er vel igrunnen akkurat som forventet. Hadde det vært tredve iOS-telefoner over hele prisspekteret på markedet hadde vel situasjonen sett annerledes ut.

Lenke til kommentar

Det rasker jo ikke over at iPhone selger mer enn alt annet, men det blir jo litt feil å sammenligne et en telefon med et operativsystem på den måten. iPhone 4 er mer brukt enn en vilkårlig Android-telefon, men Android som sådann er mer brukt enn iOS. Det er vel igrunnen akkurat som forventet. Hadde det vært tredve iOS-telefoner over hele prisspekteret på markedet hadde vel situasjonen sett annerledes ut.

Helt korrekt! Man bør heller se hvilket OS som selger mest og ikke bare hvilken modell som selger mest. iOS har 2-3 telefoner mens Android har et 50-talls telefoner på markedet. Selvsagt vil Apple ha den "mestselgende" modellen siden de jo bare har et fåtalls modeller.

Lenke til kommentar

Tenk om galaxy-familien hadde plutselig hadde vært de eneste androidmobilene på markedet akkuratt NÅ. Folk ville nok sett en 5-dobbling i salg.

 

Jeg har sagt det mange ganger før; en smartmobil som er bedre enn iPhone på nesten samtlige punkter vil alikevel kun selge en brøkdel. Se forklaring ved å trykke på signaturen min.

Lenke til kommentar

Klar tale, Android selger mest. Operativsystemet til Android faller tydeligvis best i smak hos folket. 8 av 10 er androidbaserte telefoner.

Her ser man bare hvor tydelig det er å ha forskjellige modeller å tilby. Hadde iphone vært levert i 3,7 og muligens 4,3 skjerm så hadde di solgt enda mere da det er og avgjørende i valg av telefon for noen :)

Lenke til kommentar

Tipper denne listen ser litt annerledes om man hadde sett en oversikt fra en uavhengig forhandler (eks. komplett.no).

Syns det høres litt rart ut att N8 ligger helt nede på 6 plass, ville tippet den lå høyere da den er veldig populær..

 

En annen ting; legg også merke til att N8 faktisk klatrer oppover på listen (fra 7 til 6 plass), det er imponerende til å være en over 1 år gammel mobil :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det mange ganger før; en smartmobil som er bedre enn iPhone på nesten samtlige punkter vil alikevel kun selge en brøkdel. Se forklaring ved å trykke på signaturen min.

 

Kan det ha noe å gjøre med at folk flest driter i tall og specs, og heller kjøper dingser de synes ser bra ut og er enkle å bruke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det mange ganger før; en smartmobil som er bedre enn iPhone på nesten samtlige punkter vil alikevel kun selge en brøkdel. Se forklaring ved å trykke på signaturen min.

 

Kan det ha noe å gjøre med at folk flest driter i tall og specs, og heller kjøper dingser de synes ser bra ut og er enkle å bruke?

 

Se signatur(ene). Se gjerne denne linken og http://androidnorge.wordpress.com/2011/05/15/hvorfor-velge-samsung-galaxy-s-ii/

Det har absolutt å gjøre med det som du og sier.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Forskjellen på iPhone og Android telefoner er at Apple bryr seg egentlig ikke om hvor mange Ghz prosessoren har eller hvor mange MB minne telefonen har. De bryr seg om at telefonen funker, brukervennligheten er på topp og batterikapasitet. Androidtelefoner blir pumpet ut på markedet med nyeste hardware som egentlig enda er på teststadiet, noe de gjør kun for å prøve å få en edge på Apple.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forskjellen på iPhone og Android telefoner er at Apple bryr seg egentlig ikke om hvor mange Ghz prosessoren har eller hvor mange MB minne telefonen har. De bryr seg om at telefonen funker, brukervennligheten er på topp og batterikapasitet. Androidtelefoner blir pumpet ut på markedet med nyeste hardware som egentlig enda er på teststadiet, noe de gjør kun for å prøve å få en edge på Apple.

 

Hvorfor skriver du Iphone vs Android?? Syns det er meget rart.. Skriv heller Iphone vs Samsung, Iphone vs Nokia, Iphone vs LG osv..

 

OSèt har ingenting med Ghz/RAM etc. å gjøre!

Android er bare ett OS, på samme måte som WP el. Symbian er ett annet OS ;) HW spec. varierer helt uavhengig av OSèt...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Han skriver strengt tatt "android telefoner". (Min utheving.) Det er en samlebetegnelse på telefonene fra de produsentene som bruker Android som OS. Det er greit nok, så lenge man forstår hvilke telefoner/produsenter begrepet omfatter.

 

Geir :)

 

Å referere til ett OS når man snakker om CPU, RAM osv. er helt meningsløst, det som var poenget mitt ;)

Om man skal referere til HW må man som minimum referere til en produsent, eks. LG, Nokia, Samsung osv.. Helst også en mobil-modell da det kan være store HW forskjeller fra en produsent.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...